Mn Kappen :S
Moderator: webmasters
Mn Kappen :S
beste mensen,
Ik ben hier net nieuw en nu al een vraag
kheb ook een AX en dr staat 170.000 kilometer op 4 versnellingen injection pittig ding wil wel rijen
Alleen mn kappen zijn een beetje verkleurt door de zon denk ik zelf het zijn rode kappen hoe krijg ik deze weer zoverre dat ze er weer een beetje uit zien ?
Tevens durf ik nie harder dan 130 (denk dat ie dan opstijgt) hoe hard moet het ding kunnen ?
Thx mensen,
Olivier
Ik ben hier net nieuw en nu al een vraag
kheb ook een AX en dr staat 170.000 kilometer op 4 versnellingen injection pittig ding wil wel rijen
Alleen mn kappen zijn een beetje verkleurt door de zon denk ik zelf het zijn rode kappen hoe krijg ik deze weer zoverre dat ze er weer een beetje uit zien ?
Tevens durf ik nie harder dan 130 (denk dat ie dan opstijgt) hoe hard moet het ding kunnen ?
Thx mensen,
Olivier
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
hehe, da denk ken makkelijk 160 ? 170
Enne verweerde rooie kappen, als je bedoelt dat de lak verkleurd is; commandant 4, daarmee oppoetsen. Dat is een licht schuur/reinigings middel. Daarna met turtle wax oppoetsen en hoppa, glimmen maar.
Mijn bx ging van roze naar diep rood
Enne verweerde rooie kappen, als je bedoelt dat de lak verkleurd is; commandant 4, daarmee oppoetsen. Dat is een licht schuur/reinigings middel. Daarna met turtle wax oppoetsen en hoppa, glimmen maar.
Mijn bx ging van roze naar diep rood
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Ik neem aan dat je een 1.1i hebt.
Ik heb zelf een 5 deurs 1.1 carb. uit '89 en 150 heb ik al gereden, moet zeggen dat ie na de 140 rustiger begint te lopen.
Eerst begin je je echt af te vragen wat eraf zal gaan vallen, maar daarna loopt ie weer rustiger!
Probeer gewoon eens uit zou ik zeggen!
In ieder geval welkom en veel plezier met je AX!
Ik heb zelf een 5 deurs 1.1 carb. uit '89 en 150 heb ik al gereden, moet zeggen dat ie na de 140 rustiger begint te lopen.
Eerst begin je je echt af te vragen wat eraf zal gaan vallen, maar daarna loopt ie weer rustiger!
Probeer gewoon eens uit zou ik zeggen!
In ieder geval welkom en veel plezier met je AX!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
commandant 4 kost dacht ik 8,- per pot (niet zeker!)
mijn 1.0 trilt bij 128 helemaal de pan uit, tril moment is dat, maar als je daarboven komt gaat alles goed en rijdtie gewoon weer rustig en maaktie ook weer minder herrie
zo'n trilling/resonantiemoment heeft elke auto maar omdat er bij een ax nou eenmaalk dingen los zitten maakt het een hoop herrie
mijn 1.0 trilt bij 128 helemaal de pan uit, tril moment is dat, maar als je daarboven komt gaat alles goed en rijdtie gewoon weer rustig en maaktie ook weer minder herrie
zo'n trilling/resonantiemoment heeft elke auto maar omdat er bij een ax nou eenmaalk dingen los zitten maakt het een hoop herrie
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik heb ook een AX met vier versnellingen en een 1.1, maar wel een injection dus.
Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm. Tussen 125 en 140 heb je een gigantische herrie, bij 150-160 liep ie echter het lekkerst en kon je ook weer normaal een gesprek voeren. Vanaf 160 was wel de trekkracht er helemaal uit, en bij 165 kreeg je een dikke diepe irritante brom, die gewoon tot de top aanhield.
Ik heb 1x met wind mee 180 km/u op de teller gehad, na een stukje bergaf wist ie de snelheid vast te houden.
Moet er wel bijzeggen dat ik een inlegfilter in m'n luchtfilterhuis heb zitten, dus hij zal wel een ietsje meer lucht krijgen dan een helemaal originele.
Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm. Tussen 125 en 140 heb je een gigantische herrie, bij 150-160 liep ie echter het lekkerst en kon je ook weer normaal een gesprek voeren. Vanaf 160 was wel de trekkracht er helemaal uit, en bij 165 kreeg je een dikke diepe irritante brom, die gewoon tot de top aanhield.
Ik heb 1x met wind mee 180 km/u op de teller gehad, na een stukje bergaf wist ie de snelheid vast te houden.
Moet er wel bijzeggen dat ik een inlegfilter in m'n luchtfilterhuis heb zitten, dus hij zal wel een ietsje meer lucht krijgen dan een helemaal originele.
master-arnie wrote:Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm.
Yeah Right, ik denk wel iets meer toeren hoor bij die snelheid en een 4-bak Ik heb een 1.4 GT die bij 120 al meer als 4000 toeren draait
doe je iets verkeerd...
Ik heb een 1.1i (zoals je weet)... en bij 4000 toeren rijd ik 140
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Brutus wrote:master-arnie wrote:Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm.
Yeah Right, ik denk wel iets meer toeren hoor bij die snelheid en een 4-bak Ik heb een 1.4 GT die bij 120 al meer als 4000 toeren draait
doe je iets verkeerd...
Ik heb een 1.1i (zoals je weet)... en bij 4000 toeren rijd ik 140
Hmmm, andere bakverhoudingen blijkbaar
Freude am Fahren.