AX lichter maken.

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJun24, 2007 8:37:22 PM

AX lichter maken.

Post by johnvt »

Weet iemand hier op het forum of er polyestrer deuren en een motor kap bestaan voor de ax.
En zo ja waar kan ik die kopen.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Zomaar ff een vraagje hoor, maar weet je zeker dat je je DEUREN van polyester wilt? Als er dan een Opel via de zijkant naar binnen rijdt (en dat gebeurt nogal eens... :roll: ), blijft er gegarandeerd niets van je over. Bij 'n plaatstalen deur blijven in ieder geval de brokken nog buiten. Poyester plaat versplintert gewoon.
't Is maar ff een veiligheidsvraagstukje hoor...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJun24, 2007 8:37:22 PM

Post by johnvt »

Ja ik weet zeker dat ik polyester deuren wil.
Er zit een rolkooi in de auto.
En dat versplinteren van de deurenvalt wel mee deze scheurt in.
Bij het auto racen rijden er diverse alfa's ook met polyester deuren.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

volgens mij niet te koop.. polyester motorkapjes zijn wel te krijgen, helaas niet met de originele sluiting.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

johnvt wrote:Ja ik weet zeker dat ik polyester deuren wil.
Er zit een rolkooi in de auto.
En dat versplinteren van de deurenvalt wel mee deze scheurt in.
Bij het auto racen rijden er diverse alfa's ook met polyester deuren.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.


maar die deuren kosten meer dan 1,000 eu per stuk. ..
en dat is niet zomaar polyester. ..
dat is veel sterker. ..
dat wat jij denk ik bedoelt dat is van dat dunne spul . ..

ik denk dat als je die er in gezet hebt dat bij de eerste vrachtwagen die jouw met een gang voorbij gaat je deuren er uit gezogen worden =(

maar dat denk ik ik weet het niet

maar kijk er wel mee uit :)
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bestaat volgens mij niet. Ik zou eerst je ruitjes van plexiglas ofzo maken, zo'n deur weegt bijna niks, de ruiten zijn wel aardig zwaar.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Gek idee:
Deur eruit, dwarsbalk erin. Soort van Smart crossblade idee, maar dan vast.

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=smart+crossblade&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2
AX GTI '91

johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJun24, 2007 8:37:22 PM

Post by johnvt »

Waar kan ik een polyester motorkapje kopen?

johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJun24, 2007 8:37:22 PM

Post by johnvt »

Ik heb al een site gevonden waar ze kunstof delen voor de ax maken.

http://www.politecnic.com/citroen_ax_carrosserie.htm

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:shock: die kende ik nog niet.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

daar maken ze wel meer dan polyester plaatdelen... gesmede zuigertjes voor verhoogde compressie tbv TU2/4, TU5J2 en TU5J4 anyone? :D

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

als ik nu frans kon lezen had ik er iets aan :?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

ja mijn frans is ook niet echt goed. ..
ik ken alleen
omelet du fromage XD
whahahahaa
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

maareuhh, btw on-topic...als je de ruitem vervangt door die van een ax 1.0 schijnt ook wel gewicht te besparen, en nog steeds de luxe dat niemand je auto leeg haalt :P
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

FmXXX-STanie wrote:ja mijn frans is ook niet echt goed. ..
ik ken alleen
omelet du fromage XD
whahahahaa


offtopic:

deux bi?re, voor elk been ??n. :wink:
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

betterman wrote:maareuhh, btw on-topic...als je de ruitem vervangt door die van een AX 1.0 schijnt ook wel gewicht te besparen, en nog steeds de luxe dat niemand je auto leeg haalt :P


die site waar je ook de maxi kit kan bestellen kan je dus plexi ruiten bestellen ;)

waarom zouden 1.0 ramen btw lichter zijn?

Wat bij een normale (straat) ax heel veeel helpt in gewichtsbesparing is iig alle isolatie eruit halen (en daar zit er VEEEEL van in) :P Licht gewicht kuipjes, verder alles eruit, blok met alu onderblok en altijd halfvol tanken helpt ook aanzienelijk. Lichter dan dat is op de weg met te brede banden en gefuckte motor toch al niet leuk meer.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

minder dan halfvol rijden is k*t met een originele tank. in bochten heb je dan continu gesputter. dan moet je een alu tank monteren of schotten in de tank proberen te maken ofzo..

isolatie, dashboard, achterbank, te zware stoelen en alle andere troep die je niet direct nodig hebt is bij elkaar bijna TACHTIG kilo. Alsof dat al niet scheelt. Met doorlassen en een rolkooi ram je er dan wel een dertig kilo's aan staal bij, maar goed. Dan kan je idd nog plexiglas ruitjes nemen en een polyester motorkap. Is allemaal niet zo moeilijk te maken. Let er wel op dat je met het demonteren van ruiten weer wat stevigheid wegneemt die je dus met lassen of een rolkooi moet terughalen.
Een aluminium 1.4 onderblok scheelt twaalf kilo met een gietijzeren 1.6. Dit vind ik zelf net iets te weinig verschil om een paar honderd euro prijsverschil bij de sloper te rechtvaardigen.

Verder: ga ook eens rennen als je fors bent en echt toptijden wil rijden. Een AX zo licht mogelijk maken en zelf 60 kg overgewicht hebben gaat niet zo lekker ;)

Hoe minder gewicht je verplaatst maakt je motor het leven niet alleen makkelijker, maar je remmen ?n onderstel worden ook minder belast en kunnen dus lichter blijven. Met een lichte bestuurder in een leeggehaalde AX met alle andere beschreven gewichtsbesparingen doet gewoon GT-remsysteem met goodridge slangen en geperforeerde schijfjes doet 't dan ineens nog best aardig...

P.S.: Over die 1.0 ramen; ze zijn inderdaad lichter. Van kleur.... ;)

AXje
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: MonMar19, 2007 8:41:14 AM
Location: Kerkenveld

Re: AX lichter maken.

Post by AXje »

johnvt wrote:Weet iemand hier op het forum of er polyestrer deuren en een motor kap bestaan voor de AX.
En zo ja waar kan ik die kopen.


je kan ook de motor eruit halen en er trap aandrijving in bouwen . resultaat ax is vele male lichter
Ax voor het ultieme rijgedrag op de wegen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:minder dan halfvol rijden is k*t met een originele tank. in bochten heb je dan continu gesputter. dan moet je een alu tank monteren of schotten in de tank proberen te maken ofzo..


Als je ax sputterd in bochten met half lege tank moet je je brandstof pomp vervangen
Dit hoort zeker NIET!

Blauwe deed het idd ook, pomp vervangen, en nu met praktisch lege tank kan ik haakse bochten veeeeel te hard nemen zonder ook maar een beetje gesputter
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJun24, 2007 8:37:22 PM

Post by johnvt »

Hij word al lichter. Het gaat allemaal niet zo snel.
De overbodige spullen zijn nu er uit.

Post Reply