Custom Bumpers

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: MonMar21, 2005 10:12:30 PM
Location: Hoorn (Ghetto_Boogerd)
Contact:

Custom Bumpers

Post by Weetjewel »

Alhoewel ik nog bezig ben om die bumper van anouschka in orde te krijgen heb ik al weer het volgende ideetje opgedaan ..

Ik sprak vanmiddag een kennis van me en die werkt bij een metaalbewerkingsbedrijf hier in de buurt en die kunnen kunststof lassen..

Dus ik dacht dat zou wel eens handig kunnen zijn aangezien ik toch iets wil gaan doen met mijn oude bumper (aangezien daar een gapende wond inzit)..

Dus heb ik bedacht een bumper van een heel ander merk te nemen en die te lassen op mijn zeg maar gehalveerde ax-bumper zodat alle bevestigingspunten intact blijven (als dat duidelijk is) dus als voorbeeld ..

(zal denk ik wel weer een veel uren projectje worden ) proberen een alfa 145 voorbumper te integreren met een ax-bumper.

Dus nu kort samengevat ....

je slijpt zoveel mogelijk van de oude axbumper weg en dat ga je integreren in de vreemde bumper ...

Wat denken jullie ?? enige kans van slagen ??

Grtz,

WeetJeWel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ik hoop zeker dat het kans van slagen heeft, want ik was ook zoiets van plan met een 106 bumper. Moet nog ff kijken of deze bumper op de auto staat maar anders ga ik dit in de zomervakantie zekers proberen!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

als de breedte van de bumper een beetje overeen komt dan ben je al een heel end..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: MonMar21, 2005 10:12:30 PM
Location: Hoorn (Ghetto_Boogerd)
Contact:

Post by Weetjewel »

TTF wrote:als de breedte van de bumper een beetje overeen komt dan ben je al een heel end..


Dat is volgens mij denk ik het grootste obstakel en natuurlijk dat de zijkantjes netjes recht lopen en niet omhoog ... maar ja morgen maar ff de sloop speuren om te kijken wat een beetje de moeite waard is ...

Grtz,

Weetjewel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Over de hoogte en breedte van de bumper zou ik me niet te veel zorgen maken. Dat is allemaal aan te passen.
Ik heb ook wel eens met dat idee gespeeld om van 2 (of meer) bumpers 1 te maken. Sommige bumpers hebben een mooi middengat, anderen weer hele mooie luchthappers en weer een andere een mooie onderlip. Zo kun je dus eindeloos combineren.

Alle bumpers moeten dan wel van hetzelfde kunststof gemaakt zijn anders blijft het nooit aan elkaar zitten. Het soort kunststof staat 9 van de 10 keer ergens in de bumper (dat doen ze voor recycling doeleinden).
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Er kunnen veel bumpers op de ax:
* vw polo, citroen saxo, golf 2 past allemaal of moet iets aagepast worden.

T nadeel van 2 bumpers is dat als je de grond raakt, het onderste deel stil staat en de rest wrikt zich los en er ontstaan spanningen en scheuren waardoor het niet mooier wordt.

Ik zou gaan voor een bumper uit 1 geheel en daar de bevestigingspunten in polyesteren, werkt goed en ziet er netjes uit!

succes
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Blijven die glasvezel matjes eigenlijk een beetje goed zitten op een plastic bumper?
Ik heb nu namelijk het plan om een GT bumper horizontaal door middel te snijden waar die kleine inham zit (hoogte van de mistlapen). Dan door middel van glasvezel matjes de bumper weer aan elkaar vast te maken, maar op zo'n manier dat de bumper 'hoger' is dan dat ie was. Als laatste het nieuwe glasvezel middenstuk plamuren en het geheel spuiten.

Geen idee eigenlijk of dit een goed plan is, ben nog in de brainstrom fase :lol:

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

euhh, tja

misschien afgezaagd en haalt 't de pret eruit om zelf een bumper te maken maar tuningbumpers kosten niet zoveel, en deze zijn al gemaakt van glasvezel wat 't wijzigen ervan een stuk makkelijker maakt

http://www.stxstyling.co.uk/StxStyling/Cars/Citroen-Xsara.htm

bijvoorbeeld op deze site kun je een aantal bumpers los bestellen.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

250 pond voor een bumper vind jij niet zo veel? Koop ik toch echt liever een normale bumper voor een paar euro's waar ik dan zelf aan ga kloten. Behalve een stuk goedkoper ook nog leuker ook. :wink:

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Probleem is vaak dat als je een mooie bumper besteld op internet, er nog een behoorlijk bedrag aan verzendkosten bij komt. Zeker als het uit Engeland ofzo moet komen. Dan is de lol voor mij er snel af :wink:

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

nou dat valt reuze mee voor ??n bumper, ik heb de pinnifarini bodykit voor mn ax laten overkomen van engeland, ik geloof dat 't ?75,- kostte.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

betterman wrote:nou dat valt reuze mee voor ??n bumper, ik heb de pinnifarini bodykit voor mn AX laten overkomen van engeland, ik geloof dat 't ?75,- kostte.


Verzendkosten zijn idd niet zoveel op zo'n groot bedrag.
Maar het probleem is dat ik geen geld (en geen zin) heb om 500 euro uit te geven aan 2 bumpers, dan ga ik liever een paar slopen af en haal daar een bumper die ik (probeer) passend te maken.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Voor alleen al die ?75 kun je een hele hoop experimenteren met een paar oude bumpers van de sloop.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

denk dat het heel moeilijk is om glasvezel op dat zachte plastic te plakken. Je kan dan beter direct een glasvezelbumper zoeken en die aanpassen of maar dat zal wel veel werk zijn, met behulp van een bumper een mal maken en dan de hele bumper van glasvezel maken.
Met strepen ga je harder.

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: MonMar21, 2005 10:12:30 PM
Location: Hoorn (Ghetto_Boogerd)
Contact:

Post by Weetjewel »

Oke het is zover .... Gistermiddag een alfa 145 bumper gehaald en mijn oude bumper vervangen voor een ander.. ( nog niet die van anouschka, die ligt nog in de schuur wachtend op een kleurtje) Denk dat ik maandag maar eens wat ga proberen te meten enzo ....

plus punt ... de mistlampjes zaten nog in de alfa bumper .. hoef ik daar in ieder geval niet meer naar te zoeken ...

en ja .. ik zal foto's maken ....

Grtz,

WeetJeWel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

Post Reply