how-to verlagen??

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

relAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

how-to verlagen??

Post by relAX »

op de site staat een how-to voor het verlagen van een saxo, staat dat daar gewoon voor onze saxorijdende medemens of kan dit ook bij een ax(1990 1.1i)
zo jah, heeft hier iemand ervaring mee, is dit moeilijk, voordelen, nadelen
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

http://www.205gti.com/techslamrearNL.htm

Hier heb je mischien wel wat aan!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

verlagen van de achterkant van een saxo, ax, 205 allemaal een pot nat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Ik wacht gewoon tot de volgende sleutelmeeting. Dan gaat die van mij voor en achter zakken. Als er tenminste mensen zijn die me kunnen helpen.

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by axgt-er »

Ik denk dat daar niet genoeg tijd voor is op een sleutelmeeting. Of je moet echt alles helemaal los hebben en er geen problemen voordoen. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Die achterkant verlagen ben ik in ieder geval wel benieuwd naar... :D

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Misschien dat anders iemand me al kan helpen om van te voren de voorkant te verlagen. En dan alleen de achterkant op de meeting?

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Is er dan niemand die met mij een keer in het weekend mijn auto aan de voorkant wil verlagen? Ik wil er best een stukkie voor rijden. Ik heb veren maar verder gaan materiaal e.d. om ze monteren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

citro-power wrote:Is er dan niemand die met mij een keer in het weekend mijn auto aan de voorkant wil verlagen? Ik wil er best een stukkie voor rijden. Ik heb veren maar verder gaan materiaal e.d. om ze monteren.

Zo ver zit ik niet van je vandaan... Wil best langskomen wat ouwehoeren.. Maar of ik de veren eronder krijg! Ik heb de spullen ervoor ook niet!

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Dat schiet natuurlijk niet echt op dan, hehe.

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Maar is wel gezellig... :)

Nog even over die achteras verlagen. Als je daar aan wilt beginnen zal je in ieder geval de as vooraf regelmatig met kruipolie te lijf moeten. En zorg dat je een bander klaar hebt staan. Soms moet je de zaak dan nog los stoken.

Groet,

Antoine

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Als ik dat zo hoor, kan ik misschien toch maar gewoon laten doen bij de garage.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ruud »

Heeft iemand een foto van een ax die alleen aan de voorkant een cm of 2 verlaagt is, ik ben wel benieuwd naar hoe dat staat, m.a.w. wil ik zelf misschien ook wel. Of raadt iemand het af om dit te doen? Achter verlagen is een knap stuk lastiger heb ik begrepen, en aangezien ik geen automonteur ben of goed gereedschap heb....
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

mijnes is voor meer verlaagt dan achter. Ik vind het wel mooi staan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Maar als hij voor lager ligt dan achter kun je toch problemen krijgen bij sturen. dat de achterkant dan wil uitbreken.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

citro-power wrote:Maar als hij voor lager ligt dan achter kun je toch problemen krijgen bij sturen. dat de achterkant dan wil uitbreken.

Geen last van eigenlijk. En al doet ie dat wel heb je wat te doen.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

of je leg een zak aardappels in de kofferbak :blob:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jeffrey van dal »

hoi,

weet je wat je moet doen?>>?>?
8ter die torsie as uit elkaaar trekken als die los komt :?

en voor de veerpoot onder vandaan trekken en verlaging`s veren monteren.
en niet te vergeten fatsoenlijke shokdempers

en als ie dan niej laag genoeg is stuk van die veren afslijpen haha geintjuh :wink: :lol: of veren voor een ax GT(I) pakken.
en achter nog een tandje laten zakken

groetjes
Last edited by jeffrey van dal on TueJun15, 2004 8:55:36 AM, edited 1 time in total.

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mvdm »

Dat laatste zou ik maar nooit doen. Stuk van je veren afslijpen is zo'n beetje het slechtste advies wat je maar kunt bedenken. Iedere veer is berekend op het gewicht en de inslagweg die hij moet aankunnen. Kort je een veer in dan verander je de beschikbare ruimte voor die inslagweg ondanks dat de veer dezelfde inslagweg blijft houden. Levensgevaarlijk en als je mij niet gelooft vraag het dan maar eens na bij een verenfabrikant. Kortere veren dienen een kortere inslagweg te hebben om hetzelfde gewicht over de kortere afstand te kunnen dragen. Dit houdt effectief in dat de veercoefficient (in kg/cm) hoger moet zijn. Vandaar ook dat je standaard schokbrekers ook vervangen moeten worden want die zijn nl. berekend op die veercoefficient. Een voorbeeld: Stop je een paar Apex veren onder je ax die daardoor 4 cm zakt dan doe je er verstandig aan sport koni's te monteren anders krijgt je wagen een teveel deinend effect door de te slappe schokbrekers. De vering wordt nl. niet voldoende gedempt.
Nog iets: werk nooit zonder speciale veerklemmen aan de veren. Ze staan onder spanning en kunnen verschrikkelijk veel pijn veroorzaken. Die klemmen kun je redelijk goedkoop op beetje autobeurs (zoals citromobile) kopen en besparen je een hoop ellende.
De veren onder mijn auto heb ik zelf berekend en zijn vervolgens op maat gemaakt (systeem a la cup-ax) vanwege het feit dat er niets was dat mij beviel. Het resultaat was goedkoper en beter dan al het andere.
AX GTi: 220km/h eat my dust!

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jeffrey van dal »

mvdm wrote:Dat laatste zou ik maar nooit doen. Stuk van je veren afslijpen is zo'n beetje het slechtste advies wat je maar kunt bedenken. Iedere veer is berekend op het gewicht en de inslagweg die hij moet aankunnen. Kort je een veer in dan verander je de beschikbare ruimte voor die inslagweg ondanks dat de veer dezelfde inslagweg blijft houden. Levensgevaarlijk en als je mij niet gelooft vraag het dan maar eens na bij een verenfabrikant. Kortere veren dienen een kortere inslagweg te hebben om hetzelfde gewicht over de kortere afstand te kunnen dragen. Dit houdt effectief in dat de veercoefficient (in kg/cm) hoger moet zijn. Vandaar ook dat je standaard schokbrekers ook vervangen moeten worden want die zijn nl. berekend op die veercoefficient. Een voorbeeld: Stop je een paar Apex veren onder je AX die daardoor 4 cm zakt dan doe je er verstandig aan sport koni's te monteren anders krijgt je wagen een teveel deinend effect door de te slappe schokbrekers. De vering wordt nl. niet voldoende gedempt.
Nog iets: werk nooit zonder speciale veerklemmen aan de veren. Ze staan onder spanning en kunnen verschrikkelijk veel pijn veroorzaken. Die klemmen kun je redelijk goedkoop op beetje autobeurs (zoals citromobile) kopen en besparen je een hoop ellende.
De veren onder mijn auto heb ik zelf berekend en zijn vervolgens op maat gemaakt (systeem a la cup-AX) vanwege het feit dat er niets was dat mij beviel. Het resultaat was goedkoper en beter dan al het andere.

haha jah dat veren afslijpen was ook niej zo goed idee.
maar je kan beter verlaging`s veren pakken. ik heb d`r eibach`s onder zitten, met monroe gas dempers.

maar gele verstelbare koni`s zou het beste zijn.
want die kun je zelf ook nog makkelijk stugger maken door de zuigerstang een slag te draaien.

groetjes jeffrey

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ey als je nou Koni geel achter hebt he,
hoef je dan aan de rest niet te klooien? alleen die demper aan te passen?

dat scheelt natuurlijk een heleboel werk!
ok Koni's zijn best duur.. maar natuurlijk wel beter..
Image

Post Reply