Heel erg veel roest...
Moderator: webmasters
Heel erg veel roest...
Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben David en sinds 3 weken in het bezit van een AX.
Het is een 1.1i uit 1991. Heeft nu een nette 198.000 km op de teller staan.
De APK loopt nog tot juli 2007.
Nu heb ik zitten neuzen op het forum, maar ik begin me steeds meer af te vragen hoe mij axje door de keuring is gekomen.
Nu heb ik niet veel betaald voor deze auto, dit voornamelijk door roest in de kappen. Maar nu heb ik hem eens aan een grote inspectie onderworpen. Dit heb ik allemaal gevonden:
1. De roest. Voornamelijk aan de bijrijderskant in de kappen. Hier en daar is de verf eraf. Verder is het gebobbeld tot 10cm vanaf de kap. Het komt van binnenuit. Ik denk als ik er hard tegen tik er een groot gat/gaten inkomt. Dat gebobbel loopt ook naar achter, net boven de achterbumper over een lengte van 20-30 cm. Ook is het net onder de portier, achter het voorwiel wat gebobbeld.
In de kofferruimte zitten links en rechts in de hoeken 2 gaten waardoor je zo op de straat kijkt.
Achter beide koplampen zitten grote gaten. Links is het zo erg dat ook het hele ruitenvloeistof resevoir los zit. Deze hangt met tayrips vast, hij hangt net boven mij voorwiel. In deze tank zit verder een gat en werkt het pompje niet.
In de linkerkoplamp zit verder veel vocht en moet je er af en toe een tik opgeven omdat anders het licht niet aangaat.
Als laatste werkte mij achterlicht verlichting niet. Als ik mijn richtingaanwijzer aanzette, knipperde alle lampen aan de achterkant. Deze kwaal is inmiddels opgelost. Ik heb de contactenpunten bij de achterverlichting met wd40 ingesprayed. Die waren ontzettend vies.
Voor de rest rijdt de auto wel goed en loopt hij als een zonnetje.
Nu is mijn vraag hoe deze auto 3 maanden geleden in godsnaam door de keuring is gekomen. Volgens het keuringsrapport was er alleen een band met een profieldiepte van 1.6mm tot 2.5 mm aanwezig. Over roest wordt niet gesproken. Ook wil ik weten of het nog wel veilig is om in deze auto te rijden. Voor de rest ga ik de gaten nog dichtplakken met tape. Netjes restaureren ga ik niet aan beginnen.
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben David en sinds 3 weken in het bezit van een AX.
Het is een 1.1i uit 1991. Heeft nu een nette 198.000 km op de teller staan.
De APK loopt nog tot juli 2007.
Nu heb ik zitten neuzen op het forum, maar ik begin me steeds meer af te vragen hoe mij axje door de keuring is gekomen.
Nu heb ik niet veel betaald voor deze auto, dit voornamelijk door roest in de kappen. Maar nu heb ik hem eens aan een grote inspectie onderworpen. Dit heb ik allemaal gevonden:
1. De roest. Voornamelijk aan de bijrijderskant in de kappen. Hier en daar is de verf eraf. Verder is het gebobbeld tot 10cm vanaf de kap. Het komt van binnenuit. Ik denk als ik er hard tegen tik er een groot gat/gaten inkomt. Dat gebobbel loopt ook naar achter, net boven de achterbumper over een lengte van 20-30 cm. Ook is het net onder de portier, achter het voorwiel wat gebobbeld.
In de kofferruimte zitten links en rechts in de hoeken 2 gaten waardoor je zo op de straat kijkt.
Achter beide koplampen zitten grote gaten. Links is het zo erg dat ook het hele ruitenvloeistof resevoir los zit. Deze hangt met tayrips vast, hij hangt net boven mij voorwiel. In deze tank zit verder een gat en werkt het pompje niet.
In de linkerkoplamp zit verder veel vocht en moet je er af en toe een tik opgeven omdat anders het licht niet aangaat.
Als laatste werkte mij achterlicht verlichting niet. Als ik mijn richtingaanwijzer aanzette, knipperde alle lampen aan de achterkant. Deze kwaal is inmiddels opgelost. Ik heb de contactenpunten bij de achterverlichting met wd40 ingesprayed. Die waren ontzettend vies.
Voor de rest rijdt de auto wel goed en loopt hij als een zonnetje.
Nu is mijn vraag hoe deze auto 3 maanden geleden in godsnaam door de keuring is gekomen. Volgens het keuringsrapport was er alleen een band met een profieldiepte van 1.6mm tot 2.5 mm aanwezig. Over roest wordt niet gesproken. Ook wil ik weten of het nog wel veilig is om in deze auto te rijden. Voor de rest ga ik de gaten nog dichtplakken met tape. Netjes restaureren ga ik niet aan beginnen.
Last edited by Davidwerf on TueJan02, 2007 11:30:33 AM, edited 1 time in total.
Als je de omschrijving leest lijkt het wel een 2cv
Tja, er zijn idd keurmeesters die een beetje aan je voorwiel rammelen en 'm dan goedkeuren.
(Ik heb zijn tel. nr )
En aan de andere kant, roest heeft natuurlijk weinig te maken met de staat van de remmen, de uitlaat en de gordel om 's wat te noemen.
Maar dit klinkt wel erg bar...
Anders kom je zondag naar de meeting?
Lopen we er een rondje om heen.
En natuurlijk welkom hier!
Tja, er zijn idd keurmeesters die een beetje aan je voorwiel rammelen en 'm dan goedkeuren.
(Ik heb zijn tel. nr )
En aan de andere kant, roest heeft natuurlijk weinig te maken met de staat van de remmen, de uitlaat en de gordel om 's wat te noemen.
Maar dit klinkt wel erg bar...
Anders kom je zondag naar de meeting?
Lopen we er een rondje om heen.
En natuurlijk welkom hier!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
hallo en welkom!
als ik alles zo lees hoef je je geen zorgen te maken over de veiligheid hoor! dat even eerst...
de roest die je aangeeft is voor het grootste gedeelte niet erg, roest achter de koplampen is geen apk afkeur, omdat het geen dragend deel is, behalve dan als je bumper los komt..
roest bij de wielkasten achter, tsja, geeft nix.. voor de apk.. bijna de hele zijkant mag weggerot zijn! zolang het maar geen scherpde delen heeft..
bij de dorpel (onder de deur) is het een ander verhaal, deze mogen wel roesten maar geen gaten hebben..
ruitenwissersproeier moet werken, maar wellicht is dat in de tussentijd kapot gegaan.
de gaten in je kofferbak zijn ook niet 'erg', alleen lastig als je je bagage niet kwijt wil raken..
al met al kan je auto wat liefde gebruiken, maar is de auto (mits er geen andere gebreken zijn) wel veilig om te berijden!
maar zoals rogier aangeeft, kom anders es gezellig naar de meeting!
als ik alles zo lees hoef je je geen zorgen te maken over de veiligheid hoor! dat even eerst...
de roest die je aangeeft is voor het grootste gedeelte niet erg, roest achter de koplampen is geen apk afkeur, omdat het geen dragend deel is, behalve dan als je bumper los komt..
roest bij de wielkasten achter, tsja, geeft nix.. voor de apk.. bijna de hele zijkant mag weggerot zijn! zolang het maar geen scherpde delen heeft..
bij de dorpel (onder de deur) is het een ander verhaal, deze mogen wel roesten maar geen gaten hebben..
ruitenwissersproeier moet werken, maar wellicht is dat in de tussentijd kapot gegaan.
de gaten in je kofferbak zijn ook niet 'erg', alleen lastig als je je bagage niet kwijt wil raken..
al met al kan je auto wat liefde gebruiken, maar is de auto (mits er geen andere gebreken zijn) wel veilig om te berijden!
maar zoals rogier aangeeft, kom anders es gezellig naar de meeting!
DuFF wrote:Davidwerf wrote:Naja het is niet dat ik om de hoek woon. Ik kom zelf uit Middelburg.
en dat is weer voor mij om de hoek (vlissingen.)
Fra-Ha wrote:Of voor mij aan de andere kant! (Veere)
dvdoornik wrote:of voor mij, vrouwenpolder.
Of voor mij, serooskerke
We wonen toch eigenlijk wel heeeel dicht bij elkaar allemaal
Keb zaterdagmiddag misschien ook wel even tijd om langs te komen.
dvdoornik, ik PB je zo wel even
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
Edwin wrote:DuFF wrote:Davidwerf wrote:Naja het is niet dat ik om de hoek woon. Ik kom zelf uit Middelburg.
en dat is weer voor mij om de hoek (vlissingen.)Fra-Ha wrote:Of voor mij aan de andere kant! (Veere)dvdoornik wrote:of voor mij, vrouwenpolder.
Of voor mij, serooskerke
We wonen toch eigenlijk wel heeeel dicht bij elkaar allemaal
Keb zaterdagmiddag misschien ook wel even tijd om langs te komen.
dvdoornik, ik PB je zo wel even
edwin jij hebt toch geen roest, maar wel gezellig zo'n mini-meeting
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Hahaha, kunnen we geen Zeeuwse editie maken van dit forum?
Serooskerke, Vrouwenpolder, Scharendijke, Vlissingen, Middelburg, Veere...
In het weekend kan ik nooit afspreken omdat ik dan altijd werk. Trouwens ik moet morgen nog even naar Serooskerke (Walcheren dan). Moet even langs de sloop. Echt weer wat stoms overkomen vandaag. Ik ging even mijn olie checken en volgend die pijper stond op die op de minstreep. Wou ik hem bijvullen, sloop ik die oliedop. Hij zat nogal vast. Toen ik eraan trok braken die lipjes af waar mee hij vast zit. Nu durf ik er niet mee te rijden omdat die oliedop er los opligt. Naja mijn vriendin heeft nog een Seat Marbella.. die maar even lenen dan
Serooskerke, Vrouwenpolder, Scharendijke, Vlissingen, Middelburg, Veere...
In het weekend kan ik nooit afspreken omdat ik dan altijd werk. Trouwens ik moet morgen nog even naar Serooskerke (Walcheren dan). Moet even langs de sloop. Echt weer wat stoms overkomen vandaag. Ik ging even mijn olie checken en volgend die pijper stond op die op de minstreep. Wou ik hem bijvullen, sloop ik die oliedop. Hij zat nogal vast. Toen ik eraan trok braken die lipjes af waar mee hij vast zit. Nu durf ik er niet mee te rijden omdat die oliedop er los opligt. Naja mijn vriendin heeft nog een Seat Marbella.. die maar even lenen dan
Davidwerf wrote:Naja mijn vriendin heeft nog een Seat Marbella.. die maar even lenen dan
een groene?
ennu in t weekend werken? ben je door de weeks dan vrij? hehe
ik draai ook vaak nachtdiensten of in 't weekend en dan ben ik door de weeks gewoon vrij overdag vaak, als je nou een dag voorsteld dat je niks te doen hebt overdag, kan ik even een blik werpen naar je ax hoe erg het gesteld is/foto's maken voor op het forum om van menig clubleden een oordeel erover te vragen. !
grt DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.