Verven Spoiler en Velgen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
DLS
AX Master
AX Master

Verven Spoiler en Velgen

Post by DLS »

Hey even een aantal vragen.

Ik wil graag een spoiler op de auto zetten. Ik heb er inmiddels 1 gevonden (in de primer, klaar om te verven).

Mijn auto is donkergroen van kleur. Wat is een mooie kleur om de spoiler in te spuiten (zelfde kleurcode geeft toch iets andere kleur neem ik aan?). En alleen de spoiler spuiten is niet mooi, dus daarbij wil ik de standaard stalen velgen ook spuiten, omdat de huidige wieldoppen steeds minder verf bevatten. Ik wil de velgen dus in de zelfde kleur als de spoiler, om ervoor te zorgen dat de spoiler kleur terug komt ergens anders op de auto.

1. Welke kleur is mooi? (tot nu toe: Donkerrood, Wit, lichtgroen, blauw)
2. Hoe moet ik de velgen behandelen en spuiten (incl. kapjes)
3. Hoe moet ik de spoiler spuiten
4. Wat is de beste verf?

Zie foto:
Image
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ik zou die spoiler gewoon lekker in carrosseriekleur doen! dat is 't mooiste :)

Wellicht is je lak nu iets doffer als origineel.. maar t verschil is waarschijnlijk alleen van heeeel dichtbij zichtbaar, met 'n bepaalde zonnestand. Gewoon ff aan de hand van de kleurcode van je autotje in het grote motip kleurenboek gaan kijken :)

Donkergroen is geen rood qua verkleuring/dofheid :D

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Zou de spoiler in het zwart doen of de kleurcode, en de wielen in een lichte kleur.

Stalen velgen spuiten betekent behoorlijk schuren. Met die 3M schuurblokjes/sponsjes die ze bij de bouwmarkt verkopen gaat het makkelijk en snel.
Van die standaard Motip spuitbusjes, ook de velgenspray, wordt ik steeds minder enthousiast. Op mijn velgen bleef het een half jaar mooi, waarna de kwaliteit snel minder werd.

De spoiler zou je ook kunnen doen met een fijnlakroller en een hoogglans verf voor buitengebruik op alkyd basis (terpentine verdunbaar). Klein beetje verdunnen en met eindeloos geduld fijn uitrollen en verticaal of op zijn kop laten drogen tegen de stof.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply