Roest

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Roest

Post by pcrodent »

Iemand nog handige tips voor ieniemienie roestplekjes die niet direct heel schadelijk zijn maar wel direct heel schandelijk (nouja.... mooi is het iig niet)?
En als die plekjes nou op plekjes zitten waar je er niet of nauwelijks bij kunt?

Dacht ik net alles verwijderd te hebben, kom ik er nog weer ??n tegen... En die anderen komen vroeg of laat ook nog wel weer terug.
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin

Re: Roest

Post by q01z »

pcrodent wrote:Iemand nog handige tips voor ieniemienie roestplekjes die niet direct heel schadelijk zijn maar wel direct heel schandelijk (nouja.... mooi is het iig niet)?
En als die plekjes nou op plekjes zitten waar je er niet of nauwelijks bij kunt?

Dacht ik net alles verwijderd te hebben, kom ik er nog weer ??n tegen... En die anderen komen vroeg of laat ook nog wel weer terug.

hamerrite op kleur laten mengen? :)

ik heb dat destijds zelf gedaan.. en dat is best aardig gelukkt.. je meot wel heel goed opschuren anders helpt het niet
Image

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ax_mania »

novorox doet wonderen ;)

dat spul kan je overal halen (halfords)
en werkt echt fantastisch
eerst insmeren met novorox
dan ff paar dagen laten drogen
dan krijg je een zwarte laag wat roest
oplost dan afplamuren schuren
en klaar :D

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Noverox had ik inderdaad, maar werkte niet fantastisch.
Zal het nog een keer doen binnenkort als het warmer wordt, en dan m?t (afwerk)plamuur.
Ik ga ook nog effe zo'n "roestradeerpen" halen bij de Halfords, glasvezel-ijzerdraad-borsteltje-ding, schijnen het ook goed te doen. Was nu af en toe met een klein schroevendraaiertje bezig... Niet echt ideaal.

(overigens wel een goeie investering geweest: 1,95 voor een 'precisiegereedschapsset' bij de kruidvat. als je eens wist hoe vaak ik daar al wat aan heb gehad :))
Kijk uit, een Cactussssss

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

met een schroevendraaier voorzichtig wegkrabben en dan met een kwastje primeren en bijkleuren met bijtipflesje,.. niet de mooiste oplossing wel effectief

Post Reply