Koplampen en vocht

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Koplampen en vocht

Post by pcrodent »

Okee hopelijk laatste vraagje n.a.v. de APK voor m'n zusje...
Koplampen vochtvrij maken, wat is de handigste manier? Ja de föhn erop heb ik al gedaan, maar dan is het na een tijdje weer terug. Omdat de garage een as gaat vervangen weet ik niet hoe lang het ding daar is en als het vocht dan weer terug is hebben we dat weer.
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

randen afkitten van het glas, en als je de mogelijkheid hebt om een rubber dop achterop te doen er 1 plaatsen. Ik meen dat de rubber afdichtdoppen van bepaalde Honda's probleemloos passen. Zo hou ik mijn koplampen redelijk droog ivm de xenon kit.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

reflector en glas scheiden en opnieuw kitten. :)

KLIK

En absoluut niet aan de reflector komen, zeker niet met iets vochtigs. Glas kun je uiteraard wel gelijk goed soppen.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

OK thanx ik ga m'n best doen :)
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Maar hoe scheidt je dat glas dan?
snijden ofzo?

Die van de TRS blijft ook water in staan :(
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:Maar hoe scheidt je dat glas dan?
snijden ofzo?

Die van de TRS blijft ook water in staan :(


yup :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

als ie al los zit in gemonteerde status aan de onderkant trekken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

ik hoorde laatst ook van iemand dat ie kleine gaatjes had geboord aan de achterkant van de koplamp unit, om het vochtprobleem te verhelpen... Dat was bij een Ford Ka, maar dat hoeft geen verschil te maken lijkt me. Het werkte in ieder geval wel.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

is dat logisch, een gat MAKEN om een vochtprobleem te verhelpen. Hoe was dat bedacht daar???
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mwa, 'k vind dat anders nog niet eens zo heel gek bedacht: gewoon een afwateringsgaatje in de onderkant van de reflector boren enkele mm's achter 't glas.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Maar het gaat toch niet echt om vloeibaar vocht, volgens mij gaat het meer om dauw o.i.d. wat in de lamp zit.

Dus ik vraag me eigenlijk af of het wel zou gaan ' stromen' zeg maar. Zou er niet eerder vocht bijkomen door zo een gaatje??
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

het idee was zoiets als dit:

stel dat je met 6 man in een AX zit
(bv. twee voor, drie achter en 1 in de kofferbak :wink: )
met ramen en deuren dicht, dan heb je grote kans dat de ramen snel gaan beslaan.

Zet je echter een raampje open, dan is dat al een stukje minder.
Twee raampjes open is nog beter.

Boor je nu bv. twee kleine gaatjes achter in de reflector, dan heeft het vocht ruimte om te ontsnappen en blijft het niet in je koplamp hangen.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Ja dat is ook wel waar.. En als je de lampen aanzet, dan zou het wel kunnen verdampen. Het zou dus idd wel mogelijk zijn..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

veel auto's hebben aan de achterzijde vd koplamp een rubber dop ter isolatie..
volgens mij paste die van een ouder type Ibiza op onze koplampen.. maar dat staat nog wel ergens op het forum..

meestal komt de condens in de koplamp gewoon doordat hij niet meer helemala goed gekit is.. kitten is goed te doen, gebruik alleen geen zwarte kit.. das lelijk! ;)
Image

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

ik heb ook slechte ervaringen met zwarte kit :P
maar dat heeft een andere oorzaak.

Post Reply