Achterbumper
Moderator: webmasters
Achterbumper
ben gisteren begonnen aan het zelf maken van een achterbumper,...
kweet niet of het word alleen dat er veel tijd in gaat zitten,..
ik heb gewoon een sloopbumpertje gehaald en het plan is die te modificeren met wat polystermatjes enzow jullie horen wel of het wat word
kweet niet of het word alleen dat er veel tijd in gaat zitten,..
ik heb gewoon een sloopbumpertje gehaald en het plan is die te modificeren met wat polystermatjes enzow jullie horen wel of het wat word
-
- AX super weirdo
Achterbumperprojecten heb ik al zo vaak gehad...... een poging of 12 in de afgelopen 6 jaar....
Heeft veel tijd en geld in gezeten,....maar je bent van de straat....maargoed,...als het makkelijk zou zijn zou iedereen het doen,....en dan is het niet exclusief meer...
Waren er trouwens nog mensen die mijn achterbumper lippie live hadden gezien op de Nieuwegein meeting ?...... ik heb eik helemaal geen positief of negatief comentaar gehoord....
....en ik ben eik beniewd naar EERLIJKE reacties.
Ik vind het net zo mooi als zonder de lip, maar ik denk dat als de achterbumper gespoten is en de sticker op de lip zit dat het al best mooi staat.
Keep up the good work....
Heeft veel tijd en geld in gezeten,....maar je bent van de straat....maargoed,...als het makkelijk zou zijn zou iedereen het doen,....en dan is het niet exclusief meer...
Waren er trouwens nog mensen die mijn achterbumper lippie live hadden gezien op de Nieuwegein meeting ?...... ik heb eik helemaal geen positief of negatief comentaar gehoord....

Ik vind het net zo mooi als zonder de lip, maar ik denk dat als de achterbumper gespoten is en de sticker op de lip zit dat het al best mooi staat.
Keep up the good work....

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX super weirdo
hahaha,...nee...nog wel een spoiler...(die arnie over zou nemen...)...de rest van de spoilers en houten raamwerken
zijn gewoon de container in gegaan...)
Bij mij wordt het behoorlijk bemoeilijkt omdat mijn uitlaat vrij laag hangt... ik moet ong. 12 cm omlaag gaan om onder de uitlaat door te gaan.... en hierdoor wordt het model te lomp... een onderbreking is dus een optie,...maar dan onderbreekt hij weer te snel....
Ik heb op de meeting wel met iemand gesproken die een bedrijf kent die kan maken wat je wilt (tsjing tsjing) en momenteel zijn de dingen aan het ontwikkelen....ook voor de AX.... ik vind het wel interessant, maar ik heb momenteel geen tijd om de nodige voortbereidingen te treffen...(org bumper brengen, laten tekenen wat je wilt...maten opnemen, een paar x terug komen)

Bij mij wordt het behoorlijk bemoeilijkt omdat mijn uitlaat vrij laag hangt... ik moet ong. 12 cm omlaag gaan om onder de uitlaat door te gaan.... en hierdoor wordt het model te lomp... een onderbreking is dus een optie,...maar dan onderbreekt hij weer te snel....
Ik heb op de meeting wel met iemand gesproken die een bedrijf kent die kan maken wat je wilt (tsjing tsjing) en momenteel zijn de dingen aan het ontwikkelen....ook voor de AX.... ik vind het wel interessant, maar ik heb momenteel geen tijd om de nodige voortbereidingen te treffen...(org bumper brengen, laten tekenen wat je wilt...maten opnemen, een paar x terug komen)

Ja daar was ik helaas te laat mee. Als ik zondag nou niet naar de Rai was gegaan had ik hem waarschijnlijk wel op tijd gezien maar helaas.....
Ik gun het iedereen hier en hij zal vast wel goed terecht gekomen zijn
Wacht het gewoon nog even af, origineel/nieuw kopen kan altijd nog, misschien dat ik nog een keertje mazzel heb.
Ik gun het iedereen hier en hij zal vast wel goed terecht gekomen zijn

-
- AX super weirdo
Kijk nou eens naar de prowler 8terbumper,..... je ziet precies de vorm van de orginele 8terbumper erin zitten.......met een stukje eronder verwerkt... dit moet toch wel te doen zijn om zelf te maken.....d8 ik zo... en als je hem zelf hebt gemaakt dan ben je er veeeeeeeeeeeeeel trotser op.....ook al kost het uiteindelijk net zo veel...
Maar het hoeft niet meerte kosten !
- Bumper 20,-
- Splitter 25,-
- plamuur 25,-
- spuitwerk 25,-
- Overige 20,-
Zie foto Prowlerbumper:

- Bumper 20,-
- Splitter 25,-
- plamuur 25,-
- spuitwerk 25,-
- Overige 20,-
Zie foto Prowlerbumper:

Rock's wrote:Waren er trouwens nog mensen die mijn achterbumper lippie live hadden gezien op de Nieuwegein meeting ?...... ik heb eik helemaal geen positief of negatief comentaar gehoord........en ik ben eik beniewd naar EERLIJKE reacties.
Ehm... ik heb alleen dat kleine spoilertje gezien die je ook al eerder hebt gefotograveerd.
Zou een ibiza splitter passen? Die zie je ook vaak onder de achterbumper van saxo's.
Of gewoon een golf/ renault megane splitter:

Of wat dacht je hiervan?

Dan uiteraard met gaas erin. Gewoon een stuk van een AX bumper afsnijden. Gaten voor het gaas erin zagen en netjes afwerken met dingesmatjes en in kleur spuiten. Zo moet je wel wat leuks kunnen krijgen volgens mij?
(in combinatie met C2 achterlichten? Misschien past dat ook wel

Rock's wrote:Kijk nou eens naar de prowler 8terbumper,..... je ziet precies de vorm van de orginele 8terbumper erin zitten.......met een stukje eronder verwerkt... dit moet toch wel te doen zijn om zelf te maken.....d8 ik zo... en als je hem zelf hebt gemaakt dan ben je er veeeeeeeeeeeeeel trotser op.....ook al kost het uiteindelijk net zo veel...
- Bumper 20,-
- Splitter 25,-
- plamuur 25,-
- spuitwerk 25,-
- Overige 20,-
Zie foto Prowlerbumper:
Uhm......jaaaaaah het ziet er erg mooi uit. Ik zal wel weer een domme vraag stellen maar waar koop je zo'n bumper? (of van welke auto komt ie, zo slim ben ik niet!)
En hoe doe je zoiets als je compleet niet technisch bent aangelegd? (like me!)
Zeur, zeur zeur

-
- AX super weirdo
Ibiza splitter loopt te rond en is van hard plastic.... ik denk dat je hem in die hoeken niet netjes krijgt... tenzij je de hoeken eruit haalt en die naar de juiste ronding weer strak langs je bumper maakt....(was ik nl al een beetje van plan....
Die geshopte foto van Rob's is mooi zo,.....maar dan zit je ook met je uitlaat....
Prowlerbumper is bij diverse dealers (betere stylingshops) te bestellen,...prijs is ongeveer gelijk aan de musketier bumper.
Zeuren maakt niet uit,..daar kan je niets aan doen...daar ben je vrouw voor
..... ik vindt het leuk dat je interesse hebt... mijn vroouw heeft dat niet
Als je het laat spuiten ben je idd niet voor 25,- klaar........maar ik had het over het zelf maken van een vette bumper....dan doe je het spuiten ook zelf.......
Die geshopte foto van Rob's is mooi zo,.....maar dan zit je ook met je uitlaat....
Prowlerbumper is bij diverse dealers (betere stylingshops) te bestellen,...prijs is ongeveer gelijk aan de musketier bumper.
Zeuren maakt niet uit,..daar kan je niets aan doen...daar ben je vrouw voor

Als je het laat spuiten ben je idd niet voor 25,- klaar........maar ik had het over het zelf maken van een vette bumper....dan doe je het spuiten ook zelf.......

En anders post ik mijn bericht bijna gelijk met jou.....
Maar goed wat dat spuiten van de bumper betreft had ik dus wel goed gegokt, dat dat de kosten zijn als je het zelf doet
Als de prijs ongeveer gelijk is kan ik denk ik beter voor de Musketier bumper gaan, als het dan in 1x past (of in ieder geval zo veel mogelijk) is dat voor mij wel het beste.
Maar goed wat dat spuiten van de bumper betreft had ik dus wel goed gegokt, dat dat de kosten zijn als je het zelf doet

Als de prijs ongeveer gelijk is kan ik denk ik beter voor de Musketier bumper gaan, als het dan in 1x past (of in ieder geval zo veel mogelijk) is dat voor mij wel het beste.
-
- AX Master Spammer
Rock's wrote:Ibiza splitter loopt te rond en is van hard plastic.... ik denk dat je hem in die hoeken niet netjes krijgt... tenzij je de hoeken eruit haalt en die naar de juiste ronding weer strak langs je bumper maakt....(was ik nl al een beetje van plan....
Zeuren maakt niet uit,..daar kan je niets aan doen...daar ben je vrouw voor..... ik vindt het leuk dat je interesse hebt... mijn vroouw heeft dat niet
![]()
Zelf spuiten begin ik niet aan, krijg je nooit zo netjes en kras/stootvast als professioneel laten spuiten, maar ieder zn eigen ding, velgen spuiten e.d wil nog wel een keer.
Heb de mijne iig laten doen, maar ben dr uitermate tevreden over, kost wel wat, maar dan heb je ook wat
-
- AX super weirdo

Deze had ik zelf nog nooit gezien,....... heel apart dus....voor type 1

De bovenset kost 245,- en de onderste 205,-
te bestellen bij: http://www.bosman-carparts.be