het zit er in, ff uitvogelen, maar het is gelukt.
waar zijn we allemaal tegenaan gelopen?
die 3-polige stekker die normaal op je H4-lampje komt, zit er maar 1 in die xenon-kit, dus je moet die van je linker koplamp(als je ervoor staat) doorlussen naar je rechter koplamp, je moet dus 3 stukken draad trekken.
de ballast rechts kan mooi naast je accu op dat vlakke stuk.
de ballast links is ff uitvogelen, ik heb 'm onder de ecu aan de zijkant gedaan.
de klemmetjes in het huis van de lamp, dat normaal de lamp vastklemt, moet je even loshalen, omdat de lamp wat dikker is aan het begin.
verder? werkt het, en ik ben er erg blij mee,
vanavond ook nog even testen
Xenon ombouw kit icm Morette lampen
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Zat ergens te lezen dat er wel HEEL veel verschil in xenon kwaliteit zit.
Alle merken gooien het erop dat ze heel veel branduren hebben maar dat schijnt ook nog vaak tegen te vallen.
En las ook ergens dat een xenon bol vermogen verliest. Dat ze na een aantal (veel) branduren nog 70% rendement hebben ofzo.
Je ziet wel vaak complete sets aangeboden. Maar losse lampen?
Mja ik wil het ook in de ax hebben als ik hem terug heb. Ik heb dus geen Bixenon nodig omdat mijn groot licht toch in een andere unit zit.
En dan maar ff Xenon en 100 watt halogeen door elkaar. Whatever.
Alle merken gooien het erop dat ze heel veel branduren hebben maar dat schijnt ook nog vaak tegen te vallen.
En las ook ergens dat een xenon bol vermogen verliest. Dat ze na een aantal (veel) branduren nog 70% rendement hebben ofzo.
Je ziet wel vaak complete sets aangeboden. Maar losse lampen?
Mja ik wil het ook in de ax hebben als ik hem terug heb. Ik heb dus geen Bixenon nodig omdat mijn groot licht toch in een andere unit zit.
En dan maar ff Xenon en 100 watt halogeen door elkaar. Whatever.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Mark wrote:Zat ergens te lezen dat er wel HEEL veel verschil in xenon kwaliteit zit.
Alle merken gooien het erop dat ze heel veel branduren hebben maar dat schijnt ook nog vaak tegen te vallen.
En las ook ergens dat een xenon bol vermogen verliest. Dat ze na een aantal (veel) branduren nog 70% rendement hebben ofzo.
Dit is inderdaad allemaal waar, helaas heeft PSA in de 1ste modellen auto's die met xenon werden uitgevoerd hier een houtje van gehad.
Bijv. 1ste reeks 607 en C5(vooral bij deze vreemd genoeg kwam die voor alles en nog wat terug)
Deze lampen werden geliger in een verloop van 2 jaar en waren ook maar iets van 5000K, als je een nieuwe lamp laat monteren komt er nu 6500K in.
En de hele goedkope sets hebben vaak wel de goede lampen maar dan weer een erg goedkope ballast in de set zitten.
Setjes van Autoindus zijn gewoon de Autostyle Setjes.
Ik denk dat ik voor de normale H4 8000K ga. Daar zit een halogeen lampje naast de Xenon staaf voor grootlicht. Als ik grootlicht geef gaan mijn binnenste morette lampen op 100watt branden. Wel zo fijn als bij grootlicht alles halogeen is.
Denk een beetje een plee gezicht om halogeen en xenon te combineren. Tevens een goedkope oplossing. Iets van 150 euro.
Ik denk dat ik voor de normale H4 8000K ga. Daar zit een halogeen lampje naast de Xenon staaf voor grootlicht. Als ik grootlicht geef gaan mijn binnenste morette lampen op 100watt branden. Wel zo fijn als bij grootlicht alles halogeen is.
Denk een beetje een plee gezicht om halogeen en xenon te combineren. Tevens een goedkope oplossing. Iets van 150 euro.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.