Kofferklep speling...

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Kofferklep speling...

Post by ruud »

Mijn kofferklep zit speling op :x . wanneer hij dicht en op slot is kun je de klep nog zo'n 1cm op en neer bewegen in het slot. Hoe kan ik dit verhelpen, moet anders kunnen, maar weet niet waar ik het moet zoeken. Of is het slijtage..?

Bij elke ax waar ik nu langs loop voel ik ff aan de klep of die wel goed vast zit en das bij alle tot nu toe...
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

de boel is in alle standen te verstellen door wat schroefjes in de buurt. Ik zou zeggen probeer wat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

die beugel aan de bak (waar je slot omheen komt) kan je verstellen...

joy
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ook het slot zelf kan je verder omhoog plaatsen door de 2 bevestigingsboutjes los te draaien. Maar grote kans dat die dolgedraaid zijn in de klep (vandaar de dat het slot naar beneden is gekomen en er speling is)

Die 2 boutjes uitboren en met een bout met platte kop vastzetten is trouwens zowiezo geen slecht idee, ook ivm veiligheid. De originele bevestiging van het slot ruk je zo los :?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik heb twee weken geleden epoxy in de gaatjes van mijn kofferbak gestopt (gewoon epoxy met verharder van de bouwmarkt), hierin de bevestigingsboutjes geduwd, na een sigaretje het overtollige epoxy afgeveegd, na weer een minuut of tien voorzichtig de klep dichtgedaan. Dag laten uitharden. Na 2000 km door Frankrijk zit de ene bout nog steeds muurvast, de andere moet nog een keer. Geen speling meer in ieder geval.

succes,
Rogier

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Hoi,

Epoxy is een goede optie, maar vul dan wel de uitgesleten gaten volledig en boor daar later weer gaten in.

Als je alles nat op nat zet, is de bout alleen nog maar voor de sier en verlies je de mogelijkheid om ooit nog het slot te demonteren.

Voor de beeldvorming; Een polyester jacht wordt opgebouwd uit epoxy op glasweefsel. Het spulletje is dus sterk zat.

Gr,
Les
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dan gaan we dat nu proberen.
Allebei de boutjes zijn alweer los gekomen :cry:

De enige beveiliging is nu dat door het plastic afdekkapje de boutjes er niet helemaal uit kunnen.
Dure spullen maar ff uit mijn auto gehaald.

Rogier

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

gewoon in je achterklep doorboren,
m6 bout en schroef, schroef met gladde kop, tegen inbraak,
supersterk, prima goed.

AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: SunJun01, 2008 9:37:38 AM
Location: Roeselare

Post by AX_Bert »

Heb hetzelfde voor met m'n koffer, maar het probleem zou zich elders situeren, namelijk in het feit dat de rubberstrook die aan m'n kofferdeksel zelf zou moeten hangen verdwenen is.
Lost dit probleem zich vanzelf op als ik kijk om zo'n nieuw rubber te hangen of moet ik sowieso gaan kijken om het slot aan te passen?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

AX_Bert wrote:Heb hetzelfde voor met m'n koffer, maar het probleem zou zich elders situeren, namelijk in het feit dat de rubberstrook die aan m'n kofferdeksel zelf zou moeten hangen verdwenen is.
Lost dit probleem zich vanzelf op als ik kijk om zo'n nieuw rubber te hangen of moet ik sowieso gaan kijken om het slot aan te passen?


Bij een AX zit er geen rubber strip aan de kofferbak zelf, deze zit gewoon aan de auto zelf, en loopt helemaal rondom de opening, als die nog gewoon aanwezig is, en heel is, dan zou ik het toch in het slot zoeken, zit het slot in de klep nog gewoon vast, bij mij kon ik het geheel er gewoon met de hand uittrekken, zit inmiddels weer muurvast met 2 componenten lijm.

AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: SunJun01, 2008 9:37:38 AM
Location: Roeselare

Post by AX_Bert »

Ah, had me dat laten wijsmaken door de vorige eigenaar. Als ik ergens een gaatje tijd vind probeer ik eens te kijken naar het slot of ik er iets aan kan veranderen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Als het rubber om de klep heel is, dan zou ik als eerste naar het slot in de klep kijken, en als 2e naar de beugel waar het slot invalt.

Ik zou zo niet precies meer weten waarmee ik de bevestiging van mijn slot mee heb vastgelijmd, dat heb ik vast wel ergens staan in de garage.

Post Reply