Bumper demonteren

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
miccie
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: SunMar02, 2008 1:33:31 AM
Location: Haarlem
Contact:

Bumper demonteren

Post by miccie »

Sinds van de week heb ik een trekhaak voor m'n AX. Om die te monteren moet ik de bumper demonteren.

Hoe kan ik de achterbumper loshalen? Op een nette manier dan wel. Ik zie niet op wat voor manier die precies vastzit.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg!

Citroën AX 1.1 TE '90
Yamaha FJ1200 ABS '92

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Bumper demonteren

Post by raoel »

miccie wrote:Sinds van de week heb ik een trekhaak voor m'n AX. Om die te monteren moet ik de bumper demonteren.

Hoe kan ik de achterbumper loshalen? Op een nette manier dan wel. Ik zie niet op wat voor manier die precies vastzit.


ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb wel gezien hoe ie bij mij vast zit:
In het metaal van je AX zit een uitsparing, hierin schuift, van voor naar achter, een stuk plastic.
Op dit stuk plastic zitten weerhaakjes, waar de bumper dan weer precies in past.

Misschien kun je de weerhaakjes met een schroevendraaier indrukken (als je er bij kan), dan moet ie los schieten.... zoiets zou ik proberen....

(mijn bumper is geraakt in een ongeluk, hij zit nu vast met een tie-wrap, zou je ook kunnen proberen mocht alles mislukken ;) )

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Achterbumper demonteren:
- achterklep open, onderaan bij je achterkleprubber zitten 3 zwarte doppen/pinnen in je bumper. Priem op het midden (het pinnetje) en mep even die middenstukjes er door heen. Doppen eruit halen.
- dan onder je auto, zitten links en rechts 2 boutjes 10 die je bumper klemmen, ff paar slagen losdraaien
- en dan de bumper recht naar achter trekken. De bumperblokjes (die raoel bedoelt met stukjes plastic met weerhaken denk ik) schuiven namelijk in je caroserie. Bij de meeste axen is dit best verroest, die punten carosserie waar het inschuift :P

Dan kan je wel bij je trekhaak denk ik

miccie
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: SunMar02, 2008 1:33:31 AM
Location: Haarlem
Contact:

Post by miccie »

Bedankt beiden. Zodra het droog is buiten ga ik ermee aan de slag.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg!

Citroën AX 1.1 TE '90
Yamaha FJ1200 ABS '92

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Haal gelijk je reservewiel er maar onderuit, dat moet toch als je er een trekhaak onder wilt zetten en dan kan je gelijk wat beter bij de moeren van die bumper. Twee bevestigingspunten van die trekhaak zitten pal onder het reservewiel :)
Kijk uit, een Cactussssss

miccie
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: SunMar02, 2008 1:33:31 AM
Location: Haarlem
Contact:

Post by miccie »

pcrodent wrote:Haal gelijk je reservewiel er maar onderuit, dat moet toch als je er een trekhaak onder wilt zetten en dan kan je gelijk wat beter bij de moeren van die bumper. Twee bevestigingspunten van die trekhaak zitten pal onder het reservewiel :)


Het reservewiel gaat er dan zeker even onder uit. Om die reden had ik op de sloop de donor-wagen aan de achterkant op wielen laten leggen, scheelde wat ruimte om er goed bij te kunnen.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg!

Citroën AX 1.1 TE '90
Yamaha FJ1200 ABS '92

JWB
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: ThuJul05, 2007 10:19:48 PM
Location: Amsterdam

Post by JWB »

miccie wrote:Bedankt beiden. Zodra het droog is buiten ga ik ermee aan de slag.
Image

Post Reply