neon

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
arnaud
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: ThuNov25, 2004 7:53:42 PM
Location: aalten

neon

Post by arnaud »

zeg mensen
even een vraagje
wat vinden jullie van neon bij een ax
en dan maakt het eigenlijk niet uit of het nou IN of ONDER de auto zit..
ik heb wel een neonbalk achter de bumper
en in de gewone en mistampen ook rode verlichting..

kheb alleen ff geen flauw id hoe ik hier een foto van kan plaatsen
want kben hier nog een groentje... mja
ik hoor het wel
groeten arnaud

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ten eerste, dit berichtje hoort hier niet :) maar dat word zo wel verplaats [beetje orde proberen te bewaren, dus bij exterieur of interieur.. of zelfs ICE omdat het toch voor entertainment is]

ten tweede ben ik erggg benieuwd naar jou rode licht erin! lijkt me wel bijzonder.. en past natuurlijk wel bij de rouge furio die je als laklaag hebt [als ik me niet vergis :roll:]

neon kan heel mooi zijn, maar dan moet het gemonteerd zijn alsof het 'hoort' dus echt netjes weggewerkt en niet te fel.. knipperende dingen vind ik persoonlijk meer irritant en de kleur moet ook goed gekozen zijn en terugkomen in de rest vd auto.. ik zou bij jou niet voor rood gaan omdat het dan allemaal 'te' word.. eerder voor een witte neon.. [smaken verschillen!!]

het hele neon gebeuren heeft natuurlijk eigenlijk totaal geen nut behalve het uitsteken van ogen van vrienden [figuurlijk] maar als je vaak savonds naar meetings gaat of naar de bios of zoiets dan is het zeker een eyecatcher en vind ik het wel mooi voor de show!

het geeft altijd een mistirieuze look en daardoor een speciaal opvallend effect aan de auto!

dus als je voor nachtelijke show gaat, zeker doen! [maar niet rood :roll:]
Image

arnaud
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: ThuNov25, 2004 7:53:42 PM
Location: aalten

Post by arnaud »

oeps sorry
en bedankt voor je reactie
als ik een keer door heb hoe ik een foto plaats zul je het wel zien
en idd smaken verschillen
kben zelf trouwens ook niet zon fan van dat knipperende
en ik heb het eigenlijk nooit aan...
gewoon omdat ik er zelf nog niet uit ben of ik het nou mooi vind of niet..
t zat ter al op dus vandaar.
maar bedankt voor je reactie

groeten arnaud

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Vind het juist wel wat hebben neon. Ik heb zelf blauwe leds in mijn koplampen. 2 neon balken blauw van 30 cm beide kanten onder het dashboard. 2 blauwe neon balken van 30cm onder de MDF hoedenplank.

En 4 buizen onder de auto. 2x120cm en 2x65cm. 7 kleuren instelbaar.

Je moet alleen zorgen dat je er echt niet mee gaat rijden. De boete is geloof ik iets van 180 euro. Ik ben nu 2x aangehouden voor te blauwe koplampen. Beide keren vonden ze het wel mooi maar het mocht niet. Geen bekeuring gekregen dus.

Als je neon onder de auto gaat doen wordt het bij een AX wat lastiger.
Je moet je dorpels verder verlagen omdat je ze anders ziet hangen. En goed vastmaken. Anders liggen ze eraf op de snelweg. (:

De 30cm neon balken heb ik gewoon op mijn werk gehaald. Zijn buisjes die je normaal in je computer gebruikt. Die zijn maar 10 euro 2 stuks van 30cm. En ook 12V. :D
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Mark wrote:Je moet je dorpels verder verlagen omdat je ze anders ziet hangen. En goed vastmaken. Anders liggen ze eraf op de snelweg. (:

De 30cm neon balken heb ik gewoon op mijn werk gehaald. Zijn buisjes die je normaal in je computer gebruikt. Die zijn maar 10 euro 2 stuks van 30cm. En ook 12V. :D


Kun je ze niet gewoon wat verder naar binnen hangen? Trouwens, ze mogen ze best zien, zolang je ze maar niet makkelijk kunt aanzetten. Dus op een verborgen plekje een schakelaartje zetten waarmee je al je illegale gadgets kunt uitzetten.
Als ze niet aan kunnen 'transporteer' je ze geloof ik en dat mag weer wel. Maarja, gezien worden met je lampjes aan is nooit een goed idee :D

Verder: bij welke winkel werk jij? :)
Kijk uit, een Cactussssss

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Als je ze verder naar binnen hangt zie je de kleuren niet goed meer. Dan staan ze te ver onder de auto. Ze moeten maximaal naar buiten. En zo strak mogelijk tegen de onderkant aan.

Ik heb tegen mijn sideskirts plintjes aangelijmd van 3 cm. Sideskirts zijn nu dus lager dan normaal. En zie je ze niet hangen.

Ik werk bij Informatique computers.

http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqs ... =ART&G=061
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Even wat anders, het gaat wel over neon.

Collega van me heeft (had sinds gister) ook neon onder zijn auto. Hij is gister aangehouden omdat hij de neon tijdens het rijden aan had. Hij kreeg een dikke bekeuring maar moest daarnaast ook zijn neon inleveren! Dit wist ik dus niet....

Nou heb ik het eigenlijk tijdens het rijden nooit aan, maar ik dacht dat je alleen een bekeuring kreeg. Misschien mensen die hier mee van weten?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dat heb ik vaker gehoord ja.

Dat je het er terplekke af mag gaan halen.
Maar goed. Bij mij zou dat terplekke niet eens lukken.
Zit het te goed voor vast.

Dus dan zal het bij een bekeuring blijven.
Volgens mij hebben ze niet het recht om je set af te pakken.
Het mag tenslotte gewoon verkocht worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

in beslag nemen mag.... Ook naast een boete...

En als het te vast zit.. tja, dan kunnen ze moeilijk gaan doen, maar meestal doen ze dat niet!

Maar goed, doen ze moeilijk dan zullen ze ervoor zorgen dat op de ??n of andere manier de lampen verbroken moeten worden..
Want een inbeslagname is niks meer dan in nemen voor vernietiging! Legaal of niet... Neon mag niet op de openbare weg.. dus illegaal..

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ja ok...

Maar ik heb altijd het idee dat oom agent het fijn in beslag neemt en dat zijn zoontje dan fijn neon onder zijn auto heeft.

Weet dat het met vuurwerk gebeurt dus waarom niet met neon? :wink:

Post Reply