Ik heb een wit setje OZ Racing velgen gekocht voor de GTI. Alleen hebben 3 van de 4 velgen lichte stoeprandschade. Nu ben ik aan het overwegen dit zelf te herstellen, nu dacht ik een schuurmachine op lucht te gebruiken met een fijne korrel schuurpapier en zo langzaam de schade tot een minimum te reduceren. Of krijg ik ze dan nooit meer gebalanceerd?
Daarna laat ik ze dan stralen en poedercoaten (ral kleurnummer meer dan welkom voor witte oz racing) en nieuwe letters erop.
Ik heb wat offertes aangevraagd om het te laten doen, maar dan ben ik tussen de 200 en 300 euro per set kwijt. Voor de liefhebbers heb ik wat foto's bijgevoegd. Wellicht dat iemand mij kan adviseren.
Misschien niet de beste oplossing, maar kun je dan niet beter de velg (zonder band) laten draaien terwijl je schuurt. Dan schuur je (ongeveer) overal even veel weg, en krijg je niet zo'n "gat" in je velg waardoor die slecht te balanceren is. Nadeel is wel dat je de velg op je auto moet zetten en je wiel moet laten draaien (of je moet een über grote draaibank hebben).
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
dat is inderdaad "de" methode ook voor grove stoeprandschade, maar zo te zien werkt dat bij deze velgen niet, omdat de spaken hoger zijn dan de schade op sommige plaatsen..
Ik zou zeggen, schuur de schade gewoon netjes glad met de hand, en laat ze lekker zandstralen en poedercoaten.. dat kleine beetje materiaal wat dr af gaat balanceert dr wel weer uit..
of je moet in plaats van het wegschuren het juist weer opvullen. je kunt gewone (2-componenten) plamuur nemen, of epoxieplamuur als je hele grote stukken moet vullen (is sterker).
Of natuurlijk met lood of iets dergelijks maar dat is echt en vak appart. ALs je het eerst plamuurt en dan weer netjes schuurt zie je er als het goed is niks meer van. Wel ff nagaan of je plamuur tegen poedercoaten kan ( en of het poeder hecht aan de plamuur).
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
ja dat is dan wel weer een nadeel. eerst laten stralen dan en daarna afwerken en met de hand schuren? kunnen ze alsnog gepoedercoat worden
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Schade aan deze velgen is zo minimaal dat je dat echt niet hoeft op te vullen. Gewoon gladschuren
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zo dat zijn een hoop reactie's. Ik ga dan maar aan het schuren. Ik ga gewoon met de hand schuren en dan breng ik ze weg om te laten stralen en coaten. Weet iemand toevallig de RAL kleur van deze OZ Racing velgen?
De velg die nog goed is, goed schoonmaken en daarmee langs de poedercoater of een verfspeciaalzaak om een ralwaaier tegenaan te houden.
Weet je zeker dat je geen kleurverschil hebt met de goede velg.
Een velg zou ik niet plamuren, dit soort lichte beschadigingen voorzichtig schuren inderdaad.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Bedankt voor alle tips. Ik heb de schade inmiddels weg geschuurd. Naast het feit dat ik nu kale plekken op de velgen heb zie je er niks meer van. Vervolgens heb ik de velgen zonder band op een balanceer apparaat gezet en het grootste verschil was 5 gram en niet eens op een plek waar ik ze geschuurd heb. Dat is dus netjes, gelijk de velgen laten controleren of ze recht zijn. En om het zekere voor het onzekere te nemen zet ik ze vandaag even op de auto om de steek te passen.
De kleur blijkt nagenoeg gelijk aan gewoon Motip velgenspray wit. Dat is wat kras, stoot en slijtvaster dan auto lak. Dus ik denk dat ik die er maar op ga zetten.
Poedercoaten gaat te duur worden, dan zit je met stralen al snel aan €200,- Dus de komende tijd ben ik aan het schuren, schuren, schuren en nog een beetje aan het schuren.
Dan in de primer, en dan ga ik ze spuiten.
Mooi dat het gelukt is! Post ook je foto's in je wie=wie of hier, dan kunnen wij er ook nog wat van leren. 5 gram is zeker niet veel, dat heb je standaard vaak al.
succes met het schuren, schuren en nog een beetje schuren! ben benieuwd naar het resultaat, zijn hele coole velgjes!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Die 200 euro was een indicatie van een bedrijf wat dit doet in Nieuwegein. Een van de medewerkers had de ruimte om dit in zijn eigen tijd te doen. Dus dan bracht ik een vieze set met schade en herstelde hij alles weer als nieuw. Dan ging het om alle 4 de velgen.
Inmiddels ben ik ze zelf aan het opknappen. 2 velgen zijn helemaal geschuurd, ik ben rond de 5 uur per velg bezig om ze naar mijn zin te krijgen. Gaat niet van zelf dus.
Ok, even een topic van een jaar oud omhoog halen, ik kwam qua tijd maar niet aan schuren toe, ik zag het zelf spuiten ook niet erg zitten.
Dus heb ik uiteindelijk besloten om de velgen weg te brengen naar Nijkerk. Hier hebben ze de velgen ontlakt, gestraald, voorbehandeld en twee keer gecoat.
Het resultaat mag er zeker zijn!
En ik heb via onze clubstickersupplierleverancier al mooie stickers ontvangen: