warme luchtafvoer
Moderator: webmasters
warme luchtafvoer
Omdat mijn racertje toch vaak erg warm wordt dient er een warmteafvoer te komen in de motorkap.
Dus geen luchthappers.
Ik ben op zoek naar iets subtiels wat wel zijn werk gaat doen.
wellicht hebben jullie meer ervaring of zicht hierin.
Dus geen luchthappers.
Ik ben op zoek naar iets subtiels wat wel zijn werk gaat doen.
wellicht hebben jullie meer ervaring of zicht hierin.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wist wel dat je zou begrijpen wat ik bedoelde. Great minds truly think alike Denny....denny wrote:
@ antoine. Heb ik aan zitten denken. Roosters a la samba rallye group B

Los daarvan, dit vind ik wel een interessant onderwerp. Ik heb al veel te vaak en veel te lang met de kachel vol aan op het circuit gereden.

Zoals ik ook al in de wie-is-wie van Vincent schreef, zie ik een gevaar in het ophogen van de achterkant van de motorkap:
Motorkap ophogen brengt ook nog een ander gevaar met zich mee. Als er een slang knapt of het blok opblaast, dan kunnen er wel eens wat vloeistoffen vrij komen. Bij een opgehoogde motorkap krijg je die bende allemaal op je voorruit en zie je niets meer. Vaak is die zooi ook vet en dan helpen je ruitenwissers ook niet.
-
- AX Master
maar ja, als je gaten in je motorkap gaat zagen of boren, dan is het misschien wel iets minder, maar dan komt het nogsteeds op je voorruit... als er een leiding springt toch?Bossie wrote:Zoals ik ook al in de wie-is-wie van Vincent schreef, zie ik een gevaar in het ophogen van de achterkant van de motorkap:
Motorkap ophogen brengt ook nog een ander gevaar met zich mee. Als er een slang knapt of het blok opblaast, dan kunnen er wel eens wat vloeistoffen vrij komen. Bij een opgehoogde motorkap krijg je die bende allemaal op je voorruit en zie je niets meer. Vaak is die zooi ook vet en dan helpen je ruitenwissers ook niet.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
nee.. het gaatmeer om de warmteophoping onder de kap..MNM(tm) wrote:Een grotere radiator is niet voldoende?
hoe warmer de lucht onder de kap, hoe minder vermogen je hebt (en dat scheelt VEEL!) dus moet alles er aan gedaan worden om de warme lucht daar weg te krijgen..
de motortemperatuur zelf is nog niet eens zozeer het probleem..

-
- AX Master
yep, same problem here....MNM(tm) wrote:Warme lucht ophoping icm. openluchtfilter dan zeker?
-
- Drempelkiller
De verbrandingslucht moet dan aangezogen worden voor dat deze opgewarmd wordt zoals origineel bij een GTI gebeurt.q01z wrote:nee.. het gaatmeer om de warmteophoping onder de kap..MNM(tm) wrote:Een grotere radiator is niet voldoende?
hoe warmer de lucht onder de kap, hoe minder vermogen je hebt (en dat scheelt VEEL!) dus moet alles er aan gedaan worden om de warme lucht daar weg te krijgen..
de motortemperatuur zelf is nog niet eens zozeer het probleem..
Maar het probleem zal bij zowel Denny als Marc zijn de de dubbele gasfabriek met als bijkomend groot probleem niet of nauwelijks ruimte tussen de carbs. en het schutbord heeft en deze dus lucht aanzuigen die flink in temperatuur is gestegen.
De oplossing voor dit probleem zal niet zomaar voorhanden zijn.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Master
kunnen we niet een soort luchtscoop van onder de auto maken? die koude lucht rechtstreeks van onder de auto de naar boven geleid?
en dan boven in de motorkap een rooster maken waar de onderdruk van de luchtstroom de lucht ook kan aanzuigen?
en dan boven in de motorkap een rooster maken waar de onderdruk van de luchtstroom de lucht ook kan aanzuigen?
-
- AX Master
je gaat hem toch niet al daily gebruiken? dus zovaak in de regen rij je niet.q01z wrote:van onderaf aanzuigen lijkt me niet leuk als het regent

Ik had in mijn volcane een alu luchtafvoer pijp zitten en daar kwam geen water mee naar boven. Ook niet als het regende (en dat was wel mijn daily)