Is deze AX nog te redden?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Wilma
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Is deze AX nog te redden?

Post by Wilma »

Ik had onlangs een aanrijding (zie mijn verhaal bij frustraties) en ik heb nu de foto's ontvangen van de schade. Hopelijk is het gelukt om ze hier goed op te zetten.

Wat denken jullie is mijn AX nog te redden? Zo te zien op de foto's is het blikschade en misschien de radiateur, want er lekte water uit de auto vlak na het ongeluk.

Het is echt balen ............. Het was zo'n lekker autootje :(

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Wilma

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Wilma on WedJan02, 2008 11:04:51 PM, edited 1 time in total.

Wilma
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

foto's

Post by Wilma »

Jaaaa, tis gelukt om toch de foto's te plaatsen.

Tip voor de webmaster: zet bij het uploaden erbij dat je de link die verschijnt moet kopiëren naar het bericht :-)

Bedankt voor je aanbod Grietje, maar tis gelukt.

Henk als antwoord op je vraag, de auto staat bij een schadebedrijf in Rotterdam Zuid, ik zit nog te wachten op het taxatierapport van de schade expert, maar het schadebedrijf heeft al gezegd dat de auto total loss is. Maar dat schijnt normaal te zijn bij een auto van dit bouwjaar.
Ik kon er niet meer mee rijden na het ongeluk en weet niet of hij gesleept kan worden.

En waar zou ik die oproep het beste kunnen zetten dan denk je. Misschien kan jij of iemand anders mij helpen. het zou super zijn als ik wat hulp kan krijgen op deze manier.

Overigens denk ik dat wij elkaar al een keer hebben ontmoet Henk. Ik heb van je zoon een slot voor de achterklep van mijn AX overgenomen. :-)

Ik check regelmatig mijn mail dus alvast bedankt voor alle tips en hulp.

groet,
Wilma
Last edited by Wilma on WedJan02, 2008 11:18:04 PM, edited 1 time in total.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik zie helemaal geen [ img] in je post,

mail ze anders even naar mij
dan plaats ik ze wel :)
Last edited by grietje on FriJul11, 2014 7:21:18 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Hoi Wilma,

Waar staat je auto op dit moment en is deze nog rijdbaar of sleepbaar?

Misschien als je een oproep doet op dit forum, en als het haalbaar is zullen er vast wel wat mensen zijn die een aantal noodreparaties willen en kunnen uitvoeren tijden de aanstaande "Fricandellenmeeting"

Mocht je radiateur lek zijn in onze voorraad ligt nog wel een bruikbaar exemplaar, verder zijn er altijd wel onderdelen voor niet te veel geld te vinden.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

ik zou zeggen, maak em eens kaal als het mogelijk is, zodat je beter kan zien wat er achter het plaatwerk aan schade is. Met al het kapotte blikwerk e.d. eraan ziet het er vaak ernstiger uit dan het is.

Blikwerk is altijd wel aan te komen, een kapot front, e.d. is wat lastiger te vervangen.

Het zou allemaal nog wel ns mee kunnen vallen, ik zie zo 2 koplampjes, 2 knippers, 1 scherm, motorkap + voorbumper aan exterieurdelen die vervangen moeten worden. Dat is 2e hands ook niet echt prijzig aan kosten. Radiateur is ook kapot, dus die moet ook vervangen worden.

De vraag blijft hoe is het front, en de rest onder de kap, ik weet niet of je daar foto's van onder de kap kan krijgen, of beter, met de bumper en koplampen e.d. eraf dat geeft denk ik een betere indicatie hoe het met de rest is gesteld

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Henk Bats wrote:Hoi Wilma,

Waar staat je auto op dit moment en is deze nog rijdbaar of sleepbaar?

Misschien als je een oproep doet op dit forum, en als het haalbaar is zullen er vast wel wat mensen zijn die een aantal noodreparaties willen en kunnen uitvoeren tijden de aanstaande "Fricandellenmeeting"

Mocht je radiateur lek zijn in onze voorraad ligt nog wel een bruikbaar exemplaar, verder zijn er altijd wel onderdelen voor niet te veel geld te vinden.

Groetjes, Henk
de auto zal niet rijdbaar zijn, niet met 2 van zulke koplampen, dan trekken ze je gelijk van de weg af, hoe het met slepen zit heb ik geen idee van.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Wilma,

het spijt me zeer maar als ik zo naar de foto kijk.. issie ECHT total loss en zou ik m ook niet meer redden..

zover ik opd e foto's kan zien;

makkelijk vervangbaar:
bumper+ koplampen+ knipperlichten + motorkap+ gril + zijschermen + radiateur

mjah, dan de rot dingen;
als ik zo kijk dan is iig je voorfront kapot met de bijbehorende bumpersteunen, das nog wel te doen..
maar aan de schermen te zien heeft je AX net een tik gehad die hard genoeg is om de kreukelzone in werking te stellen.. de langsbalken zullen een klap gehad hebben en zijn daardoor krom, die kunennog wel recht getrokken wordne, maar daar wordt het niet beter van

gezien de schade aan het front denk ik dat de dynamo ook een klap heeft gehad.. en de kans is dus ook best groot dat de motor ook een tik heeft gehad
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Wel een zeldzaam mooi kleurtje zo!

Zonde zeg!!

k hoop dat t nog wat gaat worden met t herstel :o

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

een foto met de kap omhoog en dan van bovenaf gefotografeerd zal in ieder geval meer duidelijkheid geven.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Met een onbeperkt budget is elke auto ' te redden'
Maar als ik je vorige verhaal lees, waarin je vertelt dat je niet zo heel veel financiele middelen hebt, zou ik zeggen, begin er niet aan!!

Ik weet niet wat je nog krijgt voor dagwaarde, maar koop daar gewoon een nieuw AXje van. Voor +/- 700 euro heb je een misschien niet mooie, maar gewoon goede, simpele ax, zegmaar het zelfde als wat je had.

Als je wil weten wat het kan kosten om een schade auto te maken, kijk eens in het topic van Mark. Nu was die er wel ' erger' aan toe (alhoewel de schade van jou fotos moeilijk is vast te stellen) Maar het geeft je een idee.

Ik denk, net als q01z, dat deze AX hopeloos is. Het lijkt er idd op alsof het plaatwerk wat je nu niet kan zien ook krom is, en daarmee is je auto krom en uit balans. Ik denk dat o.a. omdat ik de bumpersteun een hele rare kant op zie wijzen.

Nogmaals, veel schade is te redden, maar schade herstel gaat algauw een vermogen kosten en ik denk niet dat dit AXje dat waard is.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

q01z wrote:Wilma,

het spijt me zeer maar als ik zo naar de foto kijk.. issie ECHT total loss en zou ik m ook niet meer redden..

..................

gezien de schade aan het front denk ik dat de dynamo ook een klap heeft gehad.. en de kans is dus ook best groot dat de motor ook een tik heeft gehad
Wilma als ik de foto's zie komt er bij mij ook maar één gedachte op deze is HELAAS niet meer te redden, of je moet veel geld investeren wat in dit geval niet echt slim is.

Probeer en zo goed mogelijke deal te maken met de assuradeuren en zoek zoals Grietje al schreef een andere AX.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

:o de voorkant heeft zo'n enorme klap gehad hier, dat is niet recht meer.

dit zou veels te veel werk zijn om 'm weer de weg op te krijgen, en dus alles bij elkaar een financiëel grapje worden.

het water wat je zag, was dat gekleurd?
want je ruitenwisservloeistofreservoir hangt er ook maar zielig bij, die kan ook lek geraakt zijn...

succes met het zoeken van een nieuwe auto (ax?)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

als ik het zo zie staan de voorschermen ten opzichte van de deuren nog netjes op hun plek. dat kan hoop geven.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Joost wrote:als ik het zo zie staan de voorschermen ten opzichte van de deuren nog netjes op hun plek. dat kan hoop geven.
maar de rechterbumpersteun (dynamo zijde) is wel degelijk naar achter gekomen.....

Dus daar zal je toch een hoop recht meoten hameren. En nieuw voorfront, want die voorste bumpersteun dingen zij hartstikkeplat...
En die moet je uitboren; en nieuwe vastbouten...

nieuw voorfront... 42 euro,
zijschermen, motorkap en bumper en grill van sloop auto.... wat zou dat kosten?
ruitenwisservloeistoftankje (radiator lijkt op foto niet geraakt, maar dat is heel makkelijk te checken...)
Nieuwe koplampjes en knippers 52 euro

+ manuren

en dan hopen dat de motor of whatever niet geraakt is

Hij starte niet meer, dus dat is geen goed teken. Zelfs al was de radiator lek, dan zou die gewoon moeten starten. Dynamo misschien geraakt/afgebroken? maar zou die in theorie dan ook niet gewoon moeten starten?
=

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

grietje wrote:
Joost wrote:als ik het zo zie staan de voorschermen ten opzichte van de deuren nog netjes op hun plek. dat kan hoop geven.
maar de rechterbumpersteun (dynamo zijde) is wel degelijk naar achter gekomen.....

Dus daar zal je toch een hoop recht meoten hameren. En nieuw voorfront, want die voorste bumpersteun dingen zij hartstikkeplat...
En die moet je uitboren; en nieuwe vastbouten...

nieuw voorfront... 42 euro,
zijschermen, motorkap en bumper en grill van sloop auto.... wat zou dat kosten?
ruitenwisservloeistoftankje (radiator lijkt op foto niet geraakt, maar dat is heel makkelijk te checken...)
Nieuwe koplampjes en knippers 52 euro

+ manuren

en dan hopen dat de motor of whatever niet geraakt is

Hij starte niet meer, dus dat is geen goed teken. Zelfs al was de radiator lek, dan zou die gewoon moeten starten. Dynamo misschien geraakt/afgebroken? maar zou die in theorie dan ook niet gewoon moeten starten?
bumpersteuntjes stellen weinig voor, en zijn met een beetje moeite ook nog wel te fatsoeneren/verstevigen. Gaat er meer om dat het front en de balken erachter nog recht zijn. Dat ie niet loopt zegt niet zoveel, door de tik kan dr best ergens een kabel zijn losgeraakt, op het front zitten ook een aantal massa aansluitingen.
Koplampjes kosten 2ehands ook de wereld niet, tientje per stuk betaal je dr hier voor op de sloop. Scherm aan de bestuurderskant is nog gewoon goed voor zover ik kan zien. Passagierskant niet, en staat ook iets los op de naad onderin, maar dat lijkt te komen doordat ie onder spanning staat. Wat joost zegt, het zou nog wel ns mee kunnen vallen.

Als het alleen het front is kan je met een hamer ook nog wel een eind komen om het geheel pas te maken/uit te deuken, het zit tenslotte achter je bumper en koplampen, dus het hoeft niet 100% strak te zijn, zolang je de pasvorm weer enigzins op orde kan krijgen, zodat alles er weer recht inzit.

Fotootje van het front met name aan de passagierskant lijkt me wel handig om een inschatting te kunnen maken. De bestuurderskant ben ik niet zo heel bang voor, aangezien het scherm e.d daar nog gewoon heel is.

Als het dr uitziet zoals mn slopertje kan je het wel schudden:

Image

Die had wel een grotere tik gehad, de hele balk stond naarbinnen en liep tegen de dynamo en krukaspoelie aan.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

prijzen die ik erbij had gezet waren van nieuwe onderdelen.
=

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ax_b »

Kokerbalken voor zijn krom, daarvoor hoeft t voorfront er niet af. Reken er maar op de de radiateur ook lek is, die kunnen niet zo veel hebben. Deze auto is total loss, koop n andere voor n paar honderd euro. Dan ben je veel voordeliger uit. Als je deze AX repareert is het nog maar de vraag of ie weer goed gaat rijden...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

ax_b wrote:Kokerbalken voor zijn krom, daarvoor hoeft t voorfront er niet af.
Voorfront is na zon aanrijding helemaal gaar. die moet je wel vervangen, anders kan je het een jaar daarna doen. Bumpers passen anders niet en hij rot met de dag weg. Om hem echt goed te krijgen moet je het vervangen.
=

Tosti
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Tosti »

je kan altijd nog de onderdelen los verkopen wat nog wel te doen is

echt zonde :? :? :? :?
Als ik in een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

http://www.my-blue-dolphin.eu

Wilma
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Laatste kans!

Post by Wilma »

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Top om te lezen dat er zoveel mensen zich betrokken voelen!!

Ik heb vandaag contact gehad met het schadeherstel bedrijf en zij hebben aangegeven dat de rechter chassisbalk schade heeft opgelopen naast alle blikschade die zichtbaar is op de foto's.

Ook heeft vandaag de schade expert mij gebeld. Hij heeft doorgegeven wat ik voor schadevergoeding krijg voor de auto. Ik moet zeggen het valt me nog mee, ok,ok, natuurlijk moet ik erop bijleggen wil ik een andere auto hebben. En het komt bij lange na niet bij het bedrag wat Mark bijvoorbeeld voor zijn auto heeft gekregen, maar mijn ax was dan ook simpel standaard en niet zo mooi opgepimpt als die van hem.

Toch moet ik nog even nagaan bij de verzekering dat ik naast deze schade uitkering ook nog wel de kosten voor de fysiotherapeut wil verhalen via de rechtsbijstand. Ik neem aan dat het geboden bedrag alleen voor schade aan de auto is en dat andere kosten alsnog kunnen worden verhaald.

Voor het wrak is 100 euro geboden door een of ander sloopbedrijf.

Nu wil ik toch nog aan jullie vragen of er iemand is die wellicht interesse heeft in de AX (voor onderdelen of zo). Ik hoef er niet op te verdienen, dus voor 100 euro mag 'ie weg, :-(
Nu gaat 'ie naar de sloop en misschien kan ik een van jullie hier nog een beetje mee helpen. Zo 'leeft' mijn AX toch een beetje voort.......
Dus mochten jullie interesse hebben, laat het dan aub dit weekend weten, dan kan ik maandag contact nog opnemen met het schadebedrijf.

Een fijn weekend allemaal en groet,
Wilma
PS Mark: Ik heb gelukkig rechtsbijstand, maar geloof niet dat die voor mij zoveel meer kunnen doen dan ze nu hebben gedaan, als je nog tips hebt..... Bedankt voor je melding over de Volvo die te koop komt. Ziet er goed uit moet ik zeggen, maar is wel echt te groot voor mijn gebruik. Dat veilig voelen kan ik me wel helemaal voorstellen in die auto! Je zal die auto met weinig moeite denk ik kunnen verkopen als je straks weer lekker rondtuft in je eigen AX. Veel succes ermee! :(

Post Reply