behandeling van roest

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

behandeling van roest

Post by Buks »

Ik heb dus zoals gezegd die goedkope type 2 van marktplaats gekocht, was een topic over bij "aangeboden". Het is een 1.1i First Class uit '92 met 73.000 km. Nu heeft de auto roest boven de achterste wielkasten, en is dat ook de reden dat de prijs laag was (250e). Ik zou hier graag wat pics posten van de situatie qua roest e.d. zodat de mensen hier me kunnen adviseren wat betreft de behandeling ervan. Helaas heb ik nergens een plek waar ik online foto's kan zetten. Kan iemand me daarmee helpen, en met hoe dat moet? zou fantastisch zijn.

mvg Buks

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mail die foto's maar even Buks..

dan gaan we daarna eens naar je roest staren :shock:
Image

Bas R
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonFeb07, 2005 2:49:40 PM
Location: Delft

Post by Bas R »

Buks, check www.onfinite.com
Daar moet je je foto's naar toe uploaden.

Vervolgens kan je ze via je eigen browser bekijken. Als je dat doet, dan staat er een adres in je adresbalk, iets als

http://onfinite.com/libraries/412359/2b5.jpg

deze link copy-past je dan bij je post tussen [img]en[/img].
Daar is je plaatje!

Groeten

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Hey Bas, wanneer kom je ff langs met je nieuwe voiture?? ben wel benieuwd!

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

vandaag even een apk geprobeerd te halen op de ax. Bijna goedgekeurd, alleen de uitlaat is niet helemaal top, de pijp tussen de kat en de einddemper moet vervangen worden. Heeft iemand die liggen misschien? Zo niet wat kost ie dan ongeveer?

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

zou gewoon eens langs de sloop gaan laatst een complete uitlaat die nog nieuw was hij glimde nog voor 10 euro gehaald :D :D
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Image
Image

Zoals jullie zien is ie rechtsachter doorgeroest, en links nog niet. Ik vind het een hele gekke plek trouwens voor dermate serieuze roest maar goed. Hoe denken jullie dat dit soort plekken het beste te behandelen zijn? Ik ben geen kneus, maar echt klussen zoals sommigen hier kan ik niet, en ik heb ook geen werkplaats tot mn beschikking of de tools ofzo..(wellicht via via wel, maar niet standaard..)

dus wat zijn de mogelijkheden??

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

als het niet helemaal door is kan je het doen met glasvezel en plamuur, anders wordt het lassen of uitflexen en een GT bodykit monteren. Denk dat je er dan ook niet meer van ziet.
Met strepen ga je harder.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok maar wil liever geen skirts ofzo gaan monteren, ervanuitgaande dat dat dus niet kan, en als men naar de foto's kijkt, wat denk je dan?

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

Staat wel mooi, hoor, zo'n GT kit. Is de bovenkant van de wielkasten ook doorgeroest? Dit kan je zien door in de bagageruimte de plastic kappen aan de zijkant weg te halen. Als dit ook doorgerot is zou ik lassen. Anders gewoon met een boormachine met staalborstel de roest eraf en aan de binnenkant een glasvezelmatje erop plakken, dan is het gewoon een kwestie van plamuren,schuren en spuiten.
Met strepen ga je harder.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

willem wrote:Staat wel mooi, hoor, zo'n GT kit. Is de bovenkant van de wielkasten ook doorgeroest? Dit kan je zien door in de bagageruimte de plastic kappen aan de zijkant weg te halen. Als dit ook doorgerot is zou ik lassen. Anders gewoon met een boormachine met staalborstel de roest eraf en aan de binnenkant een glasvezelmatje erop plakken, dan is het gewoon een kwestie van plamuren,schuren en spuiten.


ik zou er ook ff een GT-bodykitje tegenaangooien. en dan zwart metallic maken.. h??l mooi!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dit is idd behoorlijke roest :shock:

vandaar de prijs :roll:

dit zou ik denk ik idd proberen te lassen.. zeker als je geen bodykit wilt.. of iig alvast behandelen met roestomvormer, zodat het niet verder roest!
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

pff, das een flinke roestplek, als je slim bent slijp je dr bij een sloper een stuk uit, al zal het aan de passagierskant een flink stuk moeten worden denk ik, dat dr dan weer opnieuw inlassen en het stuk onder de sierstrip laten spuiten, is bij de mijne ook gedaan

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Slijpen en skirts erop zetten lijkt me toch echt de goedkoopste, makkelijkste en mooiste oplossing....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:Slijpen en skirts erop zetten lijkt me toch echt de goedkoopste, makkelijkste en mooiste oplossing....


Op zich wel, maar weet niet of je dat aan de passagierskant haalt, aangezien ie daar toch aardig ver is doorgeroest naar boven toe, ook onderin is ie al aardig roestig, dat zal hoe dan ook behandeld moeten worden

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Top jongens, hoop dat men hier nog even over door discussieert, zodat ik aan het einde een goede beslissing kan nemen. Als iemand trouwens sowieso een mooie set skirts voor me heeft liggen voor een mooie prijs, maakt dat het allemaal een stuk makkelijker alvast, anders gok ik dat het schuren en glasvezel wordt.. maar zoals gezegd, ik zou graag nog wat meer meningen horen!!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Buks wrote:Top jongens, hoop dat men hier nog even over door discussieert, zodat ik aan het einde een goede beslissing kan nemen. Als iemand trouwens sowieso een mooie set skirts voor me heeft liggen voor een mooie prijs, maakt dat het allemaal een stuk makkelijker alvast, anders gok ik dat het schuren en glasvezel wordt.. maar zoals gezegd, ik zou graag nog wat meer meningen horen!!


Schuren en glasvezel zou ik niet aan beginnen, dat gaat dr geheid weer afroesten, zoiets als dit zou ik toch een nieuw stukkie inzetten als je met een GT skirtset er niet kunt komen

Schuren, Spuiten e.d zit je toch altijd aan vast, of je het nu met glasvezel doet of dr een heel nieuw stuk inzet

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

ik zou ook voor de bodykit gaan...

Geert heeft er een te koop.. voor 50euro

SLICK STYLE.... 8)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok en wat is de forumnaam van geert ook al weer,stuur ik em ff een pb

En wat komt er zoal kijken bij het monteren van een set skirts? Moet je dan gaten boren, of is het allemaal al voorbereid en heel simpel??

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Buks wrote:ok en wat is de forumnaam van geert ook al weer,stuur ik em ff een pb

En wat komt er zoal kijken bij het monteren van een set skirts? Moet je dan gaten boren, of is het allemaal al voorbereid en heel simpel??


Dr is bij de jouwe dus helemaal niks voorbereid, je zult zelf de wielkasten moeten gaan bijslijpen, de randen goed afwerken zodat ie niet verder roest, en vervolgens de skirts vastkitten met speciale kit zodat et dr onderweg niet afwaait. En zoals al gezegd, dr zal ook een versteviging aan de binnenkant van et scherm moeten komen

Post Reply