Ramen blinderen
Moderator: webmasters
-
- AX driver
Ramen blinderen
Vraagje...
Hoe zit het met het blinderen van je ramen voor?
Volgens m'n vriend mag dat met maximaal een aanteal %, maar volgens een vriendin van me is het helemaal verboden...
Is er iemand zo bekend met de Nederlandse wetten dat ie 't me kan vertellen? Heb geen zin in gehannes met de politie enzo....
Hoe zit het met het blinderen van je ramen voor?
Volgens m'n vriend mag dat met maximaal een aanteal %, maar volgens een vriendin van me is het helemaal verboden...
Is er iemand zo bekend met de Nederlandse wetten dat ie 't me kan vertellen? Heb geen zin in gehannes met de politie enzo....
Kus, Smurf
-
- AX driver
peter wrote:Sanniesmurf wrote:Shit, dus zelfs achter mag nu niet meer? Hahaha, net iets voor mij.. Kan ik die folie weer wegdoen...
achter mag wel! Eerst was er de regel dat de voorste zijruiten max 30% verduisterd mochten worden, dat mag nu niet meer....achterste zijruiten + achterraam is geen probleem
Je mocht de voorruit + voorste zijruiten toch tot 25% blinderen? Of hebben ze dat met die laatste uitspraak helemaal verboden? Weet et nie meer

Achterruit + achterste zijruiten kun je idd gewoon blinderen. Is geen punt.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4574
Daar is genoeg info te vinden...
En ja... mijn fout.. achter mag nog steeds!
Daar is genoeg info te vinden...
En ja... mijn fout.. achter mag nog steeds!
-
- AX driver
-
- AX liefhebber
Michel uit Almelo wrote:Gewoon gebruiken dat spul.
Weet jij veel??
Heb zelf amerikanen gehad en die hebben het vaak standaard al. Nooit geen gezeur over gehad hoor.
Groeten Michel
Neeh, maar had jij ze niet voor ze die nieuwe regel hebben ingevoerd?

Maar weet er iemand eigenlijk hoe duur het is om je ramen te laten blinderen? De hele achterkant bedoel ik dan...
En folie was... ? 35 per rol of zo? Of zit ik er naast?

blinderen met folie mag niet meer, wel gewoon de achterruiten, maar voor en voorzijruitjes niet. Er zijn echter wel bedrijven die het niet plakken maar spuiten, en het glas zelf dus tinten.. dat mag wel (niet iedereen mag dat doen) je krijgt hierbij dan een licentie dat het door dat bedrijf gedaan is, zo mag je dus ook van dat spiegelende limo-glas erin laten zetten, als je maar genoeg betaald!
het idee dat die Amerikanen het standaard hadden en het dus wel mogen klopt, deze auto's zijn stndaard geleverd met dat glas en hebben daar dus een type goedkeuring voor. Die zijn gekeurd met dit glas. Eigenlijk mag je niets aanpassen aan je auto, niets optisch en niets technisch. Vandaar dat deze auto's die het stndaard hebben geen problemen hebben bij controle en wij wel als we het doen. Dat geld eigenlijk ook voor tunings-bumpers en spoilers, meeste spoilers zijn zoiezo verboden.. maar tunings-bumpers vaak ook omdat ze geen goedkeuring hebben! zeker zelfgemaakt bumpers zoals die van Geert zijn verboden, zeker met die metalen staven erin. Dat vinden ze gewoon echt niet grappig.
Echter hebebn we hier in Nederland een gedoog belijdt en dat zorgt ervoor dat we best wat mogen
het idee dat die Amerikanen het standaard hadden en het dus wel mogen klopt, deze auto's zijn stndaard geleverd met dat glas en hebben daar dus een type goedkeuring voor. Die zijn gekeurd met dit glas. Eigenlijk mag je niets aanpassen aan je auto, niets optisch en niets technisch. Vandaar dat deze auto's die het stndaard hebben geen problemen hebben bij controle en wij wel als we het doen. Dat geld eigenlijk ook voor tunings-bumpers en spoilers, meeste spoilers zijn zoiezo verboden.. maar tunings-bumpers vaak ook omdat ze geen goedkeuring hebben! zeker zelfgemaakt bumpers zoals die van Geert zijn verboden, zeker met die metalen staven erin. Dat vinden ze gewoon echt niet grappig.
Echter hebebn we hier in Nederland een gedoog belijdt en dat zorgt ervoor dat we best wat mogen

Sander wrote:Klopt precies marc. Alle aanpassingen op een auto zijn verboden. Ook wat motortuning betreft. In principe is een open luchtfilter al verboden.
nog erger, halfords wieldoppen, deze zijn namelijk niet op jou auto getest..
nog absurder, een ander bandenmerk! want jou auto is alleen getest met dat bepaalde setje Michelins! in duitsland ben je volgens mij zelfs strafbaar als je een afwijkende maat hebt.. zoiezo als je verschillende banden eronder hebt..

q01z wrote:Sander wrote:Klopt precies marc. Alle aanpassingen op een auto zijn verboden. Ook wat motortuning betreft. In principe is een open luchtfilter al verboden.
nog erger, halfords wieldoppen, deze zijn namelijk niet op jou auto getest..
nog absurder, een ander bandenmerk! want jou auto is alleen getest met dat bepaalde setje Michelins! in duitsland ben je volgens mij zelfs strafbaar als je een afwijkende maat hebt.. zoiezo als je verschillende banden eronder hebt..
Serieus? Wat voor bullcrap is dat nou?

In een zekere zin klopt het wel, want je auto is niet getest op afwijkende dingen en kan dus slechter reageren als in de test is gebleken en dat kan gevaarlijk zijn. Maar dat ze overal echt een heisa van maken gaat me net ff iets te ver. Meeste tuning merken zijn notabene Duits :P
q01z wrote:we zijn ZWAARmaaR:
als jij in Duitsland aangereden wordt, stel je rijdt door groen, komt van rechts en die andere auto komt van links, door rood.. en jij hebt er swinters geen winterbanden onder liggen.. rara wie is er dan schuldig?
Volgens mij is die ander dan schuldig...want in Duitsland is het volgens mij (nog) niet verplicht om winterbanden te gebruiken in de winter, en die ander reed door rood.
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)