Zelf witte achterlichten maken

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Zelf witte achterlichten maken

Post by peter »

Ik kwam zonet een howto tegen voor het zelf maken van witte achterlichten. Aangezien er hier een aantal mensen zijn die daarvoor belangstelling hebben plaats ik de link maar. Het is geen AX, maar het verhaal is duidelijk genoeg, en dus ook bruikbaar voor de AX. Zelf ga ik er een dezer dagen aan beginnen, en zal er ook foto's van gaan maken, zodat er een howto ontstaat voor de AX. Voor nu:

http://home.zonnet.nl/g.vanderstappen/H ... chten.html
Image

harry
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Post by harry »

ziet er netjes uit
weer een idee er bij :lol:
ZX 2.0i 16v 1994

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hey, nice. Als ik vakantie heb eens gaan kijken of het me ook lukt. Krijg zo langzamerhand veel ideeen!!!! Dus nog veel te doen.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Effe mailtje sturen en vragen of we deze ook op onze site mogen zetten.. Of als iemand anders dit uitvoert.. foto's schieten en posten!!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

een maat van mij heeft dit gedaan,...........HEEL VEEL WERK !!!

als je niet zo handig ben, dan kan je beter een spuitlak aan laten mengen in de kleur van de auto icm 70% blanke lak.......... ziet er ook erg gaaf uit !!!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Dat zou wel super zijn ja, als je zo van die achterlichten kan maken. Toch misschien iets om van de zomer weer wat te hobbi?n te hebben. :D:D:D
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Super man! En wij hebben nog 1 heel groot voordeel ook! AX-achterlichten lopen niet rond maar zijn geknikt. Iets rond branden is altijd lastiger. Volgens mij heeft die gozer alleen 1 groot probleem, kijk eens goed op de foto's. Hij kan zijn achterklep niet meer met de sleutel openen :twisted:
Freude am Fahren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Wat denk je zelf... Hij heeft er later nog een gat in geboord.. :twisted:

Enne... wij hebben een knik in de achterlichtunit.. Dus als je ook zoiets wil maken, moet je nog met zo'n brander bezig.. Om een mooier resultaat te krijgen..

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Iets rond branden is altijd lastiger.


Goed lezen vrind! :wink: Tuurlijk die knik is nog lastig, maar rond maken doe je langer over hoor voor dat passend is! 8)
Freude am Fahren.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

witte achterlichten zelf maken ????? waaarom???

Post by betterman »

Het is natuurlijk een hobby, maar waarom in godsnaam zelf achterlichten maken, het is punt 1 veel lastiger dan die 323f, hij heeft namelijk een rand waar ie de platte plexiglazen platen op kan vastlijmen, bij ons lopen de hele doorschijndende delen tot onder op de unit, en ik zie me nog niet met plexiglas (zonder plastic oven) een haakse knik erin maken (daar sta je dan drie weken met he houtfohn voor ??n knik).
en punt 2 (belangrijker):

Weten jullie wel hoeveel witte achterlichten nieuw kosten ??

ik zal jullie uit de droom helpen, 92 Euro.

Nu zul je zeggen "toch wel veel euro's"maar dit is niets vergeleken met de 1150Euro wat ik voor mn koplampen heb moeten neertellen.

Natuurlijk heb ik respect voor iemand die het toch gaat proberen en het eindresultaat MOET ik zien.
Maar bekijk eerst de originele achterlichten eens en realiseer je dat het toch wel moeilijk zal worden (ik heb het namellijk al geprobeerd)

Als je de "originele" witte achterlichten wil zien check http://www.betterman.nl en kijk eens onder "my ax"
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Re: witte achterlichten zelf maken ????? waaarom???

Post by peter »

Rock's wrote:...kan je beter een spuitlak aan laten mengen in de kleur van de auto icm 70% blanke lak.......... ziet er ook erg gaaf uit !!!


Hoe zit het dan met de lichtopbrengst? Als er amper licht doorheen komt is dat natuurlijk geen oplossing

betterman wrote:Weten jullie wel hoeveel witte achterlichten nieuw kosten ??

ik zal jullie uit de droom helpen, 92 Euro.


Owkee, en waar zijn ze voor dat geld te bestellen? Ik besef namelijk wel dat je het zelf nooit zo mooi kan maken.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Nu zul je zeggen "toch wel veel euro's"maar dit is niets vergeleken met de 1150Euro wat ik voor mn koplampen heb moeten neertellen.


ik hoop voor je dat je een 1 teveel hebt getypt? Anders ben je volgensmij flink genaaid :? Je hebt toch morette koplampen?
Freude am Fahren.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

damn

Post by betterman »

Heb ik dan teveel betaald, ik heb splinternieuwe dubbele morette's besteld bij "need for speed uk" incl, vertraagd afgaand relais voor groot licht (die nu al kapot is).......damn

achja zien er wel supervet uit, nu nog een lakje erover.


owja de witte achterlichten,

http://www.gsfcarparts.com hier moet je ff het telefoonnummer opzoeken, en dan opbellen de achterlichten staan namelijk niet op de site.
Je kunt trouwens wel gewoon met je creditcard betalen.

ik ben alleen de extra kosten vergeten te vermelden want de witte achterlichten schijnen ook wit door, het beste kun je dus voor de remlichten en de mistlamp rode LED lichten kopen bij Heuts ofzo, de gewone lichten schijnen wel rood door en daar kun je gewone lampen inzetten.
bij het monteren twee grote schroeven gebruiken om het lichtarmatuur vast te zetten in de witte behuizing (blijkbaar is deze bevestiging anders in engeland), verder moet je erop letten dat je niet te hard moet duwen om het klipje om je chassis te laten vallen, als dit wel het geval is kun je het beste de nieuwe rubber die erop zitten eraf rukken en de oude rubber voorzichtig van de oude lampen afhalen en die op de nieuwe witte zetten zodat deze zonder al te hard drukken toch passen.

verder moet je ook je originele lampen bewaren voor de apk keuring, wat trouwens ook leuk is, op de witte achterlichten zitten ook witte reflectoren die ontzetten vet uitzien als iemand komt aanrijden en er op schijnt met zn koplampen.

gg,
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

1150 euro man! Voor een paar dubbele koplampen?? Ik kon ze net alleen van een subaru impreza vinden, maar die zijn nog geen 400 euro. Ik heb die koplampen van een AX wel eens ergens zien staan voor iets in de 300 euro.... :?

Op www.carequipment staan ze voor ? 361,20!!! Flink genaaid dus!
Freude am Fahren.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Betterman?????????????? Je gaat me toch niet vertellen dat je echt 1150 euro voor een paar koplampen hebt betaald h?? Dat moet gewoon een typfoutje zijn, zoniet: mag ik je spaarvarken eens lenen? :twisted:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ax_Dude wrote:: mag ik je spaarvarken eens lenen? :twisted:


Dacht je dat daar dan nog wat in zat? :shock:

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Wie weet zeg nooit nooit h? :D

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Als hij zijn koplamp kapot rijdt is zijn auto gelijk totaal loss!!! :firedevil
Freude am Fahren.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

wow

Post by AX_Powah »

te sick!!!! 1150 euro weet je hoeveel plamuur dat is :shock:

Ik heb ze ook wel eens op marktplaats gezien voor 200 euro!! Da vondt ik al veel!!

Hoe duur was die bumperkit dan wel nie? !

WEL N SUPER KIT!!!!!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

master-arnie wrote:1150 euro man! Voor een paar dubbele koplampen?? Ik kon ze net alleen van een subaru impreza vinden, maar die zijn nog geen 400 euro. Ik heb die koplampen van een AX wel eens ergens zien staan voor iets in de 300 euro.... :?

Op www.carequipment.be staan ze voor ? 361,20!!! Flink genaaid dus!
Freude am Fahren.

Post Reply