how-to verlagen??
Moderator: webmasters
how-to verlagen??
op de site staat een how-to voor het verlagen van een saxo, staat dat daar gewoon voor onze saxorijdende medemens of kan dit ook bij een ax(1990 1.1i)
zo jah, heeft hier iemand ervaring mee, is dit moeilijk, voordelen, nadelen
zo jah, heeft hier iemand ervaring mee, is dit moeilijk, voordelen, nadelen
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
citro-power wrote:Is er dan niemand die met mij een keer in het weekend mijn auto aan de voorkant wil verlagen? Ik wil er best een stukkie voor rijden. Ik heb veren maar verder gaan materiaal e.d. om ze monteren.
Zo ver zit ik niet van je vandaan... Wil best langskomen wat ouwehoeren.. Maar of ik de veren eronder krijg! Ik heb de spullen ervoor ook niet!
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX liefhebber
- Posts: 122
- Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
- Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
- Contact:
Heeft iemand een foto van een ax die alleen aan de voorkant een cm of 2 verlaagt is, ik ben wel benieuwd naar hoe dat staat, m.a.w. wil ik zelf misschien ook wel. Of raadt iemand het af om dit te doen? Achter verlagen is een knap stuk lastiger heb ik begrepen, en aangezien ik geen automonteur ben of goed gereedschap heb....
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
citro-power wrote:Maar als hij voor lager ligt dan achter kun je toch problemen krijgen bij sturen. dat de achterkant dan wil uitbreken.
Geen last van eigenlijk. En al doet ie dat wel heb je wat te doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
hoi,
weet je wat je moet doen?>>?>?
8ter die torsie as uit elkaaar trekken als die los komt
en voor de veerpoot onder vandaan trekken en verlaging`s veren monteren.
en niet te vergeten fatsoenlijke shokdempers
en als ie dan niej laag genoeg is stuk van die veren afslijpen haha geintjuh
of veren voor een ax GT(I) pakken.
en achter nog een tandje laten zakken
groetjes
weet je wat je moet doen?>>?>?
8ter die torsie as uit elkaaar trekken als die los komt

en voor de veerpoot onder vandaan trekken en verlaging`s veren monteren.
en niet te vergeten fatsoenlijke shokdempers
en als ie dan niej laag genoeg is stuk van die veren afslijpen haha geintjuh


en achter nog een tandje laten zakken
groetjes
Last edited by jeffrey van dal on TueJun15, 2004 8:55:36 AM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 66
- Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
- Location: Buiten Nederland
- Contact:
Dat laatste zou ik maar nooit doen. Stuk van je veren afslijpen is zo'n beetje het slechtste advies wat je maar kunt bedenken. Iedere veer is berekend op het gewicht en de inslagweg die hij moet aankunnen. Kort je een veer in dan verander je de beschikbare ruimte voor die inslagweg ondanks dat de veer dezelfde inslagweg blijft houden. Levensgevaarlijk en als je mij niet gelooft vraag het dan maar eens na bij een verenfabrikant. Kortere veren dienen een kortere inslagweg te hebben om hetzelfde gewicht over de kortere afstand te kunnen dragen. Dit houdt effectief in dat de veercoefficient (in kg/cm) hoger moet zijn. Vandaar ook dat je standaard schokbrekers ook vervangen moeten worden want die zijn nl. berekend op die veercoefficient. Een voorbeeld: Stop je een paar Apex veren onder je ax die daardoor 4 cm zakt dan doe je er verstandig aan sport koni's te monteren anders krijgt je wagen een teveel deinend effect door de te slappe schokbrekers. De vering wordt nl. niet voldoende gedempt.
Nog iets: werk nooit zonder speciale veerklemmen aan de veren. Ze staan onder spanning en kunnen verschrikkelijk veel pijn veroorzaken. Die klemmen kun je redelijk goedkoop op beetje autobeurs (zoals citromobile) kopen en besparen je een hoop ellende.
De veren onder mijn auto heb ik zelf berekend en zijn vervolgens op maat gemaakt (systeem a la cup-ax) vanwege het feit dat er niets was dat mij beviel. Het resultaat was goedkoper en beter dan al het andere.
Nog iets: werk nooit zonder speciale veerklemmen aan de veren. Ze staan onder spanning en kunnen verschrikkelijk veel pijn veroorzaken. Die klemmen kun je redelijk goedkoop op beetje autobeurs (zoals citromobile) kopen en besparen je een hoop ellende.
De veren onder mijn auto heb ik zelf berekend en zijn vervolgens op maat gemaakt (systeem a la cup-ax) vanwege het feit dat er niets was dat mij beviel. Het resultaat was goedkoper en beter dan al het andere.
AX GTi: 220km/h eat my dust!
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
mvdm wrote:Dat laatste zou ik maar nooit doen. Stuk van je veren afslijpen is zo'n beetje het slechtste advies wat je maar kunt bedenken. Iedere veer is berekend op het gewicht en de inslagweg die hij moet aankunnen. Kort je een veer in dan verander je de beschikbare ruimte voor die inslagweg ondanks dat de veer dezelfde inslagweg blijft houden. Levensgevaarlijk en als je mij niet gelooft vraag het dan maar eens na bij een verenfabrikant. Kortere veren dienen een kortere inslagweg te hebben om hetzelfde gewicht over de kortere afstand te kunnen dragen. Dit houdt effectief in dat de veercoefficient (in kg/cm) hoger moet zijn. Vandaar ook dat je standaard schokbrekers ook vervangen moeten worden want die zijn nl. berekend op die veercoefficient. Een voorbeeld: Stop je een paar Apex veren onder je AX die daardoor 4 cm zakt dan doe je er verstandig aan sport koni's te monteren anders krijgt je wagen een teveel deinend effect door de te slappe schokbrekers. De vering wordt nl. niet voldoende gedempt.
Nog iets: werk nooit zonder speciale veerklemmen aan de veren. Ze staan onder spanning en kunnen verschrikkelijk veel pijn veroorzaken. Die klemmen kun je redelijk goedkoop op beetje autobeurs (zoals citromobile) kopen en besparen je een hoop ellende.
De veren onder mijn auto heb ik zelf berekend en zijn vervolgens op maat gemaakt (systeem a la cup-AX) vanwege het feit dat er niets was dat mij beviel. Het resultaat was goedkoper en beter dan al het andere.
haha jah dat veren afslijpen was ook niej zo goed idee.
maar je kan beter verlaging`s veren pakken. ik heb d`r eibach`s onder zitten, met monroe gas dempers.
maar gele verstelbare koni`s zou het beste zijn.
want die kun je zelf ook nog makkelijk stugger maken door de zuigerstang een slag te draaien.
groetjes jeffrey