Mistlampen voor in de GT bumper (volcane)

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Mistlampen voor in de GT bumper (volcane)

Post by pechie »

Hoe kan je ze goed vast zetten in je bumper zonder dat je ze kunt verliezen.

Ik krijg het niet goed voor elkaar. weet iemand raad.

pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Post by pechie »

oh bij de way ze zijn van halffords.
pechie
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

die laatste toevoeging zegt heel veel ;)

Halffords lampen passen niet op de orginele manier, daar moet je even een beugeltje o.i.d. voor maken.

Ik heb bijv een plaatje met 2 boutjes aan mijn bumper gezet, en daar de grote bout van de halffords bevestiging doorheen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Post by pechie »

oke dan. Dat maakt het weer heel leuk om te doen. bedankt. Ik had zoiets van voor dat ik iets sloop toch maar even kijken hoe het beter kan.
we gaan weer even verders
groetjes.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

als je de beugeltjes omdraait kan je ze met 1 bout vastmaken naar boven toe. (gaatje bijboren)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Mistlampen voor in de GT bumper (volcane)

Post by pechie »

Ik heb op dit moment mistlampen in de GT bumper. niet van halffords. maar volgens mij de echte. stond citroen op.
Maar een ding begrijp ik niet. ik mis stroomvoorziening. tot het relais gaat het goed maar op een of andere mannier branden de lampen niet.

Hoe is dit op te lossen. waar kan ik stroom vandaan halen in de oude bedrading zit volgens mij kortsluiting. hoeveel relais zijn er.


Help ik weet het even niet. zijn er schema s. Het zou toch wel leuk zijn als ze toch branden kunnen.
:evil: :evil: :evil: :? :? :? :dontknow:

pechie michael.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Schema zoals het bij mij zit:

Image

Ik neem aan dat de originele schakeling niet veel anders zal zijn
Bij de mijne was geen bekabeling aanwezig voor mistlampen, dus heb het helemaal zelf aan moeten leggen.

Als het tot aan het relais goed gaat dan moet er iets in de bedrading na het relais zitten. Hoor je het relais wel schakelen als je de mistlampen inschakelt?

Als je die niet hoort dan zou ik eens kijken naar de schakeldraad van het relais, dat is de draad die van je schakelaar naar het relais loopt, staat daar dan wel spanning op, zo ja, dan heb je waarschijnlijk het relais kapot, zo niet, dan moet je het zoeken in de schakelaar of de stroomtoevoer daarvan.[/img]

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Post by pechie »

Ik hoor het relais wel. wat ik wel zag dat de rechter kant wel erg zwart was.

Was al van plan om de nieuwe bedrading te gaan gebruiken, en de oude maar te gaan vervangen.

Je raad het nooit. gaan we de spanning meten, is de baterij op van de spannings meter.

ik heb wel iets aan het schema. bedankt...

gaan we even lekker puzzelen....

gaat goed komen......

groetjes michael.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

Post Reply