logo's achterklep zitten met dubbelzeidig plakband vast, voorzich "wrikken" met een klein schroevendraaiertje is wel het makkelijks maar wel tricky met oog op de lak!
Bij een GT type 1 zitten ze door de achterklep balk met klemmetjes.
De logo's op de achterkant zitten inderdaad met een soort van dubbelzijdige tape vast, die zijn makkelijk te verwijderen (voorzichtig met bv een schroevendraaier) en laten dus ook geen schade achter op de lak.
Het embleem aan de voorkant zit met twee 'pootjes' door de motorkap heen. Als je die wilt verwijderen: motorkap open, de twee boutjes losdraaien aan de binnenkant van de kap en dan kun je m er zo uithalen. Er blijven dan dus wel twee gaatjes zichtbaar, maar die kun je makkelijk wegwerken (even een kwestie van netjes plamuren en lakken).
Nitroën wrote:De logo's op de achterkant zitten inderdaad met een soort van dubbelzijdige tape vast, die zijn makkelijk te verwijderen (voorzichtig met bv een schroevendraaier) en laten dus ook geen schade achter op de lak.
Het embleem aan de voorkant zit met twee 'pootjes' door de motorkap heen. Als je die wilt verwijderen: motorkap open, de twee boutjes losdraaien aan de binnenkant van de kap en dan kun je m er zo uithalen. Er blijven dan dus wel twee gaatjes zichtbaar, maar die kun je makkelijk wegwerken (even een kwestie van netjes plamuren en lakken).
4 gaatjes dus in totaal, want je hebt een dubbele chevron op de motorkap
dus dan zijn uiteindelijk de letters op de achterklep weg, maar zit het (waarschijnlijkig hardnekkige) tape nog steeds op de achterklep, nietwaar? Hoe is dat het makkelijkste te verwijderen?
En dit alles geldt ook op (in mijn geval) 1.1 aanduiding op de voorschermen aan de voorkant?
warm fohnen, en dan met stickerverwijderaar of was benzine restjes weghalen
Het enige echt lullige is, vooral met een rode, is dat onder de plaatjes het nog echt rood is, en de rest verkleurt!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje bedoelt dat een gemiddelde rode auto op leeftijd door de zon enz. meer roze wordt op den duur. Onder zo'n plaatje is de lak dan nog de kleur zoals die hoort te wezen. Rood in plaats van roze dus.
Onder je plaatjes is het de orginele kleur
maar omdat AXjes altijd oud zijn, is je gewone lak, die altijd in de zon enzo staat, verkleurt
En als je die plaatjes er dan af haalt blijf je daar dus een donkere kleur zegmaar zien
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).