Skirts monteren (non GT)

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

marcelius
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 27
Joined: SunApr15, 2007 11:26:35 PM
Location: Zeist

Post by marcelius »

Heeft niemand ervaring met het bevestigen van skirts met dubbelzijdige tape? Die zwarte strips aan de zijkant, zitten daar volgens mij ook (goed) mee vast..
91'Ax 1.1 First Injection Phase 2

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik heb al meer dingen geplakt met dubbelzijdige tape (professionele) en het zit wel vast, MAAR als het zonnetje even schijnt en het oppervlak wordt warm wordt de lijm van de tape zacht en valt je geplakte onderdeel er zo vanaf.
Ik ga het kitten dus maar eens proberen. Die dubbelzijdige tape die ik heb is ook nogal hardnekkig, dat krijg je er erg moeilijk fatsoenlijk weer af, er blijven altijd resten zitten....
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

hmm wel 'n goeie opzich.. maar wederom.. klein/smal hechtoppervlakte (of de skirts gaan 'opvullen') En de skirts zijn niet flexibel.. Dit is zeker nadelig bij 'nieuwe setjes' (ongemonteerde, nooit gebruikte, 15 jaar stofhappende setjes); deze zijn nog allemaal kaarsrecht, en de pasvorm hiervan is standaard vaak belabberd.. (??k van originele setjes)


Uhh nog 'n goeie voor de kitters onder ons:

overtollige kit (en gemorste kit op de carrosserie) kan je na uitharden (neem voor de zekerheid 'n ruime week..), makkelijk weghalen met een natuurkurkblok. Hiermee kan je 'schuren' (zonder schuurpapier uiteraard) zonder de lak aan te tasten!

Deze worden in de bouwmarkten verkocht bij de verf / schuurspullen (wordt namelijk gebruikt als 'schuurblokje').

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De eerste stukken van de vijfdeurs skirtset zitten er tegenaan, gewoon met kit. Aangezien de onderzijde van de skirts bij mij niet aansluit moet ik daar nog even wat op verzinnen. We hebben de skirts op sommige plekken meer gevuld om meer hechtvlak te hebben.

Morgen ff kijken of het nog vast zit.
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

-Henry- wrote:De eerste stukken van de vijfdeurs skirtset zitten er tegenaan, gewoon met kit. Aangezien de onderzijde van de skirts bij mij niet aansluit moet ik daar nog even wat op verzinnen. We hebben de skirts op sommige plekken meer gevuld om meer hechtvlak te hebben.

Morgen ff kijken of het nog vast zit.


je maakt toch wel foto's tijdens het monteren enz? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik zal zo nog ff wat fotootjes schieten. Straks eerst een paar lijmklemmen halen om de skirtdelen op de deur vast te houden tijdens het drogen.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

marcelius wrote:Heeft niemand ervaring met het bevestigen van skirts met dubbelzijdige tape? Die zwarte strips aan de zijkant, zitten daar volgens mij ook (goed) mee vast..


Net een stel van die stootstrips losgetrokken, zit met een soort lijm en een stalen stripje vast. Niet met dubbelzijdige tape dus.

@ Duff, de beloofde foto's :) Aan de binnenzijde van de skirts hebben we de stukken stootstrip gebruikt als verdikking. Gewoon lekker dik in de kit die dingen. Verder een dun randje kit aan de bovenzijde van de skirt, ondersteunen en klaar maar weer. Na een nachtje drogen zit het muurvast!

Gebruikte kit is Pattex power.........( en dan nog wat). In zwart.

Image
Image
Image

Ik heb nu nog maar ??n kant gedaan, de onderzijde van de onderste skirts zitten nog niet vast. Daar moet ik nog wat voor verzinnen....
AX GTI '91

Post Reply