deuren sluiten niet goed bij kou

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

deuren sluiten niet goed bij kou

Post by jAXsan »

Hallo allemaal,

Wij hebben een 5 deurs AX. Bij koud weer sluiten de voordeuren niet goed. Je moet ze dan "optillen" van binnen (lijkt het).

Op het moment hebben we echter geen last van dit euvel (warmte), maar toch willen we er graag iets aan doen...

- Heeft iemand dit eerder gehad, of komt het je bekend voor ? Typische AX-kwaal ?
- Wat kan je er aan doen ? Want tot nu toe bevalt het autootje ons nog uitstekend !

Alvast bedankt,

Jan en Sandra
Last edited by jAXsan on TueJun03, 2008 6:35:21 PM, edited 1 time in total.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Beste is om de deur eruit te halen en met bijvoorbeeld een Zweedse tang heel voorzichtig het scharnier op de carrosserie goedbuigen.

jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Post by jAXsan »

Hmmm, maar hoe kan t dat ze alleen bij 'koud' weer niet goed sluiten ? Koud is in dit geval onder de 18 graden.

Zou het niet kunnen dat het "sluitgedeelte" niet goed terug geduwd wordt, zodat de deur niet in het slot valt ? Is iemand met een dergelijk probleem bekend ?
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Als er geen speling op de scharnieren zit, dus dat je de deur extreem naar boven of onder kan bewegen, dan kan je proberen om de pin waar het slot opvalt een klein beetje te verstellen.

Verder wel vreemd dat het alleen bij kouder weer is, 18 graden is niet extreem koud.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hmmm... heb ook zoiets met 't rechter portier van m'n dieseltje, en dan ook alleen als het echt koud is (onder de 5°C).
Dan kan ik de deur wel gewoon dicht gooien, maar het slot grijpt dan gewoon niet.
Ik denk dat het mechaniek van het slot gewoon even opnieuw ingevet moet worden, omdat de vergrendel-pin te traag de haak vergrendelt.
(De haak is dat U-vormige ding in 't slot waar de pen aan de carrosserie in valt.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Post by jAXsan »

Kan ik dat zelg doen,en moet ik daarvoor e.e.a. van de binnenkant van de deur afhalen, zodat ik bij het binnenwerk kan komen ?

Of is een spuitbus met teflonspray genoeg ?
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kun je zelf, maar ik zou kruipolie gebruiken.
In het gat van 't deurslot (waar die pen dus in valt) zo recht mogelijk naar boven en 'n beetje in 't midden spuiten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply