het polijsten van vers gespoten lak
Moderator: webmasters
het polijsten van vers gespoten lak
Ik ben een heel eind met het wegwerken van 1 van mn roestplekken, heb nu na het spuiten van de groene lak ook de metallic laag gespoten. Nu zou ik graag, om het verschil tussen oude lak en het nieuwe stuk zo klein mogelijk te krijgen, de metallic laag wat polijsten, omdat ik nog niet tevreden ben over de glans. Waarmee kan dat? welk middel? Ik denk dat commandant 4 namelijk veel te veel een cleaner is, ik zoek meer echt een middel wat alleen maar glans opwekt...
-
- AX liefhebber
haha ja natuurlijk had ik dat gedaan, het was alleen die metallic toplaag die niet glom.. komt gewoon door dat je het buiten in de elementen aanbrengt, maar nu glimt ie dus wel...
Last edited by Buks on SunMay01, 2005 2:38:08 PM, edited 1 time in total.
De glans kan nooit hoger worden als het gespoten deel, het kan wel minder gaan glanzen net als de rest vd auto (wat niet gespoten is)
uhhh wel dus polijsten met bijv sonax extreme gegarandeerd dat ie meer glanst,...
ohja en de glans van een lak komt pas echt goed naar buiten als je em polijst of goed in de was zet,..
Buks wrote:uiteindelijk blijkt commandant dus WEL te doen wat ik zoek: namelijk de toplaag metallic lak helemaal gladstrijken zodat er een mooie glans is ontstaan. Een kant van de roest is nu af, de andere moet nog wel ff wat aan gedaan worden...
Beetje oud topic..... maarruhh wat voor commandant is dat?
No 4 / 5 ?
ik heb namelijk ongeveer 't zelfde probleem
Buks wrote:niemand een idee![]()
??
uhmm teveel polijsten van de blanke laklaag kan ervoor zorgen dat je mettalic door de elementen kan worden aangetast (soort van roesten dus.) dat is ook de reden van de blanke laag
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.