Wiellager achter soort van ontploft?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Wiellager achter soort van ontploft?

Post by Handjes »

Zojuist eens gekeken naar het aanlopen van mijn linkerachterwiel. Blijkt het wiellager nogal vaag te zijn. Klopt het dat het uit twee gedeelten bestaat? En hoort het binnenste gedeelte nogal veel speling te hebben? Kan bij mij alle kanten op bewegen. Wie kan me verder helpen met info?

En wie heeft er nog een goede trommel met goed wiellager liggen? Is die van een GT nog anders als van normale versies?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

De wiellagers zijn allemaal gewone groefkogellagers. Jouwes is dus naar de filistijnen. Tijdelijke oplossing is je naafmoer hard aandraaien.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Sander wrote:De wiellagers zijn allemaal gewone groefkogellagers. Jouwes is dus naar de filistijnen. Tijdelijke oplossing is je naafmoer hard aandraaien.

Ze horen stevig in de trommel te zitten dus? De mijne valt er bijna uit (aan de binnenkant van de trommel). Velg is ook wat warm, dus snel vervangen.

Mocht iemand nog een trommel hebben liggen, laat het me even weten! Zou fantastisch zijn. Heb geen zin om op de sloop in de weer te gaan (stofkappen willen nooit los).

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo moeilijk zijn die trommels toch niet??

ik heb ze 2 weken geleden weggegooit.. was 1tje echt nog goed van.. [andere gebroken]
stom he?

die stofkapjes kan je op de sloop vrij hardhandig eraf rammen.. daar hoeven ze toch niet heel te blijven
Image

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

q01z wrote:die stofkapjes kan je op de sloop vrij hardhandig eraf rammen.. daar hoeven ze toch niet heel te blijven

De truc is zeker met een hamer op de zijkant slaan?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zou ze ook zeker snel vervangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Ok, opgelost. Ter plekke op de sloop vervangen. Stofkap met achterkant klauwhamer flink bewerkt en er uit gewrikt.

Post Reply