Ik ben hier net nieuw en nu al een vraag kheb ook een AX en dr staat 170.000 kilometer op 4 versnellingen injection pittig ding wil wel rijen
Alleen mn kappen zijn een beetje verkleurt door de zon denk ik zelf het zijn rode kappen hoe krijg ik deze weer zoverre dat ze er weer een beetje uit zien ?
Tevens durf ik nie harder dan 130 (denk dat ie dan opstijgt) hoe hard moet het ding kunnen ?
Enne verweerde rooie kappen, als je bedoelt dat de lak verkleurd is; commandant 4, daarmee oppoetsen. Dat is een licht schuur/reinigings middel. Daarna met turtle wax oppoetsen en hoppa, glimmen maar.
160 durf ik ook niet echt aan in mn AX. Heb de 160 eens aangetikt in mn 1.1, maar toen was ik me aan het bedenken welke onderdelen ik als eerste zou vasthouden....
Mijn AX staat ook op 170000!.
Een paar weken geleden op een stille zondagavond.
ruim over de 190km/u .
Is wel een GT . Met 195 breed V banden, dat zal vast wel schelen.
Maar meer als 130 moet makkelijk kunnen ,
Is toch zeker een ax
Ik neem aan dat je een 1.1i hebt.
Ik heb zelf een 5 deurs 1.1 carb. uit '89 en 150 heb ik al gereden, moet zeggen dat ie na de 140 rustiger begint te lopen.
Eerst begin je je echt af te vragen wat eraf zal gaan vallen, maar daarna loopt ie weer rustiger!
Probeer gewoon eens uit zou ik zeggen!
In ieder geval welkom en veel plezier met je AX!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Ik heb ook een 1.1 met 4 versnellingen gehad. Hij heeft uiteindelijk 195000km gelopen en toen heb ik hem naar de sloop gebracht. Heb toen een aanrijding gehad.
Maar die van mij liep 165 op de teller met 4 versnelling. Toch niet slecht.
commandant 4 kost dacht ik 8,- per pot (niet zeker!)
mijn 1.0 trilt bij 128 helemaal de pan uit, tril moment is dat, maar als je daarboven komt gaat alles goed en rijdtie gewoon weer rustig en maaktie ook weer minder herrie zo'n trilling/resonantiemoment heeft elke auto maar omdat er bij een ax nou eenmaalk dingen los zitten maakt het een hoop herrie
Nog effe over die verkleurde bumpers: lijnolie werkt ook heel goed Wel oppassen dat t niet op je lak komt want het is heel vettige prul om te verwijderen.
Ik heb ook een AX met vier versnellingen en een 1.1, maar wel een injection dus.
Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm. Tussen 125 en 140 heb je een gigantische herrie, bij 150-160 liep ie echter het lekkerst en kon je ook weer normaal een gesprek voeren. Vanaf 160 was wel de trekkracht er helemaal uit, en bij 165 kreeg je een dikke diepe irritante brom, die gewoon tot de top aanhield.
Ik heb 1x met wind mee 180 km/u op de teller gehad, na een stukje bergaf wist ie de snelheid vast te houden.
Moet er wel bijzeggen dat ik een inlegfilter in m'n luchtfilterhuis heb zitten, dus hij zal wel een ietsje meer lucht krijgen dan een helemaal originele.
master-arnie wrote:Hmmm, andere bakverhoudingen blijkbaar
laten we het daar maar op houden of opgevoerde tellers!
overigens is een 4bak volgens mij extreem lang.. want ik rij in zn 3 makkelijk 145 op de teller en als ik dan doorgooi naar zn 4 halveert het toerental bijna