Mn Kappen :S

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Mn Kappen :S

Post by AX_Almere »

beste mensen,

Ik ben hier net nieuw en nu al een vraag :D
kheb ook een AX en dr staat 170.000 kilometer op 4 versnellingen injection pittig ding 8) wil wel rijen :D

Alleen mn kappen zijn een beetje verkleurt door de zon denk ik zelf het zijn rode kappen hoe krijg ik deze weer zoverre dat ze er weer een beetje uit zien ?

Tevens durf ik nie harder dan 130 (denk dat ie dan opstijgt) hoe hard moet het ding kunnen ?

Thx mensen,

Olivier

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

hehe, da denk ken makkelijk 160 ? 170 8)

Enne verweerde rooie kappen, als je bedoelt dat de lak verkleurd is; commandant 4, daarmee oppoetsen. Dat is een licht schuur/reinigings middel. Daarna met turtle wax oppoetsen en hoppa, glimmen maar.

Mijn bx ging van roze naar diep rood :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

En als je je skirtset bedoeld.... Dan met slaolie (experiment) of bendolit...

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

chille shit :P


160 a 170 ???? Waahhahaha dan kan schiphol me zien in hun toren dan stijg ik op man
-----> AX <-----

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

160 durf ik ook niet echt aan in mn AX. Heb de 160 eens aangetikt in mn 1.1, maar toen was ik me aan het bedenken welke onderdelen ik als eerste zou vasthouden....

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Mijn AX staat ook op 170000!.
Een paar weken geleden op een stille zondagavond.
ruim over de 190km/u .
Is wel een GT . Met 195 breed V banden, dat zal vast wel schelen.
Maar meer als 130 moet makkelijk kunnen ,
Is toch zeker een ax
ER IS WEER EEN Image. C 1

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ik neem aan dat je een 1.1i hebt.
Ik heb zelf een 5 deurs 1.1 carb. uit '89 en 150 heb ik al gereden, moet zeggen dat ie na de 140 rustiger begint te lopen.
Eerst begin je je echt af te vragen wat eraf zal gaan vallen, maar daarna loopt ie weer rustiger!
Probeer gewoon eens uit zou ik zeggen!
In ieder geval welkom en veel plezier met je AX!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik heb ook een 1.1 met 4 versnellingen gehad. Hij heeft uiteindelijk 195000km gelopen en toen heb ik hem naar de sloop gebracht. Heb toen een aanrijding gehad.

Maar die van mij liep 165 op de teller met 4 versnelling. Toch niet slecht.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Brutus wrote:En als je je skirtset bedoeld.... Dan met slaolie (experiment) of bendolit...


Die bendolit, daar moet ik ooit ook nog eens aan zien te komen. Slaolie werkt ook wel hoor maar bendolit lijkt me nog iets doeltreffender :wink:

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Wat kost dat Commendant 4 ongeveer ?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

commandant 4 kost dacht ik 8,- per pot (niet zeker!)


mijn 1.0 trilt bij 128 helemaal de pan uit, tril moment is dat, maar als je daarboven komt gaat alles goed en rijdtie gewoon weer rustig en maaktie ook weer minder herrie :)
zo'n trilling/resonantiemoment heeft elke auto maar omdat er bij een ax nou eenmaalk dingen los zitten maakt het een hoop herrie :)
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

q01z wrote:....maar als je daarboven komt gaat alles goed en rijdtie gewoon weer rustig en maaktie ook weer minder herrie :)


Vliegmoment heet dat :twisted:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

whahahah het vlieg moment
:D
nou we gaan maar eens proberen 8)


:shock: Flying Citroen boven Almere binnenkort
-----> AX <-----

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

ga je ff naar lelystad airport :P ff de baan afracen.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Nog effe over die verkleurde bumpers: lijnolie werkt ook heel goed :wink: Wel oppassen dat t niet op je lak komt want het is heel vettige prul om te verwijderen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik heb ook een AX met vier versnellingen en een 1.1, maar wel een injection dus.

Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm. Tussen 125 en 140 heb je een gigantische herrie, bij 150-160 liep ie echter het lekkerst en kon je ook weer normaal een gesprek voeren. Vanaf 160 was wel de trekkracht er helemaal uit, en bij 165 kreeg je een dikke diepe irritante brom, die gewoon tot de top aanhield.
Ik heb 1x met wind mee 180 km/u op de teller gehad, na een stukje bergaf wist ie de snelheid vast te houden.

Moet er wel bijzeggen dat ik een inlegfilter in m'n luchtfilterhuis heb zitten, dus hij zal wel een ietsje meer lucht krijgen dan een helemaal originele.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm.


Yeah Right, ik denk wel iets meer toeren hoor bij die snelheid en een 4-bak :wink: Ik heb een 1.4 GT die bij 120 al meer als 4000 toeren draait :lol:
Freude am Fahren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

master-arnie wrote:
Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm.


Yeah Right, ik denk wel iets meer toeren hoor bij die snelheid en een 4-bak :wink: Ik heb een 1.4 GT die bij 120 al meer als 4000 toeren draait :lol:


doe je iets verkeerd...

Ik heb een 1.1i (zoals je weet)... en bij 4000 toeren rijd ik 140

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Brutus wrote:
master-arnie wrote:
Toen ik hem net kocht en de motor nog in orde was liep ie 170-175 op de teller, bij dik 5500 rpm.


Yeah Right, ik denk wel iets meer toeren hoor bij die snelheid en een 4-bak :wink: Ik heb een 1.4 GT die bij 120 al meer als 4000 toeren draait :lol:


doe je iets verkeerd...

Ik heb een 1.1i (zoals je weet)... en bij 4000 toeren rijd ik 140


Hmmm, andere bakverhoudingen blijkbaar :?
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:Hmmm, andere bakverhoudingen blijkbaar :?


laten we het daar maar op houden ;)
of opgevoerde tellers!

overigens is een 4bak volgens mij extreem lang.. want ik rij in zn 3 makkelijk 145 op de teller en als ik dan doorgooi naar zn 4 halveert het toerental bijna
Image

Post Reply