Skirtset

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Skirtset

Post by AphexTwiins »

Ik be n nu bijna klaar met het spuiten van mijn skirtset, dus nu heb ik de volgende vraag. het stond helaas niet bij de zoekfunctie maar wat voor kit kan ik gebruiken om mijn skirtset vast te kitten. Ik heb in de how to wel al gelezen om verticaal te kitten ivm water maar WAT voor kit.

Een collega op mijn vaders werk zei speciale caresorie kit omdat het anders scheurt, kan het ook gewoon met een of andere kit van de karwei/praxis want ik kan die carresorie kit nergens vinden jullie misschien wel?

alvast bedankt!
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb het gedaan met sikaflex. Dat ging prima
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

en waar heb je die sikaflex aangeschaft? Gewoon bij de karwei ofzo?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AphexTwiins wrote:en waar heb je die sikaflex aangeschaft? Gewoon bij de karwei ofzo?


gekocht bij clublid haha! ff googlen miss?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

EDIT: nog n vraagje, moet je je banden weer opnieuw uitlijnen als je ze een klein beetje laat leeglopen om de velgen wit te spuiten, of is dit totaal niet mogelijk net zoals bij een fiets/brommer etc.
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AphexTwiins wrote:EDIT: nog n vraagje, moet je je banden weer opnieuw uitlijnen als je ze een klein beetje laat leeglopen om de velgen wit te spuiten, of is dit totaal niet mogelijk net zoals bij een fiets/brommer etc.


Uitlijnen is het afstellen van je stuurarmen/kogels, dat hoeft niet opnieuw afgestelt te worden als je je banden beetje leeg laat lopen, balanceren is het met gewichtjes corrigeren van de 'scheefheid' van de velg en band.

ikzelf snap niet helemaal wat het voordeel is van leeglaten lopen om te spuiten maar :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Let wel op: Er zijn veel soorten sikalex. Volgens mij is sikaflex 260 ofzo een sterke variant. Tis te krijgen bij de betere automaterialenzaak. Gewoon vragen naar sterke ruitenkit.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Bij de Brezan verkopen ze Womi technobond, is ook prima spul is mijn ervaring.
Is er zelfs in meerdere kleuren.

Ga wel in een verwarmde ruimte kitten of wachten tot het mei is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Idd temperatuur is belangrijk ivm verwerkbaarheid en drogen. Bouwmarktkit werkt ook, pattex powerfix werkt in mijn ervaring beter dan bison en is ook beter verwerkbaar.
AX GTI '91

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

pfff duurt nog lang tot mei! haha wil tsetje er zo snel mogelijk opzetten natuurlijk, maar als ik moet wachten dan doe ik dat. Vandaag mooi spoilertje gekocht voor 5 euro, mistlampen voor in de GT bumper 30 euries en het sleepoogkapje weggewerkt :) de to do list wordt al kleiner
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:Idd temperatuur is belangrijk ivm verwerkbaarheid en drogen.


Hebben ze idd gelijk in!!

Ik was eigenwijs genoeg om het met kou en vochtig weer te doen, en het is toevallig goed gegaan maar :P Aan te raden is het niet!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

pfff... ik heb het met vorst geprobeerd. Niet echt een succes, ook niet met een fohn :roll:

Anyway, warm weer is beter. (Net zelf een skirtset tegen een 405 aan staan plakken met Pattex-powerprut)
AX GTI '91

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kit hardt niet met lage temperaturen. Kit bewaart onder de nul graden kan je wegpleuren. (of je kitspuit op breken) :lol:

Kit icm vocht gaat heel goed (hard sneller uit)
te verlijmen oppervlak goed ontvetten en liefst nog even opruwen. (wordt het te verlijmen oppervlak nl. groter van.)
En je wilt niet weten hoeveel kit er op 15 km afstand van Schijndel in een magazijn ligt. 8) wil je het wel weten dan mail maar.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply