Plaats logo op motorkap

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Plaats logo op motorkap

Post by pcrodent »

Het valt mij al een tijdje op dat er AXen zijn met het Citro?n-logo in het midden van de voorkant, maar ook AXen met het logo aan de bestuurderskant.
Mijn theorie is dat type 2 auto's (mijne bijv.) het logo in het midden hebben en type 1 aan de zijkant. Maar het nare met zo'n theorie is dat ie automatisch ongeldig is als je ??n afwijkende auto vindt... Weet iemand hoe het zit? (ow en verwisselde motorkappen tellen natuurlijk niet mee ;))

ja ik denk na over onzinnige dingen :)
Kijk uit, een Cactussssss

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

volgens mij klopt dat wel; type 1 heeft 't logo aan de zijkant, type 2 in het midden.

yfie



met beide benen op de grond kom je geen stap verder

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja klopt als een bus. Ouwe motorkappen aan de zijkant nieuwe in het midden. Voor de rest zijn ze overigens wel hetzelfde.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Voor zover ik erachter ben gekomen heeft Citroen vanaf juli 1991 het logo naar het midden gehaald voor zowel de AX als de BX.
En dus heb ik natuurlijk een technische vraagbaak gekocht van type 2 terwijl ik een van de laatste type 1 heb :?
Ongeveer tegelijkertijd zijn ze ook overgegaan van een open dashboard naar een dashboardkastje, maar of dit een verband heeft met het verschuiven van het logo weet ik niet zeker.

Zag van de week in Frankrijk dat de Renault 5 een vergelijkbare ontwikkeling heeft ondergaan; die met meer stof en roest hebben het logo ook aan de bestuurderskant :wink:

groet,
Rogier

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Sander wrote:Ja klopt als een bus. Ouwe motorkappen aan de zijkant nieuwe in het midden. Voor de rest zijn ze overigens wel hetzelfde.


Ik dacht dat ik het nieuwe type had. Die van mij is van nov '91, heeft het logo aan de bestuurderskant en een dashbord zonder kastje! Maar wel weer doorzichtige knipperlichten :? :!: :?:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

91 is het overgangsjaar. Daar komen altijd verschijnsellen vandaan waarbij je vermoed dat citroen onderdelen aan het opmaken was.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

JP
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJun26, 2003 2:55:07 PM
Location: Woerden

Post by JP »

Hmmm,

Mijn AX komt uit januari '90 en heeft het logo in het midden van de kap zitten... Als 91 het overgangsjaar is, hebben ze mijn auto alvast gebruikt om de nieuwe plaats van het logo te testen?? :scratch:

Dat er een nieuwe motorkap op is gekomen lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, of ze moeten de hele auto opnieuw hebben gespoten..

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

OUde AXen met het logo in het midden zijn meestal schadebakken geweest. Dus zit er een nieuwere motorkap op :wink:

91 is inderdaad het overgangsjaar :wink:
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

master-arnie wrote:OUde AXen met het logo in het midden zijn meestal schadebakken geweest. Dus zit er een nieuwere motorkap op :wink:

91 is inderdaad het overgangsjaar :wink:



ssssst of hij wilde het logo in het midden :oops:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik ben logo-loos :P Een mooie strakke motorkap!
Freude am Fahren.

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Hoi

Bij mijn AX van eind "91 ( type1 ) zit het logo in het midden ( origineel ). En elke andere AX in dezelfde uitvoering ( Chic ) heeft het ook.

1991 is inderdaad een overgangsjaar geweest, Als je in een werkplaatsboek kijkt om de lokatie van een onderdeel te vinden, zit die vaak op een heel andere plaats.

Ze hebben gelukkig de motor wel voorin geplaatst!!
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

W600SV wrote:Ze hebben gelukkig de motor wel voorin geplaatst!!


zit de motor bij jou voorin?

ik heb een Haynes voor de AX-en van '87/'91 en ik kom steeds meer dingen tegen die niet kloppen! daarin staan dus alleen maar de type2 dashboarden/zekeringen. en ze zijn aan de GTI aan het sleutelen.. enz enz. zelfs daar gaat het dus mis!

ik heb m trwns wel op de goede plek.. netjes aan de zijkant waar hij hoort
Image

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

heb het idee dat mijn ax behoorlijk standaard is dan. heb een november 90er, en gewoon het logo aan de zijkant.
ImageImage

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

over het dashboard kastje ben ik het niet helemaal eens, ik heb er ook een dichte en het is een ax uit 89. dus volgens mij klopt dat niet helemaal.

Post Reply