Open dak verwijderen?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Open dak verwijderen?

Post by Sjabba »

Ik heb een Webasto open dak. Dit lekt bij harde regen. Nu moet ik hem nog eens schoonmaken en smeren maar ik vrees dat er een nieuw rubber in moet. Het dakraam komt ook nog ongeveer 4cm naar binnen en scheelt dus hoofdruimte.

Ik vraag me af; Kan het dakraam verwijderd worden, in elk geval het geleidesysteem en de plaat of een vervangende plaat erin gezet worden?

Dat de er dan in elk geval een nieuwe hemel inmoet neem ik voor lief.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

alles kan, het zal echter niet goedkoop zijn, ze zullen ook het dak moeten spuiten. Ik zou gewoon bij verschillende bedrijven eens een prijsopgave vragen.

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sjabba »

Ik wil het niet laten spuiten, ik wil het liefst gewoon het de glazen plaat van het opendak erin laten, alleen dan zo dat hij niet meer open of dicht kan, dus gewoon goed dicht en dan kan het geleidesysteem weg.

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Ik weet niet hoe jouw dakje in elkaar zit, maar wat je anders kan doen is alles eraf halen en het rubber terugplaatsen en (opnieuw) kitten. Op zich is dat wel te doen.
(of hij moet op een andere plek lekken...)
Altijd meer PK's dan jou!

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

kan, alles eruitslopen op het rubber na en dan gewoon ruitenkit. zorg wel dat je rubber ontvet is en schoon.

mocht je al een keer met silicone spray of iets hebben gespeeld wens ik je veel suc6 met plakken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Ik zou nooit het geleidesysteem weghalen!!

Daarmee is ook gelijk de stevigheid weg uit je dak. En zal het dak in elkaar zakken, als je ermee gaat rijden.

Alleen de ruit met rubber erin houden is dus geen optie! Er zijn trouwens ook maar weinig plaatwerkers die zo'n klus, om het dicht te lassen, aannemen. Tis nogal een %#@#$ klus om het dak strak te krijgen en houden ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply