Spuiten rode bumper AX

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Daniell
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 25
Joined: SunAug20, 2006 8:42:44 PM
Location: Valkenhuizen

Spuiten rode bumper AX

Post by Daniell »

Hallo,

Mijn naam is Daniel en ik ben pas nieuw hier. Ik heb sindskort een rode citroen AX 1.1i Volcane. Ik moet zeggen.. een klasse wagentje! :)

Het enigste waar ik me een beetje aan erger is de bumper. Het is een rode auto en de bumper is van kunstof. De bumper is lichter rood dan de auto zelf, en wat ik dan al een tijdje doe om hem toch op kleur te houden is automaten olie gebruiken. (goed ontvetten en dan netjes bijkleuren met automatenolie).

HELAAS gaat deze olie weer af als het gaat regenen en krijg ik vieze witte strepen op de bumper, met andere woorden ik blijf bezig...

Nou kwam ik op het idee om mijn bumper te spuiten in de kleur van de auto. MAAR.. ik heb totaal geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken..
Ik weet trouwens niet wat jullie beter lijkt.. laten spuiten of zelf spuiten (denk ook even aan de kosten dat het met zich meebrengt) en ALS ik het zelf ga spuiten hoe kan ik het beste te werk gaan ?

Misschien zou iemand mij advies kunnen geven wat ik ervoor moet gebruiken.. een kunstof primer.. welk merk spuitbus het beste is.. hoeveel lagen ik moet spuiten enz. ?

Groeten,
Daniel

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

ik zou er eerst eens voor zichtig met een verfafbrander over heen gaan

hitte verandert de structuur van de bovenste laag.

alshet mislukt kun je altijd nog spuiten
blaffende woofers bijten niet ;-)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Polytrol gebruiken ipv die olie, gebruik ik ook en werkt veel en veel langer dan elk ander spulletje.
Te koop bij de meeste botenzaken.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb geen antwoord voor je, hehe, maar wel een gelijksoortige vraag.

Ik heb grijze bumpers en ik vind het echt geen gezicht, en wil ze in dezelfde kleur als mn auto spuiten. Maar eigenlijk wil ik gladde bumpers; dus niet enkelt het kunststof spuiten want behalve dat ik dat niet mooi vind verkleurt dat inderdaad zo snel.

Kan ik dan gewoon spuitplamuren, grondverf en overspuiten?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

dan zou ik op zoek gaan naar een gladde achterbumper van een type3, en misschien ook een voorbumper. Scheelt heel wat schuurwerk. (gladde gt-bumpers bestaan niet volgens mij)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Browny wrote:dan zou ik op zoek gaan naar een gladde achterbumper van een type3, en misschien ook een voorbumper. Scheelt heel wat schuurwerk. (gladde GT-bumpers bestaan niet volgens mij)


standaard niet nee, ik heb de mijne glad laten maken en laten spuiten bij een bevriende spuiter, kan je vertellen dat het gladmaken een hele klus was, maar het resultaat mag dr zijn.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Voor mijn groene AX Volcane heb ik jaren geleden eens een blik met speciale was gekregen van een kennis (werkzaam bij een Opel garage :oops: ) Ik had er toen namelijk ook last van dat de bumpers en lijsten mat en vaal werden. Was erover: perfect van kleur. :) Ook na een paar regenbuien. Geen idee wat voor spul het precies is, want het was een blanco blik zonder etiket. :(
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

(spuit)plamuren, schuren eerst met 240 dan 600, dan in twee of drie lagen afspuiten, motip werkt erg goed.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

katuut wrote:ik zou er eerst eens voor zichtig met een verfafbrander over heen gaan

hitte verandert de structuur van de bovenste laag.

alshet mislukt kun je altijd nog spuiten


Het opf?hnen van je kunstof geeft direct een mooi resultaat, maar de kans is groot dat al het kunstof dat je met de f?hn behandeld hebt, na een regenbui krom gaat trekken. Da's toch iets minder mooi.......

Afrader dus.

Post Reply