Plastic bumpers spuiten

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Plastic bumpers spuiten

Post by Lees »

Heeft iemand wel eens gebrobeerd om zijn bumpers te spuiten?
Ik heb rooie GT/gti bumpers, maar die zijn een beetje verkleurd. Is het mogelijk om ze helemaal op te schuren en dan te spuiten? Heeft iemand dat wel eens gedaan, ben namelijk heel beniewd of dat een beetje mooi wordt.

Mzzls

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mijn bumbers/skirts zijn van zacht roze naar wit gegaan..

best netjes meot ik zeggen maar er zitten dan ook tig lagen op.. goed met grondverf en ook goed ontvetten.. schuren heb ik niet gedaan, dat beschadigt alleen maar
Image

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Re: Plastic bumpers spuiten

Post by Marc01 »

Lees wrote:Heeft iemand wel eens gebrobeerd om zijn bumpers te spuiten?
Ik heb rooie GT/gti bumpers, maar die zijn een beetje verkleurd. Is het mogelijk om ze helemaal op te schuren en dan te spuiten? Heeft iemand dat wel eens gedaan, ben namelijk heel beniewd of dat een beetje mooi wordt.

Mzzls


Mijn tip: Polytrol! Kost een tientje en daar doe je echt heel lang mee, mijn bumpers zien er nu weer als nieuw uit! Brengt echt helemaal de kleur weer terug! En het beste: in een half uurtje klaar.

Klik hier om het te bestellen

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik heb ze zwart glans laten spuiten door een autospuiter, kost wel wat meer, maar dan zitten ze ook gelijk goed in de verf.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik heb net iemand gesproken die zijn Honda CRX driedemensionaal laat spuiten ofzo... Hij kon het voor een mieters bedrag doen..

Dus ik ga mijn AX dan daar laten spuiten in volvo geel, of misschien parelmoer groenachtig...

Het komt steeds dichterbij zoiets..

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?


een soortgelijk bedrag heb ik ook als goedkoopst tot zover gekregen, halen ze ook nog al die rottige parkeerdeukjes aan de zijkanten weg.
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

IceByte wrote:Ik heb ze zwart glans laten spuiten door een autospuiter, kost wel wat meer, maar dan zitten ze ook gelijk goed in de verf.


kostah ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

pff, ik was voor de voor + achterbumper + spiegels + een achterscherm spuiten iets van 250 kwijt, en daarvoor zijn de bumpers nog glad gemaakt ook, wat een kloteklus is :D

let wel, dit is niet bij een reguliere spuiter gedaan, maar door een kennis die spuiter is.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Dus ik ga mijn AX dan daar laten spuiten in volvo geel, of misschien parelmoer groenachtig...


brutus heb je wel geinformeerd wat parlemoer kost?

1. Een halve liter kost 500 euro! Normaal kun je met 2 a 2,5 liter je auto spuiten maar parlemoer heb je dubbel nodig dus kom je op 4 a 5 liter x 1000 euro = 5000 euro.
2. Parlemoer lak is vanzich zelf niet dekkend en moet een onderlaag hebben. Dit moet wit zijn of mat zwart. De kosten voor dit grapje (uitgaande v 2,5 liter liggen zo rond de 800 euro)
3. De auto moet 100% strak gemaakt worden en geschuurd + grondlak. Hier vraagt een spuiter meestal ook een flink bedrag voor omdat hier veel uren inzitten.
4. DIt is gebaseerd op 5 vrienden v mij die t gedaan hebben, zie hier hun autos:
Image
Image
Image
Image

Ze hebben allemaal rond de 10.000 betaald en kan ook nie veel goedkoper! Ik ga voor mica kleur dat is metallic met n glans en t wordt zo-ongeveer deze kleur:
Image

Ik denk dat dit te duur is voor je brutus aangezien je die v eddie nie kon betalen of ben je t serieus van plan?

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik ga als het even meezit morgen m'n nieuwe bumper wit spuiten. Want een zwarte bumper onder m'n witte auto is sowieso geen optie.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?


750 is geen gek bedrag om een auto compleet over te laten spuiten, weet niet op welke kleur dat gebaseerd is, metallic of niet, want metallic is duurder. Denk niet dat je het veel goedkoper zult kunnen vinden

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Misschien is het niet duur, maar het blijft een hoop geld...
(in sommige gevallen meer dan de auto waard is!)
Kijk uit, een Cactussssss

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

AX_POWAH wrote:
Dus ik ga mijn AX dan daar laten spuiten in volvo geel, of misschien parelmoer groenachtig...


1. Een halve liter kost 500 euro! Normaal kun je met 2 a 2,5 liter je auto spuiten maar parlemoer heb je dubbel nodig dus kom je op 4 a 5 liter x 1000 euro = 5000 euro.

AX powah


Volgens deze Prijslijst kan het veel goedkoper....

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

IceByte wrote:
Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?


750 is geen gek bedrag om een auto compleet over te laten spuiten, weet niet op welke kleur dat gebaseerd is, metallic of niet, want metallic is duurder. Denk niet dat je het veel goedkoper zult kunnen vinden



is voor een normale kleur.
Heb die prijs van autospuiten.com

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Marc01 wrote:Volgens deze Prijslijst kan het veel goedkoper....


Klinkt mooi allemaal daar! Valt ook reuze mee die prijzen... Mijn AX is nog niet aan een nieuwe kleur toe maar ik onthou ze zeker!
(en nog bij me in de buurt ook)
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Wow.... Even een paar dagen niet gekeken en direct een boel reacties..

@AX_Powah... Sorry, maar ik moet je zeggen dat je echt te duur zit met ? 5000 euro.. En dan nog is het een consumentenprijs..

Je moet rekening houden met een kostprijs.. Dus minimaal..

Maar Een AX volvo-geel laten spuiten is inderdaad goedkoper dan parelmoer.. daar heb je gelijk in...

Tja.. die AX van Edwin is koel..zou em zo kopen als ik mijn ax niet had... No problemo.

Denk wel.. Ondanks dat je een auto laat spuiten, hij overigens qua waarde niet zozeer stijgt voor een garage.. Mocht je em ooit willen inruilen..

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Browny wrote:
IceByte wrote:
Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?


750 is geen gek bedrag om een auto compleet over te laten spuiten, weet niet op welke kleur dat gebaseerd is, metallic of niet, want metallic is duurder. Denk niet dat je het veel goedkoper zult kunnen vinden



is voor een normale kleur.
Heb die prijs van autospuiten.com


heb even gekeken, en voor die 750 moet je em zelf nog compleet voorbewerken, dus schuren, evt plekjes bijplamuren, roest wegwerken, etc etc. En dan spuiten ze em, met alles dr nog aan, dus alleen met afplakken van de rubbers e.d. Dat is misschien wel het goedkoopste, maar zeker niet de beste manier.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

is ook niet de beste manier inderdaad maar als je weinig geld hebt, dan is het wel iets om over na te denken

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Parlemoer kost zeker wel veel geld! maar goed daar kom je vanzelf achter als je echt aan n balie staat en vraagt wat t kost. Je moet alles tellen:
*Hele auto strippen
*Hele auto strak maken
*Hele auto schuren
*Hele auto in mat zwart / wit (ligt aan parlemoer kleur)
*Parlemoer lak (niet een laagje over metallic heen)
*Veel blanke lak

Er zijn genoeg plaatsen waar t voor minder kan maar dan krijg je waarschijnlijk ook minder

mijn wagen wordt helemaal overgespoten niet omdat ie dan veel meer waard is maar omdat ik t supermooi en superstrak vind. me auto wordt na de spuitbeurt getaxeerd en laat wel weten wat ie volgens n expert oplevert...

En dan ff over die site autospuiten.com: dit is ook nie echt geruststellend:
NIVEAU B (Budget):

We schuren de auto, verwijderen eventuele roest en kleine krassen, en spuiten hem in de door jou gewenste kleur. Het basistarief hiervoor is 800 euro. Het herstellen van schades (ook parkeerdeukjes e.d.) is tegen meerprijs. Garantietermijn 3 maanden.

De kwaliteit die je kunt verwachten is redelijk tot goed. Waar je wel op moet rekenen zijn de volgende punten:

1) Omdat je auto niet gestript wordt, maar alleen afgeplakt, kan het zijn dat er heel kleine afplakranden, op met name de raamrubbers, te zien zullen zijn. Deze randen zijn alleen te zien als je van heel dichtbij kijkt. Het is dus aan jou of je dit acceptabel vind of niet.

2) Doordat er niet gestript wordt kan het vooral bij de raamrubbers zo zijn dat de lak hier minder goed hecht. Met als gevolg dat door toedoen van vocht de lak hier kwetsbaarder is en kan loslaten. Dit is doorgaans maar heel weinig (een paar mm), en net zo (on)opvallend en kwetsbaar als steenslag. Overigens duurt het wel 1 tot 2 jaar voor dit gebeurt.

3) De meeste stof komt niet uit de spuitcabine, maar uit de auto. Zoals uit de ruimte tussen de portieren, de wielkuipen, de motorruimte, de bodem etc. Daar het niet altijd mogelijk is al deze ruimtes grondig schoon te maken en af te plakken kan 100% stofvrij dus niet worden gegarandeerd. Dit kan praktisch alleen bereikt worden door de auto, zoals origineel bij de fabriek, in onderdelen te spuiten. Elk (demontabel) deel wordt dan gedemonteerd en van buiten en binnen voor het spuiten grondig gereinigd en stofvrij gemaakt (zie niveau E). De hoeveelheid stof die je op dit niveau kunt verwachten is echter wel minimaal en zelfs vaak van dichtbij niet te zien (je moet er dus echt naar zoeken).


Ofterwijl: weinig garantie want t ligt overal aan behalve aan hun!

groeten ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Post Reply