Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo let op geluid van de banden. Mijn motor maakt nogal herrie namelijk (zeker icm green openluchtfilter en sportuitlaat)
Maar goedkoop is duurkoop. Heb ooit Roadhocs gehad en dat komt er dus NOOIT meer onder bij mijn auto. Type wat ik had had echt geen grip bij nat weer, had zelfs last van aquaplanning in de stad. Zelfs met een 1.1 zou ik het niet aandurven. (sorry Paul en Cindy)
Heb een tijdje op Yokohama's gereden. Bevielen prima maar eigenlijk heb ik ze te kort gehad om daar echt iets van te zeggen. Heb ze in de winterperiode gehad maar ik rijd doorgaans niet veel in de winter, auto was verkeerd uitgelijnd dus waren ze naar een paar maanden volledig scheef afgesleten
Heb met de 2e GT een tijdje op Fulda's gereden (in ieder geval 1) maar je zou eigenlijk aan Marc moeten vragen hoe die bevielen, hij heeft later dezelfde velgen onder zijn 1e 1.0 gehad en hij boende daar behoorlijk mee.
Op de standaard GTI wielen heb ik 4 Mabor banden liggen, voldoet prima onder een GTI met aangepast onderstel (koni's e.d.) maar is duidelijk een goedkopere band. Zeker voor een niet al te sportieve standaard 1.1 zullen deze banden goed genoeg zijn.
Heb nu weer Saxo wielen met Michelin (voorop) liggen (Pilot Exalto) en daar ben ik supertevreden mee. Volop grip, ook bij nat. Kost wel wat maar dan heb je ook wel wat! Overigens, in de maat 185/55/14 wel wat last van spoorvorming
Maatje van mij is, net als Joost, ernstig tevreden over Toyo.
Een en ander hangt natuurlijk ook af van de maten uiteraard. Hoe hoger hoe comfortabeler en misschien ook wel stiller.
Ook even hier kijken:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=8195
Dure merkbanden hoeven niet per s? beter te zijn, zijn ook mensen die bovenstaande Michelins niks vinden namelijk.