koplampen vervangen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

koplampen vervangen

Post by jAXsan »

Ik wil graag mijn koplampen vervangen, althans, de lampjes zelf.

Er zitten 2 lampjes in, 1 x zo'n grote (sorry, geen idee wat de goede term zou zijn) met wat ijzerdraad er achter. Die lamp vervangen is geen probleem.
Schuin daaronder echter zit een kleiner lampje. hoe krijg ik die er uit ? Er lijkt een soort plastic kapje om te zitten, wie kan mij vertellen hoe ik iets dergelijks makkelijk los krijg, en (nog belangrijker) weer vast ?

Alvast bedankt !

Jan

p.s. 't gaat oom een AX uit '93, 5 deurs.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Grote is bij een '93er neem ik aan een H4 lamp, de kleine is je stadslichtje (dacht ik? haha)

Die kleine zit in mijn koplampen gewoon geklemd. Haal anders de hele unit er even uit, die zit geklikt (zorg er voor dat ie niet op de grond kletterd) En dan kan je zien hoe het zit/ gewoon snokken ;)


vergeet je stekkertjes niet terug te doen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Post by jAXsan »

Klopt, groot is een H4.

Dus in principe moet ik dat kleine (stads licht er gewoon uit kunnen halen door te trekken ?
Het lijkt me namelijk beter om, als ik lampen ga vervangen, gelijk alles maar te vernieuwen, qua lampen dan. Dus dat stadslicht ook gelijk maar.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

ik geloof dat het draaien was :O ik heb ze een tijd geleden een x vervangen toen ik andere koplampen kreeg.

Ws zijn het H4 lampen, anders Duplo (zoals ik, icm valeo lampen en niet de originele). Die andere zijn idd gewoon klein en dat is stadslicht. De H4 is dim en groot licht.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply