Waar kun je spoorverbreders vandaan halen?
En welke diktes zijn er allemaal?
spoorverbreders
Moderator: webmasters
in principe zijn spoorverbreders niet goed voor je auto, je lager word meer belast. Behalve dat is 50 mm niet handig meer, dan veert je auto in op je band.Nitroën wrote:Hoeveel mm spoorverbreders kun je het beste gebruiken?
Ik zie dat er bij Biesheuvel ook 50mm wordt verkocht, is dat wel goed voor je auto?
Daarbij zijn de spoorverbreders voor een ax, die je gewoon met lange bouten tussen wiel en naaf doet eigenlijk niet toegestaan!
Wat wel toegestaan is zijn de verbreders waar gaten en tapeindes op zitten, die bout je met normale bouten aan je naaf en vervolgens hang je je wiel aan de tapeindes.
Ik rijd al lang met 20mm verbreders achter en 5 mm voor, en ik heb er altijd mee rond gekart. Moet wel zeggen dat 'toevallig' mijn achterste wiellager vrij rot was, maar dat was maar aan 1 kant.
Nu vanwege de verlaging en te brede velgen moest ik de 20mm achter vervangen voor een smaller setje.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dat was ook exact de reden dat ik spoorverbreders heb gemonteerdNitroën wrote:Oke, bedankt voor je uitleg
Dan denk ik dat ik het toch maar zo hou, zonder verbreders.
Alleen staat 't niet zo mooi als je velgen aan de voorkant een stukje meer uitsteken dan achter, dat schijnt helaas standaard zo te zijn bij AXen..?
Overigens, alleen bij APK was het een 'probleem' en dan nog niet eens bij elke garage.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).