vervangen voorscherm

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

vervangen voorscherm

Post by Job »

Hallo beste forumleden,

terug van weggeweest ;)!

Meteen maar weer een vraag betreffende m'n rode '90 GT. Vlak voor ik een half jaar geleden vertrok naar Curacao had ik een kleine aanrijding. Schade valt enigzins mee en betreft een linkervoorscherm.
Is zoiets makkelijk/moeilijk te wisselen?

Over kleurverschillen e.d. hoef ik geen antwoorden/opmerkingen, hiervan ben ik op de hoogte uiteraard.

Als zoiets makkelijk te doen is, wil ik het graag ff aanpakken. Eigenlijk ben ik bij een 'makkelijk' ook meteen op zoek naar een rood voorscherm. [/b]

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

het zijscherm zit met 5 of 6 schroefjes vast :) dus is niet zo heel erg veel werk
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

TTF wrote:het zijscherm zit met 5 of 6 schroefjes vast :) dus is niet zo heel erg veel werk
De meeste had ik vlug al ontdekt idd, maar bij het vervangen van het scherm hoef ik verder geen bumpers, knipperlichten, koplamen en deuren los te halen?! Dus puur het scherm 5/6 schroeven en klaar?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

achter je bumper bevestiging zit er wel 1 ja, dus het is makkelijk om de bumper er ff af te halen en knipper en koplamp is ook wel makkelijk..

deur hoeft er niet uit .. kwestie van even proberen en goed gereedschap en niet al te dikke vingers hebben :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply