Doorlassen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Doorlassen

Post by Pixels66 »

Ey,

Nou binnenkort ga ik een motorkapje door laten lassen. Niet zo heel schuin, maar gewoon zoals dit(photoshop):
Image

iemand tips om dit goed te laten verlopen? Hoe dit aan te pakken etc. Ik hoor graag ervaringen voordat ik er zelf aan begin.

en nog iets...

ik kan niet echt goed zien of het mooier is met een rechte lijn, dus wat hoekiger, of dat het rond loopt...
Dus niet zoals dit:
Image
Maar zoals dit:
Image

zien jullie het verschil? de tweede vind ik wat subtieler, en laat wat meer vorm over in de koplamp, dus zo wil ik het hebben...
Uiteraard meteen het logo eruit.

groetjes Sander

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat ronde is leuker als er morettes onder zitten, anders gewoon strak en rechte booskijkers aanhouden, past beter bij de vorm van de koplamp/bumper/motorkap etc.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

zoals ik zei, het wordt dat rondere en meer bescheiden soort. Mijn smaak :wink:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Als je het recht doet is het niet zo dat je veel lichtopbrengst kwijt bent hoor, verder moet je zelf natuurlijk kijken wat je het mooiste vind.
Het is wel lastiger om exact dezelfde bochtjes in spiegelbeeld te maken, maar het moet kunnen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bij die type 3 gril vind ik de wat rondere eigenlijk wel mooier......

Die zwarte voorbeeld auto vind ik zoiezo eigenlijk idd wel mooi! Zonder fotos had ik gezegt gewoon recht, strak en hoekig, maar zo met fotos toch twijfel ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply