spoorverbreders

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

spoorverbreders

Post by Nitroën »

Waar kun je spoorverbreders vandaan halen?
En welke diktes zijn er allemaal?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

of, als je dat te duur vind.. bij een metaalbewerker...
die kunnen dat op de frees zo uitdraaien :)
Image

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Hoeveel mm spoorverbreders kun je het beste gebruiken?
Ik zie dat er bij Biesheuvel ook 50mm wordt verkocht, is dat wel goed voor je auto? :shock:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nitroën wrote:Hoeveel mm spoorverbreders kun je het beste gebruiken?
Ik zie dat er bij Biesheuvel ook 50mm wordt verkocht, is dat wel goed voor je auto? :shock:
in principe zijn spoorverbreders niet goed voor je auto, je lager word meer belast. Behalve dat is 50 mm niet handig meer, dan veert je auto in op je band.

Daarbij zijn de spoorverbreders voor een ax, die je gewoon met lange bouten tussen wiel en naaf doet eigenlijk niet toegestaan!

Wat wel toegestaan is zijn de verbreders waar gaten en tapeindes op zitten, die bout je met normale bouten aan je naaf en vervolgens hang je je wiel aan de tapeindes.

Ik rijd al lang met 20mm verbreders achter en 5 mm voor, en ik heb er altijd mee rond gekart. Moet wel zeggen dat 'toevallig' mijn achterste wiellager vrij rot was, maar dat was maar aan 1 kant.

Nu vanwege de verlaging en te brede velgen moest ik de 20mm achter vervangen voor een smaller setje.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Oke, bedankt voor je uitleg :wink:
Dan denk ik dat ik het toch maar zo hou, zonder verbreders.
Alleen staat 't niet zo mooi als je velgen aan de voorkant een stukje meer uitsteken dan achter, dat schijnt helaas standaard zo te zijn bij AXen..?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nitroën wrote:Oke, bedankt voor je uitleg :wink:
Dan denk ik dat ik het toch maar zo hou, zonder verbreders.
Alleen staat 't niet zo mooi als je velgen aan de voorkant een stukje meer uitsteken dan achter, dat schijnt helaas standaard zo te zijn bij AXen..?
Dat was ook exact de reden dat ik spoorverbreders heb gemonteerd ;)

Overigens, alleen bij APK was het een 'probleem' en dan nog niet eens bij elke garage.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply