
voorremmen vervangen
Moderator: webmasters
Kakelbont wrote:door d'r remmen heen gegaanDat lijkt me echt k*t....
wat gebeurde er, remleiding gescheurt ofzo?
Ik heb het twee jaar geleden ook gehad, reed toen in Frankrijk! Heuveltje af in een woonwijk (ghetto).. Toen er om 23.00uur ?s nachts een bal voor de auto rolde en kinderen erachteraan.... Toen hard moeten remmen en moest de handrem erbij pakken!
Aardige schrik kan ik je wel vertellen.. Maar goed in die buurt spelen blijkbaar de kinderen tot zo laat.. Aardig mensen hebben geholpen.. Maar zoals gezegd het was een ghetto.. Sigaretten werden gewoon uit de auto gehaald waar je bij stond! Bier etc. alles werd uit de auto geplukt.. Alsof het normaal was.. Gelukkig was de beer uit die ghetto ons goedgesteld.. en hielp ons om de auto terug te rijden naar de camping en de andere lui van ons te houden... hahahaha
Maar goed, in frankrijk in het donker zonder rem heuveltje af.. schakelen van 2 naar de 2e is geen optie .. ga je nog weer harder! Dat was echt een rit die ik niet meer vergeet.. Het was ook een kilometertje of 20... ECHT NIET COOL....

- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
precies weet ik het nog niet, hij staat nu bij de garage daar is hij nu heen gebracht.
morgen weten ze meer
zus vertelde dat de remmen erg afnam en op het laatst niets meer deed.
Mischien een lek ergens dat de druk weg viel denk ik.
Ik hoor t morgen wel.
Moet zoiezo een GT bumper
hopen dat t wat mee valt maar plaat werk was nog in orde aldus mijn zus.
Gewoon boven op trekhaak dus radiateur ook kaduk.

morgen weten ze meer

zus vertelde dat de remmen erg afnam en op het laatst niets meer deed.
Mischien een lek ergens dat de druk weg viel denk ik.
Ik hoor t morgen wel.
Moet zoiezo een GT bumper

hopen dat t wat mee valt maar plaat werk was nog in orde aldus mijn zus.
Gewoon boven op trekhaak dus radiateur ook kaduk.

Als je echt goede spullen wil en een onwijs goed remgedrag dan kun je dubbele geventileerde (eventueel ook geperforeerde) schijven kopen. Je remleidingen vervangen door soepele rvs remleidingen en sport remklauwen + blokken.
Ik zou gewoon eens bij de automaterialen zaak vragen en horen wat ze daar verkopen. Een maatje van mij heeft dit alles onder zijn Alfa gedaan en die remt zo verschrikkelijk goed. Het pedaal wordt er ook veel "harder" van (doordat de leidingen niet meer uit zetten als je remt).
Misschien hebben andere clubleden advies wat merken betreft....
Ik zou gewoon eens bij de automaterialen zaak vragen en horen wat ze daar verkopen. Een maatje van mij heeft dit alles onder zijn Alfa gedaan en die remt zo verschrikkelijk goed. Het pedaal wordt er ook veel "harder" van (doordat de leidingen niet meer uit zetten als je remt).
Misschien hebben andere clubleden advies wat merken betreft....

AX GTi, sold!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Ik heb een vraagje en ik stel em hier maar anders moest ik weer een nieuw topic openen...
ennieweej, als m'n remmen erg warm zijn (na file of stad bv) moet ik het pedaal steeds dieper intrappen voordat ik de remdruk voel. De rem voelt dan ook erg 'sponzig' aan.
Als ik dan een tijdje niet rem (bv doordat ik de snelweg oprijd) remt het pedaal weer gewoon bovenin, zoals het hoort. Kom ik weer een file tegen of moet ik een paar keer goed remmen, begint het gedonder weer van voor af aan.
Wat zou dit kunnen zijn? Het vreemde is, vorige zomer had ik het ook al een keer, en ben toen op de remmentestbank geweest bij de plaatselijke garage, en die kon nix vinden. Hij remde toen gewoon goed. Ook bij de keuring in Feb. was alles goed. Van de winter had ik er bijna geen last van maar nu het wat warmer wordt begint het weer.
Zelf d8 ik aan lucht in het systeem, waar zit het onluchtingsventiel? iemand een idee wat het nog meer kan zijn?
Groeten rob

ennieweej, als m'n remmen erg warm zijn (na file of stad bv) moet ik het pedaal steeds dieper intrappen voordat ik de remdruk voel. De rem voelt dan ook erg 'sponzig' aan.
Als ik dan een tijdje niet rem (bv doordat ik de snelweg oprijd) remt het pedaal weer gewoon bovenin, zoals het hoort. Kom ik weer een file tegen of moet ik een paar keer goed remmen, begint het gedonder weer van voor af aan.
Wat zou dit kunnen zijn? Het vreemde is, vorige zomer had ik het ook al een keer, en ben toen op de remmentestbank geweest bij de plaatselijke garage, en die kon nix vinden. Hij remde toen gewoon goed. Ook bij de keuring in Feb. was alles goed. Van de winter had ik er bijna geen last van maar nu het wat warmer wordt begint het weer.

Zelf d8 ik aan lucht in het systeem, waar zit het onluchtingsventiel? iemand een idee wat het nog meer kan zijn?
Groeten rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
zoiets noemen ze vapour lock, het is gevaarlijk fenomeen, zeker in de bergen. remvloeistof wordt bij het remmen warm, het kookpunt van remvloeistof ligt rond de 250?c. op zich geen probleem ware het niet dat remvloeistof de slechte eigenschap hygroscopisch te zijn (neemt langzaam water op)
naargelang er meer water in de vloeistof komt gaat het kookpunt zakken.
Als die verouderde vloeistof te warm wordt gaat ze koken en krijg je waterdampbellen in je remcircuit. die zijn samendrukbaar met dat sponzig gevoel of zelfs geen remmen tot gevolg.
Voor enkele euro's is je vloeistof ververst.
Controleer voor de zekerheid ook je rempompjes achteraan eens.
die mogen niet lekken.
Als dat alles goed is en het fenomeen blijft heb je waarschijnlijk een versleten hoofdremcylinder.
naargelang er meer water in de vloeistof komt gaat het kookpunt zakken.
Als die verouderde vloeistof te warm wordt gaat ze koken en krijg je waterdampbellen in je remcircuit. die zijn samendrukbaar met dat sponzig gevoel of zelfs geen remmen tot gevolg.
Voor enkele euro's is je vloeistof ververst.
Controleer voor de zekerheid ook je rempompjes achteraan eens.
die mogen niet lekken.
Als dat alles goed is en het fenomeen blijft heb je waarschijnlijk een versleten hoofdremcylinder.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
je reservoir leegzuigen verse bijvullen en aan elk wiel de remmvloeistof even laten doorlopen tot ze helder wordt. en vooral op tijd je reservoir bijvullen.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- Moderator
- Posts: 624
- Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
- Location: Putten
- Contact:
Je kan je auto gewoon op de handrem zetten als je je schijven moet vervangen. Je handrem werkt immers op je achterwielen en niet op je voorwielen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.