Lamborgini scharnieren, nieuwe paintjob, gave motorkap

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
warnette
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueJun02, 2009 2:06:41 PM

Lamborgini scharnieren, nieuwe paintjob, gave motorkap

Post by warnette »

Hee,

Had een vraag: heeft iemand dit al eerder gedaan, ziet het er mooi of ordinair uit en voor hoeveel zou het te verwezenlijken moeten zijn: voordeuren die lambo style opengaan

Ook vroeg ik me af hoeveel het zou kosten om een 3 deurs ax opnieuw te laten spuiten

En hoe je je motorkap zo vrezelijk vet :shock: krijgt als die motorkap van de blauwe AX ex Robert ex Betterman ex axirally. En hoeveel het kost om je motorkap zo vet te krijgen. En of je er wat aan hebt behalve looks. Of gaat juist de lage luchtweerstand waar de ax zo bekend om is erdoor verloren??

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Lamborgini scharnieren, nieuwe paintjob, gave motorkap

Post by Mastenhose »

warnette wrote:Had een vraag: heeft iemand dit al eerder gedaan, ziet het er mooi of ordinair uit en voor hoeveel zou het te verwezenlijken moeten zijn: voordeuren die lambo style opengaan
Staan wel foto's van op internet, maar dat kan photoshop zijn.
Hou er wel rekening mee dat het ontzettend veel geld kost en 't je instap niet vergemakkelijkt.
warnette wrote:Ook vroeg ik me af hoeveel het zou kosten om een 3 deurs AX opnieuw te laten spuiten
Daar kan je flink voor in de buidel tasten, waarschijnlijk ben je met €1500,- nog niet klaar... (natuurlijk afhankelijk van hoe, bij wie etc.)
warnette wrote:En hoe je je motorkap zo vrezelijk vet :shock: krijgt als die motorkap van de blauwe AX ex Robert ex Betterman ex axirally. En hoeveel het kost om je motorkap zo vet te krijgen. En of je er wat aan hebt behalve looks. Of gaat juist de lage luchtweerstand waar de AX zo bekend om is erdoor verloren??
Dat ga jij in je verbruik niet merken hoor!
Je zult meer last hebben van je buitenspiegels...

Persoonlijk zou ik zelf niet bij alle wijzigingen die je toe wilt brengen aan je auto bedenken of 't 't verbruik benadeeld. Een 1.1i is een relatief zuinig autootje, hoe zuinig hangt er gewoon vanaf of er rustig mee gereden wordt.
Je kunt natuurlijk afwegen of een andere motorkap een negatief effect heeft op je verbruik, maar vraag je je dat ook af als er iemand (of miss. wel meer) instapt bij je? Het verschil in verbruik zal bij de motorkap te verwaarlozen zijn, maar met medepassagiers of volgeladen, dat merk je wel degelijk. Moet zeggen dat ik 't verbruik met m'n 15" lichtmetaal met 195 breed eronder ook niet echt veel hoger werd...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

warnette
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueJun02, 2009 2:06:41 PM

Post by warnette »

okee, dan ga ik opzoek naar foto's van een ax'je met lambo deuren om een idee te krijgen, als iemand anders iets vind, stuur maar een linkje.

Vind de looks idd toch belangrijker van de motorkap, dus weet iemand hoe je dit zo vet voor elkaar krijgt als bij hem? En misschien is het zelfs wel beter voor de koude luchttoevoer?? :D

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Re: Lamborgini scharnieren, nieuwe paintjob, gave motorkap

Post by jb »

warnette wrote:
Ook vroeg ik me af hoeveel het zou kosten om een 3 deurs AX opnieuw te laten spuiten
ik ben van plan om mijn ax ook volledig te laten herspuiten
ik heb prijs gevraagd op 2 verschillende plaatsen
op beide plaatsen kost het 2000 euro
die prijs kan je naar beneden halen als je de auto zelf kan afvrijven

mvg jeroen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Herspuiten zonder zelf iets te doen kost 3500 euro

zelf kaal afleveren kost het iets minder. Het kan bijv voor 1500.

Zelf schuren is het nog veel goedkoper maar dat is een pokke werk en moet heeeeel goed gebeuren, je ziet namelijk alles.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Spanky
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueOct13, 2009 11:57:26 PM
Location: Almere

Post by Spanky »

Die motorkap is idd. wel vet gemaakt.
Die Lambo deuren zou ik overigens vervangen door suicide doors.
Das veel strakker 8)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

op ebay duitsland vind je universele lambostyle scharnieren. kost wel wat maar het pimpgehalte gaat wel dik de lucht in, natuurlijk moet er wel iemand aanwezig zijn die héél mooi en handvast kan lassen :D . Want in tegenstelling tot LSD-doors, worden de universele niet op je bestaande scharnierpunten gevezen. :?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Spanky
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueOct13, 2009 11:57:26 PM
Location: Almere

Post by Spanky »

Of de stangetjes omzetten / buigen.
Werkt bij veel auto's :D
Custom onderdelen uit RVS of alu het kan allemaal.

dennis_max27
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatJul25, 2009 10:59:48 PM
Location: Eindhoven

Post by dennis_max27 »

Ik heb misschien nog wel een motorkap liggen met look-a-like inhalers met booskijkers in het zwart? Voor het nette moet je hem even overspuiten. PM me maar.

Mvg,
Dennis

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

ik heb zelf m'n compleete ax herspoten. kruipt wel wat tijd in. maar als je het goed doet komt het al inorde.

mat zwart is een makkelijk kleur en is ongeloofelijk vet!!! en blijft goedkoop.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Lamborgini scharnieren, nieuwe paintjob, gave motorkap

Post by Losroyos »

warnette wrote:Hee,

Had een vraag: heeft iemand dit al eerder gedaan, ziet het er mooi of ordinair uit en voor hoeveel zou het te verwezenlijken moeten zijn: voordeuren die lambo style opengaan
Voor ax volgens mij niet echt te krijgen. Maar gemiddelt koste die schanieren 1.500 voor setje. ik weet niet of je dat er voor over hebt.

Zie http://www.carfantasy.nl

Post Reply