Shaved engine bay's
Moderator: webmasters
Shaved engine bay's
Weet iemand leuke how to's op het net staan om je motorruimte te cleanen? En toevallig ook nog enkele voorbeelden van een ax motorruimte? Nu ik toch aan het knutselen ben in de motorruimte ben ik beginnen spelen met het idee om hem gelijk strak te zetten.
ik heb zelf al gegoogeld en vw en honda motorruimtes genoeg gezien maar geen deftige how to's, voornamelijk de te gebruiken producten interesseren me wel.
greetz
ik heb zelf al gegoogeld en vw en honda motorruimtes genoeg gezien maar geen deftige how to's, voornamelijk de te gebruiken producten interesseren me wel.
greetz
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Shaved engine bay's
Ecu verhuizen naar onder het dash, kabelboom customizen, dat zekeringkastje deleten, accu naar achter, ventilator vervangen door een ander model dat voor de radiator past (bijv. van SPAL), sproeiertankje verhuizen en gat dichtlassen, en de hele boel goed poetsen.
Optioneel: alle slangen vervangen door siliconen en verchroomd alu, je hele blok poetsen tot het glimt, v'bak idem, luchtfilter vervangen door iets fraais met veel carbon en chroom..
Welke producten je nodig hebt weet ik ook niet precies, maar de hele boel ontvetten en schoonmaken met een stoomreiniger helpt, de hele boel daarna verven nog meer..
Oh, en persoonlijk vind ik het niks, het mag in de motorruimte best een beetje goed gevuld zijn, ipv dat het compleet leeg en glimmend is en je bijna om de motor heen kan wandelen, en in de kofferbak allemaal zooi terugvinden die normaal in de motorruimte hoort.. (maar dat zijn vaak dezelfde auto's die de hele kofferbak+ achterbank in een mobiele speakertoren veranderen, dan zie je die accu niet )
Persoonlijk hou ik meer van functie over vorm, dus alle motor-gerelateerde zaken blijven gewoon in het motorruim, zodat m'n kofferbak lekker leeg is voor de troep die ik eventueel in m'n auto wil meenemen, daar is ie tenslotte voor. Netjes en schoon houden, en de slangen en kabels netjes gesorteerd en gebundeld houden kan uiteraard wel in mijn auto, maar de accu en het sproeitankje blijven gewoon vrolijk waar ze horen..
Als het puur voor de show is.. Tja, dan kan je t natuurlijk wel doen..
Optioneel: alle slangen vervangen door siliconen en verchroomd alu, je hele blok poetsen tot het glimt, v'bak idem, luchtfilter vervangen door iets fraais met veel carbon en chroom..
Welke producten je nodig hebt weet ik ook niet precies, maar de hele boel ontvetten en schoonmaken met een stoomreiniger helpt, de hele boel daarna verven nog meer..
Oh, en persoonlijk vind ik het niks, het mag in de motorruimte best een beetje goed gevuld zijn, ipv dat het compleet leeg en glimmend is en je bijna om de motor heen kan wandelen, en in de kofferbak allemaal zooi terugvinden die normaal in de motorruimte hoort.. (maar dat zijn vaak dezelfde auto's die de hele kofferbak+ achterbank in een mobiele speakertoren veranderen, dan zie je die accu niet )
Persoonlijk hou ik meer van functie over vorm, dus alle motor-gerelateerde zaken blijven gewoon in het motorruim, zodat m'n kofferbak lekker leeg is voor de troep die ik eventueel in m'n auto wil meenemen, daar is ie tenslotte voor. Netjes en schoon houden, en de slangen en kabels netjes gesorteerd en gebundeld houden kan uiteraard wel in mijn auto, maar de accu en het sproeitankje blijven gewoon vrolijk waar ze horen..
Als het puur voor de show is.. Tja, dan kan je t natuurlijk wel doen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Shaved engine bay's
puur voor de show zou ik niet zeggen, ik vind het gewoon zalig om de motor als centraal aankijkpunt te gebruiken. Het oogt zoveel mooier vind ik. Natuurlijk weet ik wel raad met slangen, kabelbomen enzovoort. De grote vraag is, hoe vlak ik alle naden af binnenin de motorruimte. Het is ook zo dat ik voor de stevigheid de motorruimte eerst ga doorlassen. Op de chassisbalken ga ik een plaat lassen zodat deze gewoon recht worden i p v geribbeld. De bekabeling voor de lichten zal ook door deze balk lopen. Ecu moet ik me geen zorgen over maken want deze heeft een carb niet . Dus dat scheelt al een hoop kabeltjes. Dus ik vraag me meer af hoe en met welke producten, middelen en handelingen ik het plaatwerk in de motorruimte strak krijg.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Shaved engine bay's
Tja, stuk aluminium 0.8mm plaat, eenofander systeem met schroefjes/moertjes&boutjes/popnagels dat makkelijk los te maken is zodat je er later nog onder kan, en n hoop geduld..
Of 10 kg plamuur..
Of 10 kg plamuur..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Shaved engine bay's
Ik denk dat dat toch niet zo'n goed idee is. Die balken zorgen mede voor de kreukelzone en die ribbels zijn daar een onderdeel van. Als je die vlak gaat maken door er een plaat overheen te lassen, zul je geen kreukelzone meer hebben. Dan krijg je hetzelfde effect als bij de Smart: bij frontale crash is de koets nog heel, maar ben jij tegen de voorruit geplakt (als je er al niet doorheen gaat).Netheo wrote:Op de chassisbalken ga ik een plaat lassen zodat deze gewoon recht worden i p v geribbeld.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: Shaved engine bay's
ik denk niet dat één plaatjevan 0.7 op een balk de hele kreukelzone om zeep gaat helpen.en eigenlijk ben ik er toch niet mee van plan om hem te crashenMNM(tm) wrote:Ik denk dat dat toch niet zo'n goed idee is. Die balken zorgen mede voor de kreukelzone en die ribbels zijn daar een onderdeel van. Als je die vlak gaat maken door er een plaat overheen te lassen, zul je geen kreukelzone meer hebben. Dan krijg je hetzelfde effect als bij de Smart: bij frontale crash is de koets nog heel, maar ben jij tegen de voorruit geplakt (als je er al niet doorheen gaat).Netheo wrote:Op de chassisbalken ga ik een plaat lassen zodat deze gewoon recht worden i p v geribbeld.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Shaved engine bay's
Uhm, eigenlijk wel. Je verhoogt de stijfheid van een onderdeel dat ontworpen is om mee te geven bij een botsing, met als resultaat dat jij bij een botsing tegen de voorruit klapt, of je verderlichte auto wegvliegt/ -rolt/ -stuitert doordat de kinetische energie van de klap niet genoeg opgenomen kan worden.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Shaved engine bay's
Houd rekening met het feit dat ze plannen de oldtimerregeling aan te passen en dat je om de 3jaar naar de keuring zal moeten. De koets doorlassen kan je doen. Dit soort dingen zou ik eerlijk gezegd niet doen...
meer info:
http://www.9lives.be/forum/garage/82164 ... 86-23.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat doorscrollen naar onder
meer info:
http://www.9lives.be/forum/garage/82164 ... 86-23.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat doorscrollen naar onder
AX-kopen is verslavend.
Re: Shaved engine bay's
De saxo motorruimte is net eigenlijk hetzelfe als bij een ax viel me op. Wat denken jullie van deze? Let op de chassisbalken die ongemoeit gelaten zijn, en niet op een 1.6 16v want dat komt er bij mij toch niet in Let ook op de Baksteun waar de batterijhouder afgelslepen is. Er zijn wel nog een paar gaten in de chassisbalken die ik zou toelassen. Verder vind ik deze motorruimte echt al strak. De draden mogen voor mij part wel beter weg gewerkt worden. Wat vinden jullie van deze?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Shaved engine bay's
Het ziet erzo wel heel clean uit! En de chassisbalken hebben nog hun functie..
Netjes!
Netjes!
Re: Shaved engine bay's
Kan dit zo ook wel waarderen
Maar als je je auto dagelijks gebruikt lijkt me dit niet echt realistisch... helemaal in het wit niet
Maar als je je auto dagelijks gebruikt lijkt me dit niet echt realistisch... helemaal in het wit niet
Re: Shaved engine bay's
Ovh, dat is 1x goed spuiten, glad in de wax zetten.. Dan wordt het echt niet zo snel vies!
Re: Shaved engine bay's
de auto zou een zondagse goedweer auto moeten worden
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Shaved engine bay's
Die gaten zou ik niet toelassen. Als ie ooit op de celettebank moet ben je er aan. Die hebben een functie. Dat zijn meetpunten.
Ziet er verder wel goed uit!
Ziet er verder wel goed uit!
AX-kopen is verslavend.