Ik las bij Bram dat hij een cup-diffusor ging monteren !
Wat moet dat voorstellen ??
Heb namelijk geen vlouw iddee.
Injector ofzo ?
Gr Jeffry
Weet niet of het hier goed zit
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
Weet niet of het hier goed zit
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben

-
- AX liefhebber
Als ie t over een diffusor heeft dan hebt je het eigenlijk over een soort spoiler... althans daar denk ik toch aan als ik aan het woord diffusor denk. Wat is een diffusor? Dit is een soort van omgekeerde spoiler aan de onderzijde van je wagen (achteraan). Deze zorgt dan voor meer downforce... en dat kan heel erg nuttig zijn! Het kan natuurlijk ook mis gaan, daarbij denk ik dan aan de mercedessen in le mans enkele jaren geleden toen mark webber enkele salto's maakte
Als er nog iemand een andere betekenis heeft dan hoor ik t graag 

-
- AX liefhebber
Een diffuser zorgt voor het goed geleiden van de wind onder de wagen. Bij een F1 wagen is dit een complex gebeuren (zie hieronder). Dit heeft het volgende effect: allereerst ontstaat er achter een wagen normaal gesproken een enorm vacuum. Een diffuser zorgt er ook voor dat de lucht geleid wordt onder de wagen en dus ijler wordt door het venturi effect, en de wagen dus naar het asfalt wordt toegezogen. Via de diffuser verlaat de lucht de wagen weer op een geleide manier. De bij cup racing gebruikte diffusers zijn vaak gewone spoilers, maar dan voor onder de wagen. Ze versnellen of geleiden geen lucht, maar zorgen voor een plaatselijke 'hogedrukgebied' om downforce te genereren.