Of - nog beter - is het mogelijk om d.m.v. laswerk ofzo de offset van stalen velgen te laten veranderen?
Ik zit voorlopig even aan staal vast, vandaar...
Stalen velgen i.c.m. spacers... kan dat?
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
q01z wrote:euhhh
spoorverbreders heb je als het goed is thuis ook.. die heb je namelijk een keer laten lazeren voor je Ford velgen destijds
nee, die heb ik niet meer. ik vroeg overigens hoe het zat met spoorverbreders voor STALEN velgen, remember?
kan ik gewoon spoorverbreders voor lichtmetaal gebruiken?
ennuh.. die spoorverbreders waren niet gelazerd, als je echt goed opgelet had had je dat ook nog geweten

spoorverbreders kunnen ook gewoon op stalen velgen.
omdat het inprincipe niet meer is dan een paar mm dikke ronde schijf is met gaten.
4gaats spoorverbreders passen dus niet op een 3gaats velg, want de gaten zitten niet op de goede plek.
er zijn omvormers waar je dus een hele dikke metalen schijf op je schijf/trommel zet met dus in ons geval 3 gaten en aan de buitenkant bijv 4 of 5 gaten, deze heb ik voor een ax nog nooit gezien en zijn erg slecht voor je wiellagers/fussee omdat de belasting veel te hoog wordt.
offset van je velgen aanpassen kan dus door er een schijf op te laten lassen, zelfde idee als een spoorverbreder dus, maar dan vast aan de schijf, voordeel daaraan is dat dat legaal is.
omdat het inprincipe niet meer is dan een paar mm dikke ronde schijf is met gaten.
4gaats spoorverbreders passen dus niet op een 3gaats velg, want de gaten zitten niet op de goede plek.
er zijn omvormers waar je dus een hele dikke metalen schijf op je schijf/trommel zet met dus in ons geval 3 gaten en aan de buitenkant bijv 4 of 5 gaten, deze heb ik voor een ax nog nooit gezien en zijn erg slecht voor je wiellagers/fussee omdat de belasting veel te hoog wordt.
offset van je velgen aanpassen kan dus door er een schijf op te laten lassen, zelfde idee als een spoorverbreder dus, maar dan vast aan de schijf, voordeel daaraan is dat dat legaal is.

-
- AX Spaster Mammer