Stalen velgen i.c.m. spacers... kan dat?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer

Stalen velgen i.c.m. spacers... kan dat?

Post by kevin.broke »

Of - nog beter - is het mogelijk om d.m.v. laswerk ofzo de offset van stalen velgen te laten veranderen?

Ik zit voorlopig even aan staal vast, vandaar...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

yup.. heb hier spoorverbeders voro standaard stalen velgen liggen.. 0,5cm :) en ja, die gaan onder mijn auto ja :P

(ssst zijn eigenlijk van jeriel, ik jat ze)

velg verbreding is lastiger
Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

q01z wrote:velg verbreding is lastiger

nee hoor in hellevoetsluis zit een bedrijf die dat voor je doet a ik meen 25 eur de velg
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

de velg moet niet verbreed worden, maar de wielgaten zeg maar.

daarnaast passen driegaats spoorverbreders niet op viergaats velgen, toch?

ennuh.. hoe zien die spoorverbreders voor stalen velgen er dan uit? zijn die anders dan voor lichtmetalen velgen?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

euhhh

spoorverbreders heb je als het goed is thuis ook.. die heb je namelijk een keer laten lazeren voor je Ford velgen destijds ;)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

q01z wrote:euhhh

spoorverbreders heb je als het goed is thuis ook.. die heb je namelijk een keer laten lazeren voor je Ford velgen destijds ;)

nee, die heb ik niet meer. ik vroeg overigens hoe het zat met spoorverbreders voor STALEN velgen, remember?

kan ik gewoon spoorverbreders voor lichtmetaal gebruiken?

ennuh.. die spoorverbreders waren niet gelazerd, als je echt goed opgelet had had je dat ook nog geweten ;)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

spoorverbreders kunnen ook gewoon op stalen velgen.

omdat het inprincipe niet meer is dan een paar mm dikke ronde schijf is met gaten.

4gaats spoorverbreders passen dus niet op een 3gaats velg, want de gaten zitten niet op de goede plek.

er zijn omvormers waar je dus een hele dikke metalen schijf op je schijf/trommel zet met dus in ons geval 3 gaten en aan de buitenkant bijv 4 of 5 gaten, deze heb ik voor een ax nog nooit gezien en zijn erg slecht voor je wiellagers/fussee omdat de belasting veel te hoog wordt.

offset van je velgen aanpassen kan dus door er een schijf op te laten lassen, zelfde idee als een spoorverbreder dus, maar dan vast aan de schijf, voordeel daaraan is dat dat legaal is.
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ok, het laatste moet ik dus eigenlijk idd hebben, omdat ik m'n auto wil laten keuren met de nieuwe stalen velgen erop.

Post Reply