Plaatwerk weghalen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Plaatwerk weghalen

Post by pcrodent »

Helaas, van de week zag ik toevallig een roestplekje op een plaats waar ik niet bij kan :(
Hij zit
Image
Maar dan onder het plaatwerk boven het wiel zegmaar. Weet iemand hoe ik dat weg kan halen zodat ik erbij kan?
Kijk uit, een Cactussssss

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Het spatbord afnemen?

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ax_Dude wrote:Het spatbord afnemen?


Hoe?
Kijk uit, een Cactussssss

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Heb ik ook gelijk ff een vraagje,....... hoe demonteer je de achterbumpert ?....... ik zie bovenop wel dopjes zitten........maar als ik met een tang daaraan ga trekken dan verziek ik de boel.............gok ik :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

@pcrodent
Onder je motorkap zitten 3 boutjes achter je bumper zit er nog eentje en in je deurpost zitten er nog 2.

@Aad
Het middelste dingetje erdoorheen slaan die kan je later weer terugkrijgen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Sander wrote:@pcrodent
Onder je motorkap zitten 3 boutjes achter je bumper zit er nog eentje en in je deurpost zitten er nog 2.

@Aad
Het middelste dingetje erdoorheen slaan die kan je later weer terugkrijgen.


Kijk dat antwoord zocht ik. Dank je!
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Rock's wrote:Heb ik ook gelijk ff een vraagje,....... hoe demonteer je de achterbumpert ?....... ik zie bovenop wel dopjes zitten........maar als ik met een tang daaraan ga trekken dan verziek ik de boel.............gok ik :wink:


die dingen kan je zoals gezegd, het midden uit drukken, en die kan je later uit de plastic binnenbumper schudden. Vanaf de onderkant zitten dr ook nog 2 boutjes.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:@pcrodent
Onder je motorkap zitten 3 boutjes achter je bumper zit er nog eentje en in je deurpost zitten er nog 2.

@Aad
Het middelste dingetje erdoorheen slaan die kan je later weer terugkrijgen.



@pcrodent de 2 boutjes hoeven maar klein beetje los niet eruit

@aad
je moet daarvoor die witte balk eraf schroeven een zijkantje eraf zagen en dan vallen ze eruit

LET op die 2 boutjes niet te vast draaien anders hoor je knoek
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Joost wrote:
Sander wrote:@pcrodent
Onder je motorkap zitten 3 boutjes achter je bumper zit er nog eentje en in je deurpost zitten er nog 2.

@Aad
Het middelste dingetje erdoorheen slaan die kan je later weer terugkrijgen.



@pcrodent de 2 boutjes hoeven maar klein beetje los niet eruit

@aad
je moet daarvoor die witte balk eraf schroeven een zijkantje eraf zagen en dan vallen ze eruit

LET op die 2 boutjes niet te vast draaien anders hoor je knoek


ehm, volgens mij zit dr al een gaatje in die binnenbumper als het goed is, ik had er ook een stukkie afgezaagd, maar toen zag ik dat dr al een gaatje in zat (type 2 AX)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Achter m'n bumper zit (in de ronding zegmaar) een soort metalen ding dat een hoek van 45 graden maakt met zowel de voorbumper als de wielkast (of wat daar zit). Aan de linkerkant in ieder geval (aan de rechterkant zit geloof ik iets van de koelvloeistof). Moet ik die hebben? Is dat niet (ook) bevestigingsspul van de bumper?
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Die zijn idd van de voorbumper, alleen zou ik ze niet in de wielkast loshalen, als je je koplampen dr even uit licht, dan kan je zo bij de bevestiging van die beugels aan de bumper, de bestuurderskant zou nog wel gaan, maar de andere kant zit het tankje van de ruitensproeier in de weg, dus het makkelijkste is gewoon de koplampen dr ff uit, en dan met een rateltje en een verlengstukje de boel ff losdraaien.

Als het een Type2 is, kan dr in het midden onderin ook nog een beugeltje zitten dat los moet.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Het gaat om de bestuurderskant.
Ah, ruitensproeier. Ik wist dat het iets met vloeistof was.... Maargoed het maakt voor het moment niet uit, het is toch de andere kant...
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply