Ramen blinderen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Sanniesmurf
AX driver
AX driver

Ramen blinderen

Post by Sanniesmurf »

Vraagje...
Hoe zit het met het blinderen van je ramen voor?
Volgens m'n vriend mag dat met maximaal een aanteal %, maar volgens een vriendin van me is het helemaal verboden...
Is er iemand zo bekend met de Nederlandse wetten dat ie 't me kan vertellen? Heb geen zin in gehannes met de politie enzo....
Kus, Smurf

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AX_Almere »

HELEMAAL VERBODEN de voorste

hier is al een topic van
-----> AX <-----

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Blinderen is zowiezo nu verboden!

Dus dan weet je dat...

Voorheen kon je de zijramen voor 35%... en de voorruit zelf mocht je helemaal niet blinderen!

Sanniesmurf
AX driver
AX driver

Post by Sanniesmurf »

Shit, dus zelfs achter mag nu niet meer? Hahaha, net iets voor mij.. Kan ik die folie weer wegdoen...
Kus, Smurf

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Hahaha....

Je moet het allemaal zelf weten...

Ik ga van het zomer ook blinderen... Dus tja.. je kan risico's lopen!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Sanniesmurf wrote:Shit, dus zelfs achter mag nu niet meer? Hahaha, net iets voor mij.. Kan ik die folie weer wegdoen...

achter mag wel! Eerst was er de regel dat de voorste zijruiten max 30% verduisterd mochten worden, dat mag nu niet meer....achterste zijruiten + achterraam is geen probleem
Image

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

peter wrote:
Sanniesmurf wrote:Shit, dus zelfs achter mag nu niet meer? Hahaha, net iets voor mij.. Kan ik die folie weer wegdoen...

achter mag wel! Eerst was er de regel dat de voorste zijruiten max 30% verduisterd mochten worden, dat mag nu niet meer....achterste zijruiten + achterraam is geen probleem

Je mocht de voorruit + voorste zijruiten toch tot 25% blinderen? Of hebben ze dat met die laatste uitspraak helemaal verboden? Weet et nie meer :?
Achterruit + achterste zijruiten kun je idd gewoon blinderen. Is geen punt.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4574

Daar is genoeg info te vinden...

En ja... mijn fout.. achter mag nog steeds!

Sanniesmurf
AX driver
AX driver

Post by Sanniesmurf »

Ik heb inderdaad gevonden wat ik zocht, thanks.. Maar volgens mij valt een zonneband dus ook onder de dingen die verboden zijn, dat is dan ook wel weer mooi balen, want die had ik natuurlijk ook al weer liggen... :lol:
Kus, Smurf

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Michel uit Almelo »

Gewoon gebruiken dat spul.
Weet jij veel??
Heb zelf amerikanen gehad en die hebben het vaak standaard al. Nooit geen gezeur over gehad hoor.

Groeten Michel

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Michel uit Almelo wrote:Gewoon gebruiken dat spul.
Weet jij veel??
Heb zelf amerikanen gehad en die hebben het vaak standaard al. Nooit geen gezeur over gehad hoor.

Groeten Michel

Neeh, maar had jij ze niet voor ze die nieuwe regel hebben ingevoerd? :) Ze willen tegenwoordig echt overal bonnen voor uitschrijven, lijkt het haast wel. Maar goed, je kan natuurlijk gewoon alles doen zoals je zelf wilt, alleen weet je nu wel dat je risico loopt bij controle.

Maar weet er iemand eigenlijk hoe duur het is om je ramen te laten blinderen? De hele achterkant bedoel ik dan...
En folie was... ? 35 per rol of zo? Of zit ik er naast? :roll:

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

2 tientjes per rol is meer dan genoeg hoor :)
Image

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

er was toch iemand hier die zijn zonnenband er af moest trekken bij een controle, anders zou hij of zij een bekeuring krijgen?

bij anderen waait ie er af! :P

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

blinderen met folie mag niet meer, wel gewoon de achterruiten, maar voor en voorzijruitjes niet. Er zijn echter wel bedrijven die het niet plakken maar spuiten, en het glas zelf dus tinten.. dat mag wel (niet iedereen mag dat doen) je krijgt hierbij dan een licentie dat het door dat bedrijf gedaan is, zo mag je dus ook van dat spiegelende limo-glas erin laten zetten, als je maar genoeg betaald!

het idee dat die Amerikanen het standaard hadden en het dus wel mogen klopt, deze auto's zijn stndaard geleverd met dat glas en hebben daar dus een type goedkeuring voor. Die zijn gekeurd met dit glas. Eigenlijk mag je niets aanpassen aan je auto, niets optisch en niets technisch. Vandaar dat deze auto's die het stndaard hebben geen problemen hebben bij controle en wij wel als we het doen. Dat geld eigenlijk ook voor tunings-bumpers en spoilers, meeste spoilers zijn zoiezo verboden.. maar tunings-bumpers vaak ook omdat ze geen goedkeuring hebben! zeker zelfgemaakt bumpers zoals die van Geert zijn verboden, zeker met die metalen staven erin. Dat vinden ze gewoon echt niet grappig.
Echter hebebn we hier in Nederland een gedoog belijdt en dat zorgt ervoor dat we best wat mogen :)
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Klopt precies marc. Alle aanpassingen op een auto zijn verboden. Ook wat motortuning betreft. In principe is een open luchtfilter al verboden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:Klopt precies marc. Alle aanpassingen op een auto zijn verboden. Ook wat motortuning betreft. In principe is een open luchtfilter al verboden.

nog erger, halfords wieldoppen, deze zijn namelijk niet op jou auto getest..
nog absurder, een ander bandenmerk! want jou auto is alleen getest met dat bepaalde setje Michelins! in duitsland ben je volgens mij zelfs strafbaar als je een afwijkende maat hebt.. zoiezo als je verschillende banden eronder hebt..
Image

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

q01z wrote:
Sander wrote:Klopt precies marc. Alle aanpassingen op een auto zijn verboden. Ook wat motortuning betreft. In principe is een open luchtfilter al verboden.

nog erger, halfords wieldoppen, deze zijn namelijk niet op jou auto getest..
nog absurder, een ander bandenmerk! want jou auto is alleen getest met dat bepaalde setje Michelins! in duitsland ben je volgens mij zelfs strafbaar als je een afwijkende maat hebt.. zoiezo als je verschillende banden eronder hebt..

Serieus? Wat voor bullcrap is dat nou? :?
In een zekere zin klopt het wel, want je auto is niet getest op afwijkende dingen en kan dus slechter reageren als in de test is gebleken en dat kan gevaarlijk zijn. Maar dat ze overal echt een heisa van maken gaat me net ff iets te ver. Meeste tuning merken zijn notabene Duits :P

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

we zijn ZWAAR offtopic maaR:

als jij in Duitsland aangereden wordt, stel je rijdt door groen, komt van rechts en die andere auto komt van links, door rood.. en jij hebt er swinters geen winterbanden onder liggen.. rara wie is er dan schuldig?
Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

q01z wrote:we zijn ZWAAR offtopic maaR:

als jij in Duitsland aangereden wordt, stel je rijdt door groen, komt van rechts en die andere auto komt van links, door rood.. en jij hebt er swinters geen winterbanden onder liggen.. rara wie is er dan schuldig?

Volgens mij is die ander dan schuldig...want in Duitsland is het volgens mij (nog) niet verplicht om winterbanden te gebruiken in de winter, en die ander reed door rood.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

die Duitsers zijn daar juist absurd streng in
net zoals dat een gevarendrieheok, EHBO trommel en orange/geel hesje verplicht zijn (ok die laatste 3 dingen snap ik volledig)

maar goe d;)
Image

Post Reply