Sloten vervangen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Sloten vervangen

Post by wowo »

Hallo mede-AX'ers,

Ik ben nieuw hier, een maand geleden heb ik mijn oude eend geruild tegen een oude AX die het prima doet, leuke auto.
Een vraag;
De originele sleutels zijn zoek, ik gebruik voor de deuren nu een kopie van een kopie (contactslot is vervangen en heeft wel de 'originele' sleutel). De sleutel voor de deuren werkt niet echt lekker en ik wil weer een kopie hebben.
Ik verwacht dat een nieuwe kopie helemaal niet weer werkt en zoek dus een oplossing.

Kan je de originele sleutel nog bestellen? Iemand enig idee hoeveel dit moet kosten?
Het slot van de achterklep ligt er helemaal uit dus liever vervang ik alle sloten, is dit moeilijk? Heeft iemand dit ooit gedaan? Tips?
Hoort een Ax trouwens 1 sleutel te hebben voor contact, deuren en tank of zijn het er altijd 2?

Bedankt alvast,
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Een ax heeft origneel maar 1 sleutel volgens mij.

Ik heb pas nog gebeld naar de dealer wat een slotenset zou kosten. (mijn sleutels zijn ook kopie op kopie :x)

Complete sleutelset voor de ax kost 128 euro EX btw. Niet weinig dus.

Als ik jouw was (en waarschijnlijk ga ik dat ook doen) zou ik op de sloop een ax zoeken met goeie sloten en 1 sleutel. Als je ze er zelf afhaalt weet je ook gelijk hoe je ze bij je eigen ax weer kunt monteren. Is trouwens wel een prul werkje omdat je er zo rot bij kunt. Maar wel te doen.


Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Post by wowo »

Bedankt Rob,

Ik wil de sloten ook zeker van de sloop halen, ik denk dat ik dan ook meteen het contactslot maar meeneem. Kan ik in 1 klap alles vervangen. Heb jij het al eens gedaan? Ben ik op de sloop een paar uur bezig of is dat met wat geduld wel te doen in een half uurtje?

Kakelbont wrote:Een AX heeft origneel maar 1 sleutel volgens mij.

Ik heb pas nog gebeld naar de dealer wat een slotenset zou kosten. (mijn sleutels zijn ook kopie op kopie :x)

Complete sleutelset voor de AX kost 128 euro EX btw. Niet weinig dus.

Als ik jouw was (en waarschijnlijk ga ik dat ook doen) zou ik op de sloop een AX zoeken met goeie sloten en 1 sleutel. Als je ze er zelf afhaalt weet je ook gelijk hoe je ze bij je eigen AX weer kunt monteren. Is trouwens wel een prul werkje omdat je er zo rot bij kunt. Maar wel te doen.


Groeten Rob
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Nou ik heb weleens de sloten uit losse ax deuren gehaald bij mij in de schuur. Als je er eenmaal bij kan issie zo los.

Als de deurpanelen eraf zijn (handvatje, raamslinger, de rest gewoon trekken) dan kan je er redelijk bij. Er zit een borgringetje achter het cilinderslotje die je eraf moet wippen, het slotje valt er dan zo uit.

Die van de koffer is lastiger. Eruit halen (op de sloop) is zo gebeurd. Maar om dat slotje dan weer terug in jouw klep te monteren is een onwijs geprul met veertjes. Is ook wel te doen maar kleine handjes en geduld hebben is aan te raden
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

wowo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Post by wowo »

Kakelbont wrote:Nou ik heb weleens de sloten uit losse AX deuren gehaald bij mij in de schuur. Als je er eenmaal bij kan issie zo los.

Als de deurpanelen eraf zijn (handvatje, raamslinger, de rest gewoon trekken) dan kan je er redelijk bij. Er zit een borgringetje achter het cilinderslotje die je eraf moet wippen, het slotje valt er dan zo uit.

Die van de koffer is lastiger. Eruit halen (op de sloop) is zo gebeurd. Maar om dat slotje dan weer terug in jouw klep te monteren is een onwijs geprul met veertjes. Is ook wel te doen maar kleine handjes en geduld hebben is aan te raden


In dat geval ga ik proberen een nieuwe klep te vinden, die klep ziet er niet uit. 'Doppen' op achterruit verroest en de lak is overal gebarsten. Bedankt voor de info!
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

]?]?ok net nieuw hier dus weet niet of jullie dit nog gaan lezen (laatste berichtje is toch al weer een maandje geleden) maar dat merk ik dan vanzelf.

ik heb ook het slot van de achterklep eruit gedraaid.
is er niet toevallig een manier om 'em open te krijgen zodat ik in ieder geval in de koffer kan.
hij gaat dan vast niet meer op slot, maar dat geeft niet.

groeten,
els

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

tufffen wrote:]?]?ok net nieuw hier dus weet niet of jullie dit nog gaan lezen (laatste berichtje is toch al weer een maandje geleden) maar dat merk ik dan vanzelf.

ik heb ook het slot van de achterklep eruit gedraaid.
is er niet toevallig een manier om 'em open te krijgen zodat ik in ieder geval in de koffer kan.
hij gaat dan vast niet meer op slot, maar dat geeft niet.

groeten,
els



ja aan het stangetje trekken dat naar beneden loopt,
ik hoop dat er niet teveel kunstof voor zit.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

tufffen wrote:]?]?ok net nieuw hier dus weet niet of jullie dit nog gaan lezen (laatste berichtje is toch al weer een maandje geleden) maar dat merk ik dan vanzelf.

ik heb ook het slot van de achterklep eruit gedraaid.
is er niet toevallig een manier om 'em open te krijgen zodat ik in ieder geval in de koffer kan.
hij gaat dan vast niet meer op slot, maar dat geeft niet.

groeten,
els


Je kunt ook de achterbank naar beneden klappen/verwijderen.... Of was dat niet de bedoeling? Dan kun je immers ook bij de koffer...
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

dat stangetje ga ik proberen!

bank is naar beneden maar het is een getob als je reservewiel/krik eronderuit wilt halen.

els

Post Reply