Lekkende achterruitjes!

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Lekkende achterruitjes!

Post by killer »

Goedemorgen dames en heren.

Zojuist even boodschappen gaan doen met de Ax, bleek mijn gordel drijfnat. Na het boodschappen doen boel losgehaald binnen en ik vermoed dat de achterruitjes lekker (aan de andere kant was ook water te zien).
Waarschijnlijk loopt aan de bestuurders kant het water over de gordel naar binnen wat die was letterlijk doorweekt.

Hoe is dit goed op te lossen? Het valt me op dat die ruitjes niet enorm strak sluiten ofzo, en er zit een gaatje in het rubber dus wellicht nieuwe rubbers? Of moet het ruitje echt strak dichtzitten (als ik 'm dicht doe en vergrendel zeg maar lijkt het of het ruitje weer een stukje terug veert!).

Iemand ideeen?

ps. zonnedakje produceert ook wel eens een druppel maar goed dat is een kwestie van kitten vermoed ik... Wel vervelend, dakje is er ook helemaal uit geweest :evil:
Last edited by killer on SatOct07, 2006 10:52:23 AM, edited 1 time in total.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

in het raamrubber horen aan de onderzijde gaatjes te zitten hierdoor loopt eventueel condens water weg, verder is het heel belangrijk dat de raamrubbers goed schoon zijn.

En kontroleer met regen of met de slang binnen waar het water doorheen komt, uit ervaring weet ik dat het soms lang zoeken is om de oorzaak te vinden.

Groetjes, Henk

PS

Er zijn ook dames op dit furum hoor! :wink:
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ok ik heb al even gekeken, onder het ruitje binnen zit een plastickap. Daaronder zat ook water en via die kap sijpelt het zo op de gordel. Dus daar zal het wel zitten vermoed ik.

Is dat kapje makkelijk te verwijderen?

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bedoel je de afdekking onder de klapruitjes?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ja er zit een zwart plastic kapje onder die ruitjes. Daaronder zit het plastic deel waar ook de speaker in zit en daaronder de bak zeg maar... In die hoek onder dat bovenste kapje lekt het.

Ik heb net even de rubbers bekeken, maar ik denk dat er wel een keertje nieuwe inmogen. :roll:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

killer wrote:Ja er zit een zwart plastic kapje onder die ruitjes. Daaronder zit het plastic deel waar ook de speaker in zit en daaronder de bak zeg maar... In die hoek onder dat bovenste kapje lekt het.

Ik heb net even de rubbers bekeken, maar ik denk dat er wel een keertje nieuwe inmogen. :roll:


dat afdekplaatje kun je loshalen door de armsteun te verwijderen en de bak waar de speaker in zit

Groetjes,

Michel

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

MBa@NL wrote:
killer wrote:Ja er zit een zwart plastic kapje onder die ruitjes. Daaronder zit het plastic deel waar ook de speaker in zit en daaronder de bak zeg maar... In die hoek onder dat bovenste kapje lekt het.

Ik heb net even de rubbers bekeken, maar ik denk dat er wel een keertje nieuwe inmogen. :roll:


dat afdekplaatje kun je loshalen door de armsteun te verwijderen en de bak waar de speaker in zit

Groetjes,

Michel


overigens, als het daar lekt moet je gelijk wel even opletten, dat is een zwaar roestgevoelig punt! en die auto is dan wel helemaal aangepakt, zegt niet dat ze geen dingen over het hoofd hebben kunnen zien!
Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Dat idee had ik dus zelf ook al, de auto is wel helemaal gestript geweest en van binnen en buiten gespoten, maar de rubbers moeten zeker snel worden vervangen denk ik...

Maar dank voor de tips heren :!:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zet die nieuwe rubbers uit verveling gelijk in het vet (denk vaseline?) je komt daar toch nooit met je kleding en dan blijven ze tenminste mooi!
Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Net even bij de dealer geweest maar ja dan ben je al te laat om vragen te stellen, verkopers weten meestal niet zoveel...

Maar ik denk eerlijk gezegd dat het aan de rubbers ligt, de vertoonden aan de bovenkant wat haarscheurtjes dus ik denk dat het de originele nog zijn. Iemand een idee wat die rubbers nieuw kosten?

btw. bestaat er van Citroen iets als een onderdelen DVD/CD? Ik heb er 1 van Fiat/Alfa/Lancia voor mijn andere auto en dat is altijd erg makkelijk 8)

Oh ja, is het raamrubber lastig te vervangen zelf?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

killer wrote:Oh ja, is het raamrubber lastig te vervangen zelf?


KLIK :)

Groetjes,

Michel

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Dank je voor de link!

Dat valt dus allemaal wel mee als ik dat zo zie :lol:

Is het ook eenvoudig om bijvoorbeeld deze ruitjes te vervangen voor vaste ruitjes? Ik heb een zonnedakje dus die ruitjes zal ik in de praktijk denk ik nooit open hebben?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

killer wrote:Dank je voor de link!

Dat valt dus allemaal wel mee als ik dat zo zie :lol:

Is het ook eenvoudig om bijvoorbeeld deze ruitjes te vervangen voor vaste ruitjes? Ik heb een zonnedakje dus die ruitjes zal ik in de praktijk denk ik nooit open hebben?


de vaste ruitjes zijn er makkelijk maar ik denk ook wel weer redelijk goed erin te krijgen.

evt. hebben wij hier een setje liggen :idea:

Groetjes,

Michel Bats

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Nou als je nog een setje hebt liggen heb ik wel interesse denk ik. Beetje afhankelijk hoeveel werk het is natuurlijk en of het er een beetje makkelijk in te krijgen is. Ben nogal druk en heb niet helemaal 2 rechter handen :wink:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

En die onderdelen CD/DVD is er wel..

Een microfiche heet dat op z'n citro?ns geloof ik...

Maar voor 'n ax ben ik er nog nooit een tegengekomen op het web, dealers hebben hem wel.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

killer wrote:Nou als je nog een setje hebt liggen heb ik wel interesse denk ik. Beetje afhankelijk hoeveel werk het is natuurlijk en of het er een beetje makkelijk in te krijgen is. Ben nogal druk en heb niet helemaal 2 rechter handen :wink:


misschien een leuk project om dit op de meeting te doen? :P

Groetjes,

Michel

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Misschien wel een goed idee.

Ik stuur je wel even een PB, dan is er direct een reden om te komen voor mij :wink:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

wat ik gedan heb is de afvoergaatjes van die rubbers wat geruimt met een boor. sinds dien geen last meer gehad.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Goed idee! Dat kan ik in iedergeval direct doen :!: Zeker voor de time being

Sjaantjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 157
Joined: SunMar19, 2006 8:57:47 PM
Location: Uithoorn

Post by Sjaantjuh »

ik heb dus hetzelfde probleem zeiknatte gordels om de zoveel tijd.... en zowieso is mijn Volcane zo lek als een mantje !!! ik vraag me alleen af waar komt toch al dat water vandaan? mijn bijrijders stoel is regelmatig na een bui zeiknat en bij mij lekt het langs mn raam gelukkkig heb ik dus nog een droge stoel.... wie weet een oplossing voor mn dak? broer zegt ja je raam is lek mar hoe kan het dat die de ene keer wel lekt en de andere keer nou net niet?
106 GTI

Post Reply