'versleten' voorruit

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Tick's
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr13, 2005 10:27:43 AM
Location: Alkmaar

'versleten' voorruit

Post by Tick's »

Jaja.. het kan.. mijn voorruit is door de vorige eigenaar t? grondig behandeld met de ruitewisser, waardoor ik nu door een 'waas' naar buiten kijk. Heeft iemand een idee hoe ik mijn voorruit weer helder kan krijgen? Wellicht een een of ander middel, polijsten, weet ik veel hoe. Ik heb de ruit al in een speciale 'glas'was gehad, maar dat hielp niet.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm probeer eens een stukje met koperpoets.. klinkt vaag.. maar het werkt op wel meer dingen.. en het zou me nix verbazen :P

niet gelijk de hele ruit doen uiteraard :lol:
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

tandpasta is ook een heel fijn polijstmiddel. Doe ermee wat je wilt :?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

er bestaat speciale glas-polish voor. gewoon vragen bij een goeie automaterialenzaak (professioneel) die ruim in de onderhoudsproducten zit. daarna heb je een rustig lopende poetsmachine of veel geduld nodig

P. :)

Tick's
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr13, 2005 10:27:43 AM
Location: Alkmaar

Post by Tick's »

Die tandpasta ga ik ff proberen :P

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

er is ook een speciale commandant voor. Niet commandant 4 maar een ander type, als ik het goed heb. Vriend van mij heeft het ruitje van zijn boot ermee behandeld en dat werkte echt goed.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Browny wrote:er is ook een speciale commandant voor. Niet commandant 4 maar een ander type, als ik het goed heb. Vriend van mij heeft het ruitje van zijn boot ermee behandeld en dat werkte echt goed.


Is dat een permanente optie, of is het alleen maar om het tijdelijk op te lappen, bij permanent wil ik wel weten welk spul het is, aangezien mijn ruit ook aardig gekrast is aan de bestuurderskant

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

das een permanente oplossing. Is gewoon polijstmiddel. Commandant 4 kan je gebruiken om de bovenste laag van je autolak eraf te polijsten. Zo zijn er ook meerdere varianten van dit polijstmerk. Ze verkopen het bij bijvoorbeeld de praxis.
Ik weet niet hoe jou ruit eruit ziet, maar die van die vriend van mij kon je amper doorheen kijken als de zon erop scheen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe diep de krassen in je ruit zijn, maar het is volgens mij met een goed polijstmiddel en een (aantal) uur stevig poetsen wel goed op te lappen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik heb een hele wazige streep erop zitten, komt van het uiteinde van de ruitenwisser, heb geen idee hoe dat gekomen is, maar tis wel irritant

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je kan ook even informeren bij carglass, die weten vast wel welk polijstmiddel geschikt is. Je moet misschien alleen meerdere filialen bellen omdat ze vast niet allemaal zo hulpvaardig zijn en er graag een nieuwe ruit in willen zetten voor je.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Heb in mn 1.1 ook zo'n ruit zitten waar je slecht doorziet 's avonds in combinatie met regen, of als de zon overdag heel laag staat. Ik zal ook proberen wat informatie in te winnen hoe je dat het best kunt aanpakken, want het is echt vreselijk irritant en gevaarlijk soms.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Popmart wrote:Heb in mn 1.1 ook zo'n ruit zitten waar je slecht doorziet 's avonds in combinatie met regen, of als de zon overdag heel laag staat. Ik zal ook proberen wat informatie in te winnen hoe je dat het best kunt aanpakken, want het is echt vreselijk irritant en gevaarlijk soms.


Dit probleem heb dus ook.

Mijn pa zei laatst dat ze tegenwoordig ruiten ook kunnen polijsten of iets dergelijks, en dat het goed werkt, hij wist alleen niet waar maar had het in de krant gelezen :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik heb een streep in de vorm van een halve cirkel..

Jaja.. bovenste puntje van de ruitenwisser was versleten/af en te scherp.. die heeft een aantal keren heen en weer gewist en een dikke kras erin gemaakt! :(

Tick's
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr13, 2005 10:27:43 AM
Location: Alkmaar

Post by Tick's »

Mijn ruit is volgens mij gewoon zo geworden doordat de interval op de ruitewisser ontbreekt.. dan heb je de keuze: ?f hem laten wissen de hele tijd, ?f telkens zelf activeren. Vorige eigenaar zal voor het eerste hebben gekozen...
Dus ik ben wel benieuwd of er niet een interval ingebouwd zou kunnen worden.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Dat is een kwestie van de juiste relais vervangen lijkt mij!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

www.glasgarage.nl wrote:Polijstmachine Lucy

Krassen door ruitenwissers, ijskrabbers en steenslag. Een hinderlijke grauwsluier is het resultaat. De ruitenwissers lijken niet goed meer te werken; bij lage zon of slecht weer treedt er strooilicht op. Niet alleen lelijk en hinderlijk. Ook de consequenties voor de verkeersveiligheid laten zich raden. Tot voor kort zat er maar ??n ding op: een nieuwe voorruit op eigen kosten, want uw verzekering dekt dit soort schade niet.

GlasGarage heeft voor dit probleem nu een unieke oplossing: polijstmachine Lucy. De behandeling neemt niet meer dan uur in beslag en de autoruit is weer als nieuw. De prijs van de innovatieve methode is bovendien aantrekkelijk: ter introductie slechts 68,-. Dat is heel wat goedkoper dan de complete vervanging van een autoruit. Let wel, uw verzekering blijft buiten schot
Image

De werkwijze van Lucy is gebruikersvriendelijk. Een computergestuurde slijpkop, die zich gelijkmatig en met precisie over het glasoppervlakte beweegt, slijpt een uiterst dun laagje van het glas af. Gelijktijdig verspreidt zich een fijn polijstmiddel over de ruit. Dit bestaat uit een mengsel van geoxideerd cerium en gedistilleerd water.



voor 68 euro doen ze het dus voor je!

snel verdiend als je het met een middeltje zelf redelijk kunt opknappen!

Tick's
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr13, 2005 10:27:43 AM
Location: Alkmaar

Post by Tick's »

bad_my84 wrote:Mijn pa zei laatst dat ze tegenwoordig ruiten ook kunnen polijsten of iets dergelijks, en dat het goed werkt, hij wist alleen niet waar maar had het in de krant gelezen :?


Daar heb je je antwoord :wink:

Ik vind dat wel heel nuttig van glasgarage, mocht zelf polijsten nou helemaal niet lukken, kan altijd dit nog.
Bedankt voor de info Eriks!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

hou ons op de hoogte over het polijstspul dat je gaat proberen en of het werkt. Mijn ruit is ook enorm slecht! Krassen en vegen, en laatst allemaal steenslag gekregen.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ja ben ook zeer benieuwd wat het resultaat is als je het zelf doet.

Zag op de website van glasgarage dat ze zo'n polijstmachine in de buurt hebben. Ik vind het toch het overwegen waard als de ruit weer als nieuw wordt, want vind het bloedlink soms.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

misschien kunnen we met de club een extra actieprijs bedingen. 50 euro per AX bijvoorbeeld. Lijkt me dan een prima reclame voor deze nieuwe methode!

Post Reply