Skirts monteren (non GT)

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Skirts monteren (non GT)

Post by Glenn@nl »

Een dezer dagen wil ik m'n siteskirts erop gaan kitten; gaat om het model met de rechte wielkast achter (zie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=KENBLKHU ), heb echter nog 'n paar vraagjes.

Ik wil ze graag kitten, dus zonder popnagels of schroeven. Ga hiervoor een sikaflexkit halen; Link
Maar op welke plaatsen kan ik die kit het beste op de skirt lijmen? Is alleen de bovenste rand voldoende (en dan met name voor het grote deel onder de deur?)? Het lijkt me dat als je ook de onderkant, onder de dorpel, verlijmt het water achter de skirts niet meer weg kan lopen...

Hoe hebben anderen dit gedaan?


En dan nog 'n vraag voor de rechte-wielkast experts...

Was het bij jullie ook zo dat de achterste skirt niet goed aansloot?
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Nouja, ik heb net ff zitten rommelen ermee...

Dat 't achter niet helemaal strak aansluit zal me worst zijn; dat zie je toch niet als je 't in kleur verft.

dit weekend wil de ze er graag onderrossen namelijk, voordat 't weer nog verder achteruit gaat...

Maar nu heb ik 'n probleem(pje) met die voorste skirt op de dorpel; die lange dus die over de dorpel onder de deur gaat: Het lijkt erop dattie aanloopt; of n?t niet met deur (voornamelijk vooraan, aan de kant van het scharnier :? Hebben andere mensen hier ook last van gehad? of druk ik ze dan gewoon teveel aan?

Echt duidelijke foto's heb ik er niet van; maar hier wel 'n paar impressies van hoe het eruit ziet;
Image
Image
Image

Ik heb zojuist de ondergrond getectileerd met Tectyl ML (en uiteraard strips afgeplakt waar straks kit moet komen...) Hopelijk gaat het me morgen lukken om deze kant erop te lijmen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Skirts monteren (non GT)

Post by Rio97 »

Glenn@nl wrote:En dan nog 'n vraag voor de rechte-wielkast experts...

Was het bij jullie ook zo dat de achterste skirt niet goed aansloot?


Present :)

Ja.

Om die skirt netjes aan te laten sluiten op de dorpelskirt, de achterbumper en netjes in de stootstripsleuf te laten vallen, dat past idd niet helemaal. En dan lekker met kit bezigzijn....
Ik heb toen na een half uur alles boos weggesmeten en ben mijn twee kingsize wasknijpers gaan halen!
Op deze foto kun je het een beetje zien: link
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

-(UNDER CONTSTRUCTION)-

Nah ik heb 'n stukje straat voor de deur toegeigend, en ben vanmorgen lekker van start gaan.

Ik wil nog maar even benadrukken wat 'n ondingen het zijn!

En die sikaflex... wat 'n taai spul! Het heeft bijna moeite het kitpatroon uit te komen; taai en vast. Dus beter plakt 't goed!

De geweldige tip van citrosan om gaatjes te boren onderin een aantal skirtdelen heb ik uitgevoerd; hopelijk helpt het bij de afwatering onder de skirt!

In ieder geval heb ik vanmorgen in ongeveer 2 uur tijd het volgende gedaan:

Image

Image

morgen komt de andere kant; en de missende skirt op het portier. Ook gaat ik morgen over de kitnaden nog even een extra rups sikaflex leggen, zodat de overgang tussen carrosserie en skirt mooi is.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ziet er al goed uit Glen, je bent echt lekker bezig geweest.

Als je nou goed oefend mag je er binnenkort hier ook nog een witte komen doen :oops:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

lekker spul he die kit. Ik heb van de week ook een missend deeltje skirt (al maanden) terug geplakt. Lekker kliederen en twee kitpistolen gemold (van 1,50 per stuk) Tip (misschien te laat): Koop van die tandartshandschoenen! Die zooi krijg je namelijk echt niet van je handen, moet gewoon slijten en kan dus weken duren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

grappig een ax in de steigers :P
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

@Henk; Ik wens jullie veel knutselplezier met het monteren van de skirts op de plaisir :) (ik vond het een rotwerk; en tijdrovend!)
@Browny; jaja ik had al voor handschoenen gezorgd; alleen dan de dikkere gele "huishoudhandschoenen". Ze waren geel toen ik begon, maar ze zijn zojuist zwart in de container geeindigd...

En deze hele zondag besteed aan de andere kant! Maar ze zitten er gelukkig wel op nu (en ik hoop dat ze er nog jaren op blijven zitten!)

De buurman kwam vanmorgen nog even kijken wat ik nu allemaal weer aan het doen was... Hij werkte professioneel met Sikaflex om ramen te kitten (in de bouw); maar was zelf niet zo tevreden over de kitten van sikaflex (slecht verwerkbaar: je kan het slecht afsmeren; en daar moet ik hem gelijk in geven!). Heb van hem ook nog 'n aangebroken patroon SIMSON High-tack gekregen :D (wat is die kit-wereld toch klein..)

Het spul had weinig zin om het patroon te verlaten (ik weet niet of dat hoort, of dat dat komt omdat het patroon al een keer gebruikt was???); maar desondanks toch de 2 panelen op de portieren ermee kunnen verlijmen :D en ik moet zeggen: Eigenlijk is dit spul prettiger als de Sikaflex! (Maar dan moet het spul wel met een normaal tempo uit het patroon komen; bij mij kwam het er met een slakkevaart uit, terwijl ik het pistool bijna kapot kneep)

Sikaflex moet je namelijk wel stutten of klemmen, omdat het anders tijdens het lijmen niet blijft zitten. Die Simson High-Tack heeft een veel grotere aanhechtingswaarde; als je dat een keer goed aandrukt blijft dat al zitten op de plek waar je het aandrukt (alhoewel je het ook nog wel kunt verschuiven dan)! Ook kan je de overtollige resten kit die je eruit drukt beter afsteken als de Sikaflex.

fototjes:

Ik aan 't werk met m'n broertje:
Image

Aftapen van de hechtplekken; daar komt de kit straks; al het plaatwerk onder de schilderstape voorzien van een laagje tectyl:
Image

En klaar is Glenn:

Image
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vet!

gelijk je voor/achter bumper ook wit doen! :) super bruut zo glennie!
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Vindt het zeker er erg goed uit zien glenn...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ziet er op de foto's goed uit!

Jammer dat ik mijn witte plaisir bumpert niet meer heb :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Aangezien ik nogal heb "gebaggerd" met de (zwarte) kit, moet het zowiezo geverft worden. carrosseriekleur blauw gaat het worden!

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Post by Meltdown »

Mooi gedaan, ook nog inventief gevonden hoe je ze hebt vast gezet... :)

Greetz

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ik vraag me af hoe je het in de kleur van de auto gaat maken.
Heb je een Plan van Aanpak?

Ben heel erg benieuwd dan naar je PvA, omdat ik zelf mijn setje er zwart op ga doen, maar over een jaar als de portomonnee en leef situatie het toelaat wil ik het toch gaan verven in de kleur ook...

ziet er verder netjes uit, alleen wat is precies de bedoeling van je aftape tactiek? wat wilde je daarmee precies doen?

groetjes Sander

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Al het plaatwerk wat onder de skirts kwam, heb ik eerst ingespoten met Tectyl ML; tegen roestvorming!

En omdat de kit volgens mij niet hecht op tectyl, heb ik de plaatsen waar de skirt aan de auto zit gelijmt afgeplakt met schilderstape.


Ennuh PvA'tje
Ik heb inmiddels al een andere (lees onbeschadigde) bumperset klaarliggen. Want ook de bumpers wil ik dan graag in kleur hebben. Ik ben van plan het gewoon te gaan verven met kwast en roller. Heb genoeg verfervaring daarmee om het netjes te kunnen.
Ik kan het nu ook niet meer mbv spuitbussen spuiten; omdat je niet goed bij alle punten kan komen met een spuitbus; je kan zo'n bus niet op ze kop houden natuurlijk, om de onderkant van de dorpel te kleuren.

Ik heb van een autoschadehersteller de tip gekregen de verf en primer te halen bij Verfhandel Nicolaas; zij kunnen verf (speciaal voor auto's) mengen op basis van kleurcode van de auto. En ook een speciale plasticprimer natuurlijk, zodat het hecht.

Ik weet nog niet wat die verf kost... maar dat laat ik wel weten als ik het heb.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

denk je dat je ook die glans krijgt, en niet de structuur van je kwastharen of rollervacht????

ik ben benieuwd, anders doe ik dat ook.

Komt er nog schuren aan te pas of gewoon knallen met de verf? En de primer is ook verfbaar lijkt me?

hoor het graag, ook de kosten wanneer je dit gaat halen. Ik denk trouwens dat veel lak en verf bedrijven dit kunnen leveren.

misschien http://www.nieuwenhuisverf.nl is wat dichterbij voor me en die levert het misschien ook wel. Hij is wel duur, 2 tientjes voor een spuitbusje lak in je kleur van 200 ml...

groetjes Sander

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

- WORK IN PROGRESS - 8)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

foto's?

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Pixels66 wrote:foto's?


Die zullen zondag wel volgen, toch Glenn? ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Jij heb 'm door Rogier!

Mogen jullie zelf de foto's maken :P

Vandaag 'n nieuwe kph gehaald om 't af te maken!

Post Reply