Achter ruitensproeiertje lekt

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Novius
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: MonOct12, 2009 6:56:36 PM

Achter ruitensproeiertje lekt

Post by Novius »

Hallo,

Het ging een tijdje goed met de AX,maar het zou geen Ax zijn als het perfect was he!

Gister kwam ik tot de ontdekking dat mijn achtersproeiertje het niet meer deed.
Zat hem waarschijnlijk in het slangetje bij het motortje,ff friemelen en hij doet het weer.
Mooi ! maar nu kwam ik er gister achter dat het sproeikopje los zit,en er heerlijk water onderdoor sijpelt,zo de hoedenplank op :( ,

Dus aan jullie de vraag....kan ik dit gewoon dichtkitten (zo ja welke kit?)
Of zijn er nog andere manieren om deze lekkage te verhelpen.

Het zal vast simpel zijn,maar ik ben dus bakker geworden,omdat ik nogal a-technisch ben!! :P

Alvast bedankt!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hmm, al opgelost?

Voor het gemak een boutje indraaien, werkt eigenlijk altijd prima. Maar wat het beste werkt is eigenlijk het slangetje loshalen bij het tankje. Deze zit voor het rechter voorwiel. Welke van de twee los moet weet ik verder niet, die van mij is kapot maar gebruik de wisser ook alleen in de regen ;-)
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ik zou zeggen: eerst ff kijken, misschien is het dopje losgeschoten, of heb je een lekkend slangetje?

je kunt de sproeier er aan de bovenkant uit trekken. Hij bestaat uit 2 delen, een stuk rubber en een stuk hard plastic. Eerst het rubber er vanaf, want deze klemt de slang aan het plastic.

Ook handig om te weten is dat je van onderaf bij de slang kunt door de hemel er vanaf te trekken aan de achterkant (dus als je de achterklep open hebt).

Post Reply