Ik zit hier met een kofferklep die als het ware iets verzakt is.
(klikbaar)
Het is een beetje te zien op de foto, links is de afstand tussen bovenkant klep en dak groter.
Doordat die klep scheef hangt loopt ie aan op m'n achterbumper, wat een slijtplekje als gevolg had.
Dus hoe kan ik die achterklep weer recht krijgen?
Zijn daar stelschroeven voor of moet ik ergens aan de auto (of klep) een bout losdraaien zodat ik de klep kan stellen?
je klep even open doen, naar de schanieren kijken, constateren dat daar een boutje zit (dopje 10), halve slag losdraaien, beetje schuiven totdattie recht zit en weer vast draaien!
hou er rekening mee dat je met een GLAZEN ruit bezig bent, klinkt overdreven, maar je zou niet de eerste zijn die ontdekt dat na het aandraaien van die bout je auto opeens een stuk luchtiger is!
q01z wrote:hou er rekening mee dat je met een GLAZEN ruit bezig bent, klinkt overdreven, maar je zou niet de eerste zijn die ontdekt dat na het aandraaien van die bout je auto opeens een stuk luchtiger is!
ik zeg niks
op de sloop al een keer een ruit laten kletteren
maar het is wel verstandig om dingen die je met de achterklep uitvreet met z'n tweeen te doen!
En eerst effe de gasveren losdraaien. Hele kleine moeite, maar als je die bovenste moertjes te los draait wil je ruit, dankzij die gasveertjes, opeens alle kanten op...
Om de klep goed vast te zetten. Stukje fietsband tussen glas en de rest doen. Je kan dat stukje rubber insmeren met een klein beetje kit of tectyl. dan blijft ie beter zitten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Vanavond net die linker bout losgeschroefd, maar totaal geen beweging in de ruit.
Het zit helemaal vast in dat stukje plastic, als ik er nog meer kracht op ga zetten ben ik bang dat de ruit het voor gezien houdt.
Ik heb nog eens goed naar het hele spul gekeken en ik zie nu ook dat de linker steuntje een stukje naar beneden is gebogen.
Hierdoor is dus de klep scheef komen te hangen, het zit hem gewoon in het steuntje wat op de carroserie is gelast.
Dusjah, terugbuigen dat ding (lijkt me zo).
Maar wil daar dus eigenlijk wel even eerst de ruit eraf halen voordat ik met een flinke hamer een paar klappen op dat steuntje ga geven.
Kan ik ook niet de scharnierpennen eruit halen?
Zo ja, hoe haal ik die borgpen er het makkelijkste uit? het ziet er op het eerste gezicht uit dat het ding helemaal door het bevestigingsblokje loopt.
Eerst die gasveren loshalen!!! Dan bovenste twee boutjes. Ruit even op workmate o.i.d vlak achter je auto leggen (zit vast aan kabels richtingaanwijzers/ruitverwarming) Met stuk hout+hamer of (waterpomp)tang rechtbuigen/slaan. Die borgpennetjes lekkr laten zitten. Ruit weer monteren. Stukje rubber (fietsband) ook echt gebruiken. Eventueel direct een spoilertje er op zetten?!
Heb ik gedaan ja, maar d'r zat geen enkele beweging in.
Durfde ook niet echt grof geweld te gebruiken omdat ik de ruit eigenlijk nog wel een beetje in ??n stuk wil houden.
Is het mogelijk om met de klep er nog aan die scharnierpennen eruit te halen?