AX 1.1 TGE vs 185 mm banden

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
webstertje1982
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
Location: Eindhoven

AX 1.1 TGE vs 185 mm banden

Post by webstertje1982 »

Heej mensen wie kan mij helpen? Ik heb een AX 1.1 TGE 5 deurs en nu sta ik op het punt nieuwe velgen te kopen. De banden die hier op liggen zijn 185 mm breed en ik vraag me af of dit gaat passen bij mijn 5 deurs AX

grtz

Kc

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Dat past niet!
Je moet eerst flink gaan slijpen en breken :lol:
Daarna past t wel!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

webstertje1982
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
Location: Eindhoven

Post by webstertje1982 »

Okeej zo'n vermoeden had ik al... Echter heb ik het een en ander al weggeslepen aan de buitenkant van mijn wielkast. Zeg maar die rand naar binnen toe gevouwen zit die is helemaal verdwenen wan deze kwam in conflict met mijn iets te grote band ;)

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

ik heb een GT en ook 185 dat past wel maar ik kan niet meer zohard van hobbels af dan eerst Image
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bij een GT past het zomaar ja.. Bij een gewone AX weet ik 't niet. Ik had 165 onder een gewone AX geloof ik, ging maar net.

Nu heb ik 185 onder een GT en dat past prima.

keizg
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: TueApr05, 2005 11:18:59 AM
Location: Usquert

Post by keizg »

Ik heb 175-60's onder m'n GT, dat past wel , maar mijn linkerachterwiel loopt net aan tegen de binnekant van de skirt in de wielkast bij volledig uitveren, in de praktij heb ik hier niet zo'n last van omdat dat alleen gebeurd als je veel te hard van een drempel af of over een heuvel rijdt.
Last edited by keizg on TueApr12, 2005 1:27:26 PM, edited 1 time in total.
AX 1.4i GT te koop

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je achter rechte wielkasten hebt past het niet. Of je moet de slijptol ter hand nemen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:Als je achter rechte wielkasten hebt past het niet. Of je moet de slijptol ter hand nemen.


idd..
GTvelgen met 175 breed bleken ook niet te passen. (vraag Browny maar) maar die velgen komen ook ver naar buiten.. vage ET denk ik
Image

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

de velgen zijn al twee weken verkocht en ze pasten perfect onder de rechte wielkasten. Twee man voorin en twee man achterin en nergens aanlopen. Dus soms moet het toch gaan.

webstertje1982
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
Location: Eindhoven

Post by webstertje1982 »

idd ik rij er nu al weer een tijdje mee.. Het was wel want ik had het invallende stuk staal van te voren al weg geslepen. Als er 4 man in mijn auto zit werkt het ook nog alleen drempels daar is mijn AX niet meer zo gek op.. Dit komt doordat er een naar binnen gevouwen stuk staal van voor naar achter over mijn ax loopt waar de sierstrips/stootstrips in vallen... Helaas zit dat dus in de weg... :(


maar verder :D

User avatar
Armany-X
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: SunFeb06, 2005 9:02:56 PM
Location: Gouda

Post by Armany-X »

moguh luitjes,ik heb een playzir met 15-195-45 eronder zitten :roll: maar met een hoop slijpwerk en klopwerk kan ik er met 3 man in zitten zonder mijn band te verslijten.

kortom het kan nog groter :lol: !!!!!!!
-_----_-AX plaizir-_----_-is bezig uitgebouwdt te worden!!!!

Post Reply