Krabvragen en tips
Moderator: webmasters
Aad, reminds me.... zijn hier nog meer mensen die de binnenkant van hun voorruit moeten krabben
Ik zet mn motor nooit aan (helpt niet en lijkt me slecht voor de motor..) maar wat zijn de ervaringen met zon spuitbus de-icer?
Achterruit verwarming werkt niet haha dus gebruik ik ook niet
Ik zet mn motor nooit aan (helpt niet en lijkt me slecht voor de motor..) maar wat zijn de ervaringen met zon spuitbus de-icer?
Achterruit verwarming werkt niet haha dus gebruik ik ook niet
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Heeerlijk die axenRock's wrote:voorruit heeft 2 kanten, dus binnenzijde moet idd ook gekrabt worden
vanochtend trouwens echt te erg, buitenzijde zon dikke laag dat ik mn krabber er op breek... toen ik op t punt stond een verfbrander te halen kreeg ik er 2 kijk gaten in en daar maar mee gereden hahaa:P
na half uur rijden smolt de rest ook.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Kijk, en dát vind ik persoonlijk dus echt absoluut onverantwoord!grietje wrote:toen ik op t punt stond een verfbrander te halen kreeg ik er 2 kijk gaten in en daar maar mee gereden hahaa:P
na half uur rijden smolt de rest ook.
Je ziet net genoeg om je auto op de weg te houden, maar verder zie je totaal niet wat er om je heen in 't verkeer gebeurt!
Niet alleen voor jezelf, maar zeker ook voor anderen ben je gewoon een gevaar op de weg als je zo gaat rijden.
(En als ik echt eerlijk ben, kan ik echt pislink worden op mensen die zo gaan rijden!)
En trouwens, als er echt zo'n dikke laag ijs tegen de binnenkant van je voorruit zit, moet je je ook maar eens gaan afvragen hoe 't komt dat je AX überhaupt binnen zo vochtig is! Mijn beide AX-en staan ook altijd buiten en vaak ook vol in de wind, maar last van ijsvorming aan de binnenkant heb ik dus echt niet bij beide AX-en.
Ik heb trouwens wel zo'n verstuiver-fles de-icer. Werkt prima om de boel enigszins zacht te maken, zodat je niet met een houweel het ijs van je ruiten hoeft te bikken. Maar 1x met de ruitenwisser erover en de dunne film water die dan op je ruit achterblijft, wordt meteen 1 grote ijsbloem.
De enige manier om daar vanaf te komen is de kachel.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Het dikke zat aan de buitenkant
En ik had zicht genoeg hoor Alleen t voorruit was bevroren
En ik had zicht genoeg hoor Alleen t voorruit was bevroren
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Die spuitbusjes die ze oa bij de Hema verkopen doen gewoon wat ze beloven is mijn ervaring. Even sprayen en je veegt het met de wisser zo weg.
Alleen is dat residu zo verschrikkelijk smerig dat ik weer overgestapt ben op krabben.
Voordeel van dat laatste is dat ome Rio dan zelf een beetje op temperatuur komt
Ijs aan de binnenkant ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen. En na twee minuten rijden is alles wel netjes ontwasemt.
Alleen is dat residu zo verschrikkelijk smerig dat ik weer overgestapt ben op krabben.
Voordeel van dat laatste is dat ome Rio dan zelf een beetje op temperatuur komt
Ijs aan de binnenkant ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen. En na twee minuten rijden is alles wel netjes ontwasemt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ja helpt dat?Browny wrote:als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.
Ik zal al worst case scenarios te bedenken over koppakkingen en geen kvs meer omdat de kachel echt niet zo heet word als bij andere ax en.....
Rio: haha, ja, warm krabben Hema dus !
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb de voorruit van de Volcane behandeld met dat anti-rain spul.
Mijn ervaring is dat 't ook best goed mee werkt om aangevroren condens (aan de buitenkant dus!) gemakkelijk weg te krijgen. Ik pak er tegenwoordig even m'n MusicStore pasje voor. Even vegen en de boel is schoon.
Mijn ervaring is dat 't ook best goed mee werkt om aangevroren condens (aan de buitenkant dus!) gemakkelijk weg te krijgen. Ik pak er tegenwoordig even m'n MusicStore pasje voor. Even vegen en de boel is schoon.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Rock's, je weet dat je daar tegenwoordig zelfs een boete voor kunt krijgen?
Trouwens ook veel beter voor de motor om na het krabben meteen te gaan rijden. Mocht de voorruit meteen weer dichttrekken, even stoppen en de voorruit nog even natrekken.
Koop dan zo'n voorverwarmer met een tijdschakelaar.
Voorkomt ook dat de auto al eerder weg is dan jij
Trouwens ook veel beter voor de motor om na het krabben meteen te gaan rijden. Mocht de voorruit meteen weer dichttrekken, even stoppen en de voorruit nog even natrekken.
Koop dan zo'n voorverwarmer met een tijdschakelaar.
Voorkomt ook dat de auto al eerder weg is dan jij
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
de beste oplossing word ook besproken in dit topic:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18641
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18641
Spreken is goud, Ductape is zilver.
... en daar word je niet koud van zeker ...DuFF wrote:de beste oplossing word ook besproken in dit topic:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18641
overigens heeft niemand het monster-met-mandje nog overtroffen zie ik
Kijk uit, een Cactussssss
bij m'n schoonzus werd de kachel van der, inmiddels afgevoerde civic ook nooit snel warm, thermostaatje vervangen en het was voor mekaar.grietje wrote:Ja helpt dat?Browny wrote:als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.
Ik fiets tegenwoordig meestal, hoef je nooit te krabben.
Daarbij heb ik het vaak al warm als ik de straat uit ben zo'n beetje.
Mijn werk is op ongeveer 5 minuten (auto)rijden afstand. Dus dat probeer ik de auto ook zoveel mogelijk te besparen, maar mocht ik verder moeten en wel moeten krabben dan heb ik daar een of andere driehoek voor. Is ook een kwestie van vegen en het is eraf. Werkt veel beter dan zo'n wisserding.
Daarbij heb ik het vaak al warm als ik de straat uit ben zo'n beetje.
Mijn werk is op ongeveer 5 minuten (auto)rijden afstand. Dus dat probeer ik de auto ook zoveel mogelijk te besparen, maar mocht ik verder moeten en wel moeten krabben dan heb ik daar een of andere driehoek voor. Is ook een kwestie van vegen en het is eraf. Werkt veel beter dan zo'n wisserding.
ik ga t zeker even vervangen.Browny wrote:bij m'n schoonzus werd de kachel van der, inmiddels afgevoerde civic ook nooit snel warm, thermostaatje vervangen en het was voor mekaar.grietje wrote:Ja helpt dat?Browny wrote:als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.
hij word zoiezo niet warm genoeg, naar mijn idee. na half uur rijden is de 'warme' lucht nog steeds altijd (flink) kouder als wat de 1.0 en de GT na 5 min al uitblazen.
En tegen het raam, die lucht is nooit echt warm, meer lauw.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).